|
Inlägg #1: Postat: 2002-08-10 16:03:00
|
|
Kajsa Kallio |
Som vanligt vet jag inte om jag förstod allting : men en sak vet jag och det är att man måste - både när det gäller att ge och ta kritik - kunna skilja på sak och person. Det är lättare och tyvärr ofta mer underhållande att ge sig på människan bakom texten än texten som sådan men det är fel och fegt.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-08-10 16:06:00
|
|
SHQ |
Jag gör det nog kanske mer än annan i bland och då mot personer som gör det själva. Jag är alltså väldigt elak mot dom som utnämnts sig som elaka. Men det är ju inte heller rätt alla gånger.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-08-10 16:21:00
|
|
Carola |
Står bakom dina ord fullständigt. Människor är olika, blir sårade av olika anledningar eller, mer eller mindre. I början blev jag nog mer sårad, eller så går det i perioder, men ska man behöva bli mer hårdhudad för att vissa dar våga gå in i kommentarerna? Har man kanske blivit mer hårdhudad? Sourze kommentarfält får en att förändras när det blir för mycket mot person.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-08-10 16:40:00
|
|
SOA |
Jag har stundom förundrat mig över att t.ex. du och Lena V som jag håller mycket högt orkar engagera sig i debatter med enskilda påhoppare i serier om flera hundra kommentarer. Hon skrev en kul krönika om män som skulle vika ut sig. Men jag brinner väl inte tillräckligt
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-08-10 17:27:00
|
|
Mikael V |
Att visa IP-numret är en utmärkt idé. Då skulle mer harmlösa, men dock väldigt intressanta, företeelser "avslöjas" eller upphöra. Nämligen diskussioner i forumet med sig själv. D v s artikelförfattaren eller någon annan som för en diskussion med sig själv under olika pseudonymer.
Personligen, och jag tror andra skribenter håller med, har min hud blivit tjockare. Man tar inte längre åt sig av idiotiska kommentarer, utan tillåter sig istället att le en smula.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-08-10 17:40:00
|
|
Samuel Sirén |
Ditt gråtmilda vädjande till Sourzes lipsillar är för fjantigt för att jag skall orka kommentera. Vad beträffar "busringningen" är dock ett par påpekanden på sin plats: 1 Du har inte alls bett mig om ursäkt. 2 Det är du som konsekvent valt att debattera saken offentligt.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-08-10 17:42:00
|
|
Whilde |
För ett par dagar sedan hade jag en pratstund med en av Sveriges genom tiderna största författare om bland mycket annat avund. Personen ifråga höll en imponerande ödmjukhet inför detta, trots att personen fått utstå hån och lögner från illgärningsmän i flera år. Att människor behöver vräka av sig egna besvikelser och genom häcklanden och puerila påhopp ställa sig i centrum på andras bekostnad är ett fenomen som kanske mår bäst av att nonchaleras...
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-08-10 17:44:00
|
|
Jaxx |
Aha, Dom balla Sourzeskribenterna börjar väl tycka att det är lite jobbigt att i skrift se vad faktiskt många tänker. Ja! Ta bort kommentarfälten! Stoppa fingrarna i öronen och trumpeta ut ert evangelium om allt och inget för den korkade, osympatiska massan. Snart om inte redan är Sourze en irrelevant ryggdunkarklubb. Titta er i spegeln så får ni se vad bruna era näsor är...
