|
Inlägg #41: Postat: 2002-08-06 00:04:00
|
|
Juanita |
Lena, vi skrev nog samtidigt. Haha. Jag håller med dig.
|
| |
|
Inlägg #42: Postat: 2002-08-06 00:07:00
|
|
Lena V |
Juanita; Såg just det!: Vi är högst ense i denna frågan. Argumentet * du e bara avundsjuk din fula kossa* är inte hållbart längre. Det går nämligen att se längre än sin egen näsa, åtminstone om man försöker.
|
| |
|
Inlägg #43: Postat: 2002-08-06 00:16:00
|
|
Juanita |
Det läskiga är att det finns idioter som använder sig av det argumentet. Vad ska man säga om det? Folk vill så gärna tro det, att alla som kritiserar är avundsjuka. Vart hade vi varit idag om vi inte hade haft kritiska människor?
|
| |
|
Inlägg #44: Postat: 2002-08-06 00:26:00
|
|
Lena V |
Ja, vad ska man säga om det? Det är lågt, infantilt och rent ut sagt löjligt. Att försöka döda en diskussion med dåliga argument, det händer hela tiden, men just *avundsjuke* argumentet tillhör inte en debatt mellan vuxna människor. Om nu inte debattkombatanten egentligen hör hemma i sandlådan. Mer kritiska röster tack, utveckling istället för utvik.
|
| |
|
Inlägg #45: Postat: 2002-08-06 08:41:00
|
|
Juanita |
Som vanligt när man kritiserar blir man anklagad för att vara avundsjuk, börjar inte folk bli tröttna på att använda sig av det; avundsjuka? När får man kritisera utan att bli anklagad för detta? Avundsjuka ligger långt borta, kom inte släpande med det nu.
|
| |
|
Inlägg #46: Postat: 2002-08-06 11:36:00
|
|
Mikael S |
Lena: Du talar om infantilitet? Okej, ge mig då argumenten till varför de är så horribelt att göra vad soffi-propp gjorde? Givetvis ligger ordet avundsjuka nära till hands, eftersom övriga mer än dina försöka till tafatta argument har lyst med sin frånvaro. Sen kan man fråga sig vart du vill komma? Förbud? Det vore givetvis trevligt...eller kanske inte.
|
| |
|
Inlägg #47: Postat: 2002-08-06 11:39:00
|
|
Mikael S |
Sen kan man givtvis undra varför du hugger som en orm mot alla kvinnor som öppet vill visa att de har vackra kroppar? Att några tjejer kan ta illa upp och få dåligt självförtroende av att se vackra modeller eller snart 40-åriga soffi-propps bröst är kanske fallet, dock kan man fråga sig vad det har med saken att göra? Deras problem bottnar snarare i andra saker, och hade utlöst av något anant förr eller senare ändå.
|
| |
|
Inlägg #48: Postat: 2002-08-06 11:40:00
|
|
Lena V |
Sofia är en heterosexuell kvinna som strippar på gaypridefestivalen, för att visa att hon har snygga brön, trots att hon ammat två barn. Människan är snart 40 år och tycker att det är en kul grej, det bästa hon kan göra för gayrörelsen? Enligt mig är det infantilt och löjligt. Hon gör varken sig själv, sina barn eller gayfestivalen en tjänst.
|
| |
|
Inlägg #49: Postat: 2002-08-06 11:41:00
|
|
Mikael S |
Sen att det finns sådana idioter som Juanita som säkerligen vill reglera bilder på vackra tjejer eftersom hon då känner att hon lever i en "hets", eftersom henens självförtroende inte är tillräckligt bra eller mentala styrka är otillräcklig. Kan man givetvis spinna vidare, förbjud idrottstävlingar eftersom det kan skapa "hets" hos oss som inte är lika duktiga, förbjud hög-intellektuella prestationer eftersom det kan skapa en "hets" hos de med mindre gynnade anlag för teoretiskt tänkande.
|
| |
|
Inlägg #50: Postat: 2002-08-06 11:41:00
|
|
Mikael |
Ja vad underbart! Snart lever vi i en hemsk orwellisk mardröm också.
