Snacka med en hora, inte om henne

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2002-08-12 19:18:00
SHQ
"Om vi dessutom utökar gruppen till porrmodeller"..Men där kliver du ut och spekulearar. En sådan generalisering skulle man inte göra eftersom gränsen i juridiken går vid köp av sex snarare än sexuella gränser.
Inlägg #2: Postat: 2002-08-12 19:21:00
SHQ
Jag tror det inte finns någon myt om en olycklig hora utan myten om en glad en. Därmed är det inte sagt att det inte finns tjejer som vill sälja sex och vill man innerst inne det så skall man få det. Jag tycker vi skall tillåta sexköp men måste ha ett horkort med en 14 dagars cooling off period så ingen väljer det i desperation och man skall sätta stöveln mot strupen på alla löskokta manter till män som utnyttjar dessa.
Inlägg #3: Postat: 2002-08-12 19:56:00
Bertram
Horkort! Guld. Teoriprov och uppkörning. Vi kan ha körskolor också. "Dra inte så häftigt i spaken", "håll rattarna kvart-i-tre", "akta så att du inte blir påkörd bakifrån".

*kreverar snart*
Inlägg #4: Postat: 2002-08-12 20:13:00
Michael Lundahl
Det finns ingen myt om den lyckliga horan SHQ. Ingen människa med IQ över rumstemperatur skulle idag påstå att alla prostituerade eller andra sexarbetare skulle vara lyckliga eller nöjda. Den myten är bara ett smidigt argument att slänga omkring sig i debatten.
Inlägg #5: Postat: 2002-08-12 20:15:00
Michael Lundahl
Myten om den *olyckliga* horan lever och frodas dock... därför att större delen av argumentationen mot sexindustrin bygger just på detta... att alla som jobbar inom sexindustrin är olyckliga eller trasiga på något sätt... att INGEN egentligen kan tänka sig syssla med att sälja någon form av sex.
Inlägg #6: Postat: 2002-08-12 20:21:00
Michael Lundahl
Så länge den myten uppräthålls kan man förorda ett avskaffande av sexindustrin. Skulle det däremot visa sig att det är möjligt för en frisk människa att sälja sex utan att må dåligt av det, då måste man tänka om. Det är en sinnesomställning som är djävligt stor... och det är långt ifrån alla som är beredda att göra den.
Inlägg #7: Postat: 2002-08-12 20:27:00
Iss
Nu måste jag fråga dig M.L; Man använder ordet myt för att indikera ett falsarium. Vill du alltså påstå att en majoritet av hororna är lyckliga, hela människor? Svarar du nej på den frågan, vilken dom allra flesta med iq över rumstemperatur torde göra, så undrar jag du alltså då anledningen till ditt eviga förespråkande av sexindustrin? Anser du på fullt allvar att en lycklig hora är allt som behövs för att oförbehållsamt förespråka den?
Inlägg #8: Postat: 2002-08-12 20:33:00
Michael Lundahl
Suck... varför klarar folk aldrig av att hålla sig ivrån den svart-vita världsbilden. Iss, du är den andra som gör precis det jag skrev i artikeln: "Så de flesta/alla är lyckliga va?!". Men det är en satans skillnad på "Inte alla är olyckliga" och "En majoritet är lyckliga". Sug åt dig den skillnaden ett tag. forts
Inlägg #9: Postat: 2002-08-12 20:36:00
Michael Lundahl
Men däremot räcker det med att några är nöjda för att börja kritisera hållningen att sexindustrin måste försvinna... därför att de visar att det är möjligt för den att existera utan att folk drabbas illa. Detta öppnar för andra lösningar än avskaffande. Men eftersom man redan bestämt sig att den måste bortbortbort!, är detta inte ett populär resonemang... varvid man direkt får höra det där skitsnacket... "så du tror all är lyckliga va?!".
Inlägg #10: Postat: 2002-08-12 20:44:00
Iss
Kan appliceras på mycket. Det finns faktiskt människor som klarar av att hantera tunga droger utan att falla in i ett missbruk som leder till destruktion. Detta öppnar för andra lösningar än ett totalt förbud emot. Men eftersom man majoriteten av samhället inser att det goda inte ens är ett promille av det onda redan bestämt sig att det måste bortbortbort är detta inte ett populärt resonemang, varvid man får höra så djävla mycket skitsnack.