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-08-10 18:21:00
|
|
KYREUS |
nu!hit!inte längre! SHQ har rätt; skitsnacket kan inte öka på.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-08-10 18:44:00
|
|
Lena V |
Stödjer din artikel och dina förslag till hundra procent. När jag är lite småelakt ironisk detta gäller nästan uteslutande dom artiklar som handlar om utvikningsbrudarna, andra småelaka ironier passerar ofta smärtfritt och med ett småleende från kommentatorerna blir det alltid en efterföljande debatt som i huvudsak inriktar sig på mig som person. Det är bara att gå in och läsa, förundras och bli besviken.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-08-10 21:58:00
|
|
Lovelyn |
Jaha... Du skriver att du en gång skrivit en kommentar gällande någon skribents person. Hur kan du kommentera en person endast utifrån en text som den fått publicerad här på sourze? Jag vet inte vad du skrev om denna kvinna, men du om någon, HERR EGOATLET, borde väl vara försiktig med att dra slutsatser om någons person utifrån något så banalt som en text publicerad efter stadgad penningatransaktion? Eller? Mycket mumbojumbo som vanligt. SHQ, lär dig också att hålla dig till ämnet.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-08-11 01:02:00
|
|
jane doe |
men men men, jag delar ju ip nummer med nån annan :
betyder det at jag inte får skriva in vänliga men barnsliga kommentarer längre o måste stå för dom ? det gör jag så gärna men lite tråkigt bara, ja jag är barnslig :
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-08-11 03:25:00
|
|
Andreas |
Ett par problem med att använda ip-nummer som identifikation är att 1 många användare sitter bakom ip-maskerare som sammanför flera datorer i ett ip, samt 2 flera internetleverantörer ger sina användare nya ip vid varje uppkoppling. Dessutom är det lätt för den som verkligen vill ställa till med något att hitta nya ip, exvis genom att posta från skolor och liknande.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2002-08-11 10:17:00
|
|
suz |
och vad ska göras med mit ip numer om jag säjer något obekvämt ? skule det avhålla vissa ifrån dumheter som tillrop i mina artiklar med ord om kåt och stånd och runk ? jag bryr mej inte om dom tilropen helt enkelt, men om det är en IP adress vem ska spåra o vara polis ? eler vågar dom inte då ?
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2002-08-11 17:46:00
|
|
VILLE BARA SÄGA EN SAK BA!!!!!!! |
Detta var mitt 100:e bidrag. Mvh.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2002-08-11 18:14:00
|
|
Per |
SHQ, nu får det fanimig räcka. Du har bara gnällt och hackat på Sirén - en av Sourzes allra främsta skribenter för övrigt - i nästan varenda artikel i flera månader. Även om du själv är en okänslig knöl borde du väl kunna fatta att andra kan ta illa upp? Förstår du inte att du sårar Samuel? Skärpning!
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2002-08-12 11:18:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
Hela denna debatten känns spårad, personlig och för de flesta av oss oviktig då den nu allt mer glider bort från sitt ursprung där den till viss del var viktig. Fler av er borde vara mer service minded tycker jag. Det har blivit för mkt "jag skriver för mig själv" samt för mkt detta är mkt privata forum istället för jag vill bidraga, förnöja, upplysa, glädja, entertaina eller engagera.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2002-08-13 12:43:00
|
|
Daniel |
Handlar inte det här egentligen om att många av Sourze patetiska skribenter vill kunna skriva sina risiga artiklar utan att folk sågar dem? Skaffa en mailinglista istället, skicka runt artiklarna till varandra och säg puttinuttiga saker om dem.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2002-08-14 10:32:00
|
|
Neona |
Vill påpeka att även vi läsare gör sourze. Läser här varje dag. Skriver en och annan kommentar. Jag är en av de många läsare som sprider era artiklar långt utanför denna sida genom att referera och diskutera vidare med vänner, släkt, arbetskamrater. Nu har jag läst flera gånger om hur skribenter refererar till läsare som " de som inte vågar skriva". Men visst. Jag kan sluta läsa om ni vill, jag är ju bara en fegis.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2002-08-14 12:31:00
|
|
Bjarni |
Stefan, håller du med Sirén om att det som han kallar "självupptaget lipsilleri" förekommer i rätt stor utsträckning på Sourze, även om du själv, av hänsyn till andras eventuella ömma tår, skulle välja att kalla det något annat?
|
| |