Varför har inte fler män roligt?

Showing page 5 of 6: 1  2  3  4  5  6
Inlägg #81: Postat: 2002-08-08 13:18:00
Juanita
Nja, snarare att killar som du tror att ni ska få fett på sylen när ni argumenterar så, bara min erfarenhet som sagt. Kalla mig inte moralist, även det är i samma grad som att anklaga någon för att avra avundsjuk eller dra in jante. Vakum, nja inte mycket, jag tror bara att du är en finnig oskuld. Jag för bara samma argumentationsteknik som du gör.
Inlägg #82: Postat: 2002-08-08 14:51:00
kurt
Olof! Right on! Right on! hehe.. ozzy´s the devil
Inlägg #83: Postat: 2002-08-08 15:00:00
anders
Det skulle vara intressantare att läsa den här diskussionen om ni slutade med alla irrelevanta personangrepp.
Inlägg #84: Postat: 2002-08-08 15:15:00
Olof Öberg
För att hävda att någon är avundsjuk så måste man vara tankeläsare likt Lena och veta vad som egentligen försigår i någons huvud. Att hävda att ni är moralister beror endast på om ert handlande uppfyller kraven på moralism. Varför ni agerar som ni gör vet jag förstås inte.
Inlägg #85: Postat: 2002-08-08 15:29:00
Den irriterande besserwissern
Olof > han heter Rob Halford.
Inlägg #86: Postat: 2002-08-08 16:45:00
Mikael S
Du är en moralist. Varför inte stå för det åtminstone?
Inlägg #87: Postat: 2002-08-08 17:50:00
Juanita
Nej, jag är inte en moralist. Ska jag påstå vad du är, det har du här ovan.
Inlägg #88: Postat: 2002-08-08 19:28:00
Lena V
Mikael S; Var någonstans brister det hos dig? Att du påstår mig vara en bitter gammaldags moralist i bästa kristdemokratisk anda, men vägrar erkänna det. Visst, har du inget bättre argument för din sak, så hoppa på den andre, kommentar efter kommentar.
Inlägg #89: Postat: 2002-08-08 19:29:00
Lena V -forts
Vad jag är -dömt efter ett par texter- på Sourze, har du naturligvis ingen som helst aning om. MEN. Hade du något som helst jävla hut i kroppen hade du inte dragit paraleller mellan mig och Hitler. Dock var ju han ännu värre än mig... Fy fan, att du inte skäms.
Inlägg #90: Postat: 2002-08-08 19:34:00
Lena V -forts
Så länge jag tror att utvik kan påverka ungdomar i negativ riktning, kommer jag anse dom vara icke önskvärda. Oavsett vilka epitet du väljer att ge mig. Har du inga argument - annat än att det skulle bryta några sexuella tabun och att vuxna ska agera som individualister - kommer du inte att övertyga mig om motsatsen.
Inlägg #91: Postat: 2002-08-08 19:37:00
Lena V -forts
Jag har en nära vän som jobbar inom barnpsyk, Umeå Universitetssjukhus, och du skulle gråta om du fick höra all skit. Det finns konsterade samband mellan rådande kvinnosynsbild och den eskalerande kränkningen av unga tjejer. Hjälper utvik till att stödja den bilden går det bort för mig. Så enkelt är det bara.
Inlägg #92: Postat: 2002-08-08 19:41:00
Lena V -forts
Men att du skulle gå så jävla långt i dina försök att få mig att framstå som en panisk moralhagga, som att dra paraleller mellan Hitler och mig, det är oursäktligt. Hoppas du förstår det, men var inte orolig, jag förväntar mig inte det. FY FY FAN
Inlägg #93: Postat: 2002-08-08 22:57:00
gurra
Rob Halford är dessutom bög.
Inlägg #94: Postat: 2002-08-09 09:28:00
va sa du?
Sammanfattningsvis tycker alltså de som försvarar Izabella att man gör en hemsk generalisering när man säger att tjejerna som viker ut sig antagligen har andra skäl till det än att ha kul och att Iza är blåst i huvudet, men att om Izabella säger att alla feminister är tanter som borde sola mera är det en bra genberalisering. Ja, ja, det är skillnad på folk och folk tydligen...
Inlägg #95: Postat: 2002-08-09 09:29:00
va sa du?
genberlisering? är det ett nytt ord eller?
Inlägg #96: Postat: 2002-08-09 13:04:00
Olof Öberg
Min kritik är att Lena et al anser sig kunna säga vad andra egentligen har för motiv och att de anser sig ha rätt att sätta sig till doms över andras liv. Att Iza inte är en intellektuell gigant stod väl klart innan hennes lama svar till kritiken hon fick. Lenas och Juanitas känsloladdade utbrott visar på en viss orutin i nätdebatt också. Att skrika och ha sig funkar så mycket bättre på folk som bryr sig - något man inte skall ta för givet på nätet.
Inlägg #97: Postat: 2002-08-09 13:58:00
Juanita
Olof: eller på att jag inte orkar lämna kommentarer till era idiotiska kommentarer. Ni skriker: avundsjuka, moralist och jante, för mig dör den redan där.
Inlägg #98: Postat: 2002-08-09 15:48:00
Olof Öberg
Du har ju dock inte påvisat att mina kommentarer är idiotiska, så upp till bevis. Jag har dessutom inte hävdat att ni skulle vara avundsjuka utan t o m sagt att sådana tankeläsningsexperiment lämnar jag till dig och Lena, som uppenbarligen tror sig klara av dem. Om det är någon som borde hävda att det "dör redan där" så är väl det jag efter ditt försök till att sprida lögner om mitt påstådda läsande av Slitz och dina slutsater utifrån det.
Inlägg #99: Postat: 2002-08-09 19:16:00
Lena V
Olof; Nu är du löjlig. Att Lundahl sade mig vara tankeläsare behöver inte innebära att JAG anser mig vara det. Vad jag sade var att jag ANTAR att det inte var en slump att Iza näckade i samma veva som hennes nya film ska boostas. Och? Jag antar att antagande tillhör en demokratiskt stat där det ingår yttrandefrihet. Du tillför inget till denna diskussion om du inte har annat att säga än: Lena tror sig vara tankeläsare, ett otal ggr.
Inlägg #100: Postat: 2002-08-10 22:27:00
Olof Öberg
Jag vet inte vad Lundahl har sagt utan det är min egen tolkning av dina spekulationer om Izas et al motiv. Jag inskränker inte din yttrandrefrihet genom att kritisera hur du vill begränsa andras livsval och förlöjligande av deras person. Jag tänker inte "tillföra" något mer till denna debatt eftersom du uppenbarligen inte läser vad jag skriver utan reducerar allt till vara "Lena tankeläsare".
Showing page 5 of 6: 1  2  3  4  5  6
Laddar...