|
Inlägg #61: Postat: 2002-08-06 18:12:00
|
|
Juanita |
Det går att vända på det, du och Lundhal, The Virgin Brothers, är bara rädda för att kritrisera. Ni vågar inte det för att ni är rädda för att bli stämplade som bittra och rädda, ni vill så gärna tro att ni argumenterar för en modernisering, men det gör ni inte. Det är ni som är konservativa och tjockskalligga. Vad händer med unga tjejer som läser Izas dumma intervju? Värre; vad händer med killar, Mikael och Lundahl, när de ser Sophie och alla andra bimbos komma någonstans på sina tuttar?
|
| |
|
Inlägg #62: Postat: 2002-08-06 20:16:00
|
|
Lena V |
Mikael; Och vad är det som säger att mina slutsatser skulle vara mer felaktiga än dina; En 25-nånting manlig student som bor i Milano? Hur mycket kontakt har du med unga svenska tjejer? Hur vet du hur dom, och unga svenska killar reagerar? Hur ofta är du på skolgården och hör det ropas; Visa pattarna, visa pattarna, efter trettonåringar varje rast? Om du anser mitt perspektiv i frågan vara snävt, vad anser du då ditt vara?
|
| |
|
Inlägg #63: Postat: 2002-08-06 20:19:00
|
|
Lena V - forts |
Hur kommer det sig att du anser mig måsta vara ful och fet för att jag kritiserar utvik? Tror du verkligen att jag - 35 år och lyckligt sammanboende sedan mer än 10 år tillbaka - bryr mig för min egen skull? Individualism är vackert, men har du aldrig nuddat vid tanken på att vi lever i samma samhälle och bör se efter varandra på bästa sätt? Sen undrar jag vilka sexuella tabun som bryts när Sofia näckar?
|
| |
|
Inlägg #64: Postat: 2002-08-06 20:22:00
|
|
Lena V - forts |
Inte "Hannahs" tabun iaf. Hon blev intagen på barnpsyk i våras. Som 12-åring hade hon sin första sexuella kontakt, som 13-åring gruppsex med anala inslag. Nu är hon 14 och självstympar sig för att hon mår så jävla dåligt. Så vilka tabun finns kvar att bryta idag? Har du någon kontakt med ungdomar överhuvudtaget? Ungdomar som ska leva upp till myten om sexdårar vid 13 års ålder, istället för att vara barn.
|
| |
|
Inlägg #65: Postat: 2002-08-06 20:26:00
|
|
Lena V - forts |
Det finns en färsk rapport jag lägger ut länken när jag hittar den igen, tappade den när jag omf som visar på ett etablerat sammanhang mellan exploateringen av onakna/nakna smala kvinnokroppar och depressioner som tar sig uttryck i främst ätstörningar/självstympning hos unga - majoriteten flickor, tjejer.
|
| |
|
Inlägg #66: Postat: 2002-08-06 20:29:00
|
|
Lena V -forts |
Det finns även indikationer på att senaste årtiondets markanta ökande av gruppvåldtäkter offret ofta i tidiga tonåren, förövarna ofta mellan 13-17 går att härförleda till den allt mer utbredda exploateringen av - just det, kvinnokroppen naturligtvis. Det finns idag 300 000 barn/ungdomar som har kontakt med någon form av psykiatri.
|
| |
|
Inlägg #67: Postat: 2002-08-06 20:36:00
|
|
Lena V -forts |
Att du anser mig applådera Jante och lida av regleringshybris, det får du naturligtsvis göra. Jag vill absolut inte se mer lagar, jag vill se att vi vuxna tar det ansvar vi har för våra barn. Det är inte förhandlingsbart, det är vår jävla plikt. Vårt privilegium som vuxna är att äta porr, skita porr och knulla porr. Leka tills vi storknar, men får det en tiondel av dessa 300 000 barn att fara illa, ska vi ge fan i att kasta det i deras ansikte.
|
| |
|
Inlägg #68: Postat: 2002-08-06 20:40:00
|
|
Lena V -forts |
Individualisterna må sätta den enskildas egna vilja i centrum, men för att få ett så bra fungerande samhälle som möjligt går inte ett sånt här stort problem negligeras till ett; du är bara avundsjuk, din feta fula kossa. Jag anser att det inte ska få finnas något som "ungdoms-svinn", för att tillfredsställa vuxnas lustar. Det finns det idag.
|
| |
|
Inlägg #69: Postat: 2002-08-07 10:21:00
|
|
Mikael S |
Det finns i själva verket flertalet studier som påvisat att unga killar inte alls får den påverkan av porr som du försöker framhäva, snarare visar merparten av studierna som gjorts detta.
|
| |
|
Inlägg #70: Postat: 2002-08-07 10:22:00
|
|
Mikael S |
Vidare har jag aldrig påstått att mitt perspektiv är bättre än ditt, det var ju hela poängen som du uppenbarligen missade. Men ditt är inte heller mer rätt än mitt...skillnaden var dock att du försökte dra aggregerade slutsatse från ditt snäva perspektiv, något jag inte vågade göra...alltså behövde du får berättat för dig att du inte har fog för att göra detta.