Inlägg #11: Postat: 2002-08-12 21:02:00
Michael Lundahl
Helt korrekt... man har konstaterat att risken med droger är för stor och därför beslutat sig för att ett förbud är att föredra. Skillanden mot prostitutionsdebatten är att vad gäller droger finns ett mycket gott faktaunderlag som visar att tar du droger så råkar du med stor sannolikhet illa ut, hur du än tar dem.
Inlägg #12: Postat: 2002-08-12 21:04:00
Michael Lundahl
Detta faktaunderlag finns inte angående sexindustrin. Där vet man inte vad som skulle hända om förutsättningarna var annorlunda, t.ex. om de prostituerade hade möjlighet att själva styra sin situation, som t.ex. att slänga ut dåliga/farliga kunder. Till och med Regeringen erkänner att de själva inte vet mycket om sexindustrin. Och detta är en mycket stor skillnad mellan sexualpolitiken och drogpolitiken. I den senare famlar man i mörkret. Därför är det dags att lyssna.
Inlägg #13: Postat: 2002-08-12 21:04:00
Michael Lundahl
"I den förra" menade jag så klart...
Inlägg #14: Postat: 2002-08-12 22:55:00
Lena V - reflekterar över svar 8
Ja, visst är det ändå förunderligt att det alltid finns kommenterare som inte har läst texten ordentligt. Som i sin iver att uppfatta en skriven text så som dom själva vill uppfatta den, ur det perspektiv som passar dom bäst, inte tar hänsyn till det faktiska innehållet. Det är en satans skillnad på "inte alla är olyckliga och en majoritet är olyckliga". Men..."en del" "somliga" och "vissa" väljer "ibland" och "ibland ofta" att bortse från den faktiska textens innehåll...;
Inlägg #15: Postat: 2002-08-12 23:41:00
Michael Lundahl
Och detta ska komma från hon som blev så rasande att jag blev orolig att hon skulle få ett slaganfall på stället bara för att jag var så oförskämd att jag överhuvudtaget SVARADE på en av hennes artiklar? Jag känner mig inte träffad Lena.
Inlägg #16: Postat: 2002-08-12 23:52:00
Lena V
Hahahah: Du är så lätt att trigga igång att bara tanken piggar upp: Nu har ju läsförståelse inget att göra med att jag -faktiskt- höll på att få slaganfall den gången. Sen får du också stryka "en" och istället sätta dit "ett antal, närmare bestämt en 6-7 stycken". Äsch då lille vän, känn dig inte träffad, jag menade bara väl. Du är så mån om att visa hela bilden så jag tänkte visa upp en bild av dig själv, genom ett par andra ögon än dina egna. Må väl, Terriern:
Inlägg #17: Postat: 2002-08-13 09:11:00
SHQ på 3
Men allvarligt Bertram....Inge hallickar utan alla är enskilda firmor som är momsbefriade och för den som ABSOLUT PROMPT måste bli prostituerad så får man bli det med en 14 dagars cooling off perios samtidigt som man får genomgå en profiliering.
Inlägg #18: Postat: 2002-08-13 09:14:00
SHQ på 5
Kan man då säga att om det är en myt så är verkligheten kanske inte så olycklig? Då vet du inte vad pratar om. Åk till London King Cross, Euston Sauna eller Lazerplane och titta vem du vill i ögonen under fem minuter....Visst finns det som kanske är nöjda och glada som prostituerade men det är nog ytterst få.
Inlägg #19: Postat: 2002-08-13 09:15:00
SHQ forts...
Gatuprostituerade är överreppade när det gäller kränkningar och trauman. För övrigt en ganska bra artikel men sådär lagom Arg och ylande som är en del av din image här på sourze och som grundmurar din PK style. Men bra. Jag lyfter på hatten.
Inlägg #20: Postat: 2002-08-13 09:17:00
SHQ på 4
Det fanns en myt om den lyckliga horan och den myten lever kvar och odlas subtilit i bland blaskor som slitz.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...