|
Inlägg #1: Postat: 2002-08-05 14:18:00
|
|
Michael Lundahl |
Tja... tänk på vad det skulle innebära att Izabella menade avd hon säger... att hon verkligen har KUL när hon näckar framför kameran. Tänk på vad det skulle innebära för den här typen av debatt. De som debatterar mot publikt näckande har två starka debattfronter: 1 De påstår att modellerna mår dåligt, därför är näckande inte bra. 2 Betraktarna unga tjejer mår dåligt. Om Iza och andra har KUL... då förlorar debattörerna helt plötsligt sin ena front.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-08-05 14:32:00
|
|
Kent Davidsson svar på 1 |
IS KAN ju givetvis tala sanning när hon säger att hon tycker att det är kul. Min fråga rör hur många som tror det.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-08-05 14:40:00
|
|
Lena V |
Kent; Nej, jag är inte orolig över vad andra kan tänkas tycka ