Vidrigt med blek-blubbiga bilringar

Den här tråden diskuterar artikeln Vidrigt med blek-blubbiga bilringar.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2002-08-12 18:11:00
Håller med fullständigt:
Ville bara säga att jag håller med fullständigt!:-
Inlägg #2: Postat: 2002-08-12 18:49:00
SHQ
Det är okej om killar har det med tanga badbrallor va? Jag var nere i Grekland och det funkar alltid när man vill ha poolen för sig själv! ;
Inlägg #3: Postat: 2002-08-12 19:36:00
Ernst
Anna
Det tog en stund innan jag fattade att du var ironisk.
Min vana trogen tänkte jag ge dig en rejäl utskällning, men så läste jag en gång till.
Snälla Anna det var väl ironi?
Ernst
Inlägg #4: Postat: 2002-08-12 20:27:00
Samuel Sirén
Var inte så himla viktfixerad! Själv är jag 176 cm och väger c:a 120 kg, men trivs ganska bra med det ändå.
Inlägg #5: Postat: 2002-08-12 20:44:00
hans
ouch.. mina sympatier för dig efter din artikel om hur jobbigt det kan vara även för väldigt smala människor tynar bort lite
Inlägg #6: Postat: 2002-08-12 21:53:00
Magnus
Viktproblem beror på att debet & kredit på näringskontot inte ligger i synk. Det är en hel vetenskap, och det är aldrig bra att dissa folk för att de väger för mycket eller för lite. Vissa får leva ett helt liv på en mager diet, men är ändå överviktiga. De lider nog mer än de "stackare" som måste se hur deras viktproblem yttrar sig. Och andra har egentligen inga problem, men lever VÄLDIGT ohälsosamt, och blir bara lönnfeta. Men vilka får mest skit?
Inlägg #7: Postat: 2002-08-12 22:57:00
Lena V
Haha, snygg twist på slutet!:
Inlägg #8: Postat: 2002-08-13 09:21:00
Njae..
Uppfattar det inte som en twist på slutet.
Hursomhelst; tycker att det är ok bra att författarinnan bantat och håller efter sin kropp.
Svårt ämne...
Har två polare som väger förlite, ett om uttrycket tillåts, kraftig problem, om man är kille.
Spinky-twinky killar är mesar.. och det vill ju ingen vara:-
Inlägg #9: Postat: 2002-08-13 09:32:00
Susanne Gräslund
Jag tycker i och för sig att folk får se ut hur som helst, men det som känns angeläget i debatten är ju att det märks att många överviktiga inte trivs med livet. Många behöver stöd och hjälp och helst i form av socialt umgänge och istället för piller jag jobbar med utveckling av antifetmamediciner. Alla har olika förutsättningar både när det gäller detta och när det gäller andra kroppsliga förmågor, men alla kan lära sig att leva i harmoni med sig själv.
Inlägg #10: Postat: 2002-08-13 12:45:00
suck.
du menade väl inte det där? säg att du var ironisk, snälla! först blev jag förbannat, sen vände jag på det och skrattade lite... menar du det är du dum i huvet, faktiskt. tragisk. skit samma om hon har bilringar så länge hon mår bra för helvete!!!
Inlägg #11: Postat: 2002-08-13 12:54:00
Sanna Parkell
Viktväktarna fungerar, så länge man tänker sig för. Och visst kan man tycka att en sladdrig putmage ser osmaklig ut. Men är det tvunget att spä på fördomarna? Även om du inte menar det så är ju trots allt första intrycket bestående. Alla läser nog inte hela artikeln.
Inlägg #12: Postat: 2002-08-15 00:27:00
louise
sådan hysteri det alltid är.
tro mig, jag vet.
det sätt som vi försöker kontrollera vikt och mat är helt sjukt. man borde äta när man är hungrig, sluta äta när man är mätt och avdramatisera hela matgrejen. tänk om vi skulle försöka kontrollera vårt behov att gå på toaletten eller att sova på samma sätt.
aja.. din artikel var kanske väl menat med slutraderna och så, men det intryck den lämnar efter sig är bara obehagligt... kankse det som är lite meningen också.
Inlägg #13: Postat: 2002-08-15 18:43:00
Frick
Hmm... funderar mycket på viktfrågan. Tillhör inte samhällets fetare skikt, men det som inte har en vacker idealkropp. Liiite lönnig kanske, men det är jivvla svårt att bli av med sånt som sitter sen barndomen. Fet tänker jag emellertid aldrig bli. Men: vad sätter man störst värde på i livet? En avslappnad inställning till mat, lite överviktig men ätandes gudomlig föda, eller sex års längre levnad, präglad av askes och fasta, sellerijuice och "Blomstra"-gödningspinnar i häcken? Jag bara undrar.
Inlägg #14: Postat: 2002-08-15 20:04:00
sanna
okej, för dej var de lätt och du ville! men alla kanske inte vill gå ner i vikt!! de kanske finns andra saker hon prioriterar högre än att vara smal å snygg!!!! okej, du vill vara smal å se bra ut! men respektera för fan att alla vill inte vara som du!!
Inlägg #15: Postat: 2002-08-15 20:08:00
en annan sanna
måste säga att du skriver jäkligt bra!! även om ja tycker du bryr dej för mycker om ingenting...
Inlägg #16: Postat: 2002-08-15 21:37:00
Miriam
Själv uppskattar jag skönheten i den demokratiska stranden där många former, färger, storlekar, åldrar och arter får en plats per kropp. Fast helst inga hundar.
Inlägg #17: Postat: 2002-08-16 13:59:00
Funderaren Blase som Äcklet!
Gnäll över utseende från en kvinna mot andra kvinnor är väl ett av de mest olidliga i exemplen på Svensk Surhet man kan hitta. Jag springer fort härifrån! Svisch.........
Inlägg #18: Postat: 2002-08-16 14:53:00
Björn S,
Härligt skriven med mycket must och självdistans! Tack! Svårt är annars att inte låtas sig påverkas av det massmediala bombardemanget av hur idealkroppen bör se ut. Mitt recept: Gör vad du vill, äta vad du vill, träna hur mycket eller lite du vill. Så länge du mår gott av det och inte sårar andra kan det inte vara fel!
Inlägg #19: Postat: 2002-08-17 11:53:00
64½ kilo
ironi och klurigt tillvänd samhällskritik va? va? om det inte var det kan jag bara säga åt dig att högakntingsfullt skita i tjocka tanters bilringar, och ta och engagera dig i nåt vettigt! tänkt på att tjockis tanten kanske hade en sjukdom? kanske hade suttit i burmanskt fängelse och äntligen fått äta upp sig? kanske sket i såna som du & dina fobier?
Inlägg #20: Postat: 2002-09-09 19:53:00
Håkan
Man blir skrämd av alla dessa människor som inte bara missar poängen, utan också aggressivt hänger sig åt att kommentera artikeln från sin ofullständiga synvinkel. Hoppas att samtliga dessa är för unga för att rösta i veckans val. Men det klart: 10 röstar ju på Gudrun, det måste vara dem som gör sina röster hörda här.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...