|
| |
|
Inlägg #71: Postat: 2002-08-07 10:24:00
|
|
Mikael S |
Att "hannah" som du tar upp som ett exempel skulle ha med detta att göra förstår jag inte alls. Där handlar det om kriminella handlingar och inget annat, jag är ganska övertygad om att sånt händer ändå. Dock går många unga tjejer och killar fortfarande runt med tabun kring sin kropp och sexualitet, att folk medialt visar upp en avslappnad attityd kring detta tror jag definitivt kan vara positivt.
|
| |
|
Inlägg #72: Postat: 2002-08-07 10:26:00
|
|
Mikael S |
Juanita : Jag svara normalt inte på infantilt skrikeri, och tänker inte göra det mer än på detta sätt nu heller. Diskutera, så gör det då som en tänkande vuxen individ...nu personifierade du precis trettonåringens argumenatation. Du kanske befinner dig på den nivån dock, jag vet inte.
|
| |
|
Inlägg #73: Postat: 2002-08-07 10:36:00
|
|
Juanita |
Jag svarar inte på någon fånes inlägg heller, men i ditt fall gjorde jag ett undantag. Du vet inte vad du kacklar om, du ahr inte blivit utsatt, du vet inte hur det är att vara kvinna/tjej. Du tror att världen blir modernare om den accepterar allt. Orkar inte ens argumentera med idioter, min erfarenhet säger att killar som du är fula, feta och oskulder. Bara för att generalisera lite, vilket du är duktig på.
|
| |
|
Inlägg #74: Postat: 2002-08-07 19:30:00
|
|
Mikael S |
Japp. jag är dock snygg som fan, knullglad, dock lite för smal för att jag ska vara riktigt nöjd. Det har dock givetvis inget med saken att göra. Du har fört debatten till ett nytt lågvattenmärke, IGEN. Jag håller inte med Lena, men hon använder åtiminstone argument när hon diskuterar...något du kanske skulle prova nån gång, men ansträng inte hjärnan för hårt i början, kan bli ovan vid överansträngningen.
|
| |
|
Inlägg #75: Postat: 2002-08-08 10:37:00
|
|
Juanita |
Men Mikael, tycker inte du att du förde den till et lågvattenmärke? Jag och ett par väninnor har suttit och skrattat vilt åt dina kommentarer. Jag går bara efter min egen erfarenhet, killar som håller på som du är fula och har för lite kontakt med tjejer.
|
| |
|
Inlägg #76: Postat: 2002-08-08 10:55:00
|
|
Olof Öberg |
Det är ju ovanligt komiskt att anklaga Sofia Eriksson för förargelseväckande beteende för att hon tar av sig toppen på en _Pride_ festival. Sanningen är ju att Lena och Juanita endast upprepar gamla moralisters argument. I detta fall är det nakenhet, men det kan lika väl vara musik go Tipper! eller konst. "Think of the children! Wont somebody think of the children." - Moe, Simpsons.
|
| |
|
Inlägg #77: Postat: 2002-08-08 11:01:00
|
|
Olof Öberg |
Jag är förresten säker på att "Hannah" skulle ha fortsatt att leva sitt lyckliga liv och inte hamnat i sexträsket om inte för Izas, Soffipropps, Pernillas och Kayos utvik. Precis på samma sätt som självmorden på 80-talet kunde ha undvikits om inte för ondskans företrädare som Bob Halford och Ozzy Osbourne. Spela inte hårdrock baklänges och läs inte Slitz upp och ner.
|
| |
|
Inlägg #78: Postat: 2002-08-08 11:15:00
|
|
Lena V |
Simpsons är helt ok, men jag föredrar South Park, dom är mer elaka :D
|
| |
|
Inlägg #79: Postat: 2002-08-08 12:42:00
|
|
Mikael S |
Ja, visst är de moralister, vilket de dock blint vägrar erkänna. Moralister likt de bästa kristdemokrater. Hitler var väl en av de som varit mest känd, han attackerade dock konsten som sagt och menade att det ledde till fördärv osv. Nu är det nakenhet som leder till fördärv, och bittra moralister som Juanita och Lena som står längst fram. Juanita--> Glad att jag kan roa er, pöbeln har ju dock alltid varit lättroad, så man ska väl inte känna sig alltför stolt.
|
| |
|
Inlägg #80: Postat: 2002-08-08 12:43:00
|
|
Mikael S |
killar som håller på som jag? Som argumenterar FÖR personlig frihet och MOT bittra moralister. Ja, vi frihetstörstande killar har alltid varit ett fult gubbsläkte...föds med dubbelhaka, ölmage och skalliga görs vi också. Men vi är glada för det. herregud, hur mycket vakuum finns det i juanitas kropp?
|
| |