|
| |
|
Inlägg #51: Postat: 2002-08-06 11:43:00
|
|
Lena V - forts |
Förbud? Nej då, men att offentliga kvinnor, varav flera ledar barnprogram, motiverar sina näckanden med "en kul grej" är höjden av infantilitet. Dom har - varken dom vill det eller inte - ett ansvar mot sin ofta unga publik, och enligt mitt synsätt är det inte i första hand att näcka. Det finns tonvis med porrblaskor och porrfilmer med nakna brudar i, räcker inte det? Låt ungarna växa upp med idoler som inte ser till att ytterligare späda på idealen och tvången som så många tjejer redan bär på.
|
| |
|
Inlägg #52: Postat: 2002-08-06 11:44:00
|
|
Mikael S |
Hon kanske gör sig själv en tjänst? Det kanske gav hon en kick? Och vem är du att avgöra om vem hon gör "tjänster"? Kan du avgöra detta? Nej, givetvis inte. Så bespara oss dina allsmäktiga omdömen. Hon är snart 40 år, javisst, och hon kanske kan bidra till att minska sexuella tabun eller något..vad vet jag. Kontentan är den som är infantil här, är du Lena, som vill diktera vad som är det mest nyttiga i något slags utilitaristiskt perspektiv.
|
| |
|
Inlägg #53: Postat: 2002-08-06 11:45:00
|
|
Mikael S |
Soffi-propp är väl inte lekledare längre? Och vem säger att det enbart är negativt? Hon kanske kan visa unga kvinnor att sexualitet är något att vara stolt över, att din kropp är något att vara stolt över, skäms inte för dig själv, ta för dig osv. Du ser dock bara ena sidan, eftersom du bara vill se ena sidan, eftersom du är....ja.
|
| |
|
Inlägg #54: Postat: 2002-08-06 11:50:00
|
|
Lena V |
Tja, eftersom du vet hur det är att vara ung tjej, är du naturligtvis i position att kalla mina omdömen allsmäktiga och diktativa. Visst, du har ju verkligen den erfarenhet som behövs för den saken. Tack för diskussionen iaf, det är alltid intressant att få en del fördomar bekräftade och du har just bekräftat en del. Mvh
|
| |
|
Inlägg #55: Postat: 2002-08-06 12:18:00
|
|
JJ |
Lenas svar nr 48 är helt rätt. Hur kan det vara en kul grej att visa brösten när det finns tonvis av tidningar som går ut på att kvinnor ska visa brösten och mer. Alla dessa kvinnor som vikt ut sig som "en kul grej". Ett skämt som återupprepas gång på gång är aldrig kul.
|
| |
|
Inlägg #56: Postat: 2002-08-06 13:30:00
|
|
BB |
JJ.. jag tror du har missförstått lite grann... de tycker inte det är kul som i "hahahaha!" utan kul som i "nu känner jag för att göra det här därför gör jag det".. har alltså absolut ingenting med skämt att göra!
|
| |
|
Inlägg #57: Postat: 2002-08-06 13:32:00
|
|
Juanita |
Mikael: Suck suck...
|
| |
|
Inlägg #58: Postat: 2002-08-06 14:03:00
|
|
Mikael S |
Lena V: Nej, jag har inte erfarenhet av att vara ung kvinna. Det har dock inget med saken att göra. Du försöker dra slutsatser för hela den aggregerade kvinnliga populationen, utifrån ditt lilla snäva och inskränkta perspektiv. Således har du precis lika lite aning om vad du talar om som jag, med den skillnaden att jag vill låta människor agera fritt, medan du applåderar åt jantelag och regleringshybris vad det än må gälla.
|
| |
|
Inlägg #59: Postat: 2002-08-06 14:03:00
|
|
Mikael S |
Som sagt, vi är alla olika, något både du och en hel del andra i det här landet någon gång borde förstå. Ditt perspektiv är ditt, och ingen annans...
|
| |
|
Inlägg #60: Postat: 2002-08-06 18:08:00
|
|
Juanita |
Mikael: HUR I HELVETE KAN MAN DRA IN JANTE I DETTA? DU VET INTE HUR DET ÄR ATT VARA UNG KVINNE, precis som Lena säger, SÅ KNIP DIN LILLA TRUT. FAN! DER ÄR DUMGUBBAR SOM DU SOM DRAR KLOCKAN BAKÅT I RAKETFART. aTT DRA IN JANTE/AVUNDSJUKA ÄR SÅ BANALT OCH PUCKAT, SÅ OTROLIGT IDIOTISKT.
|
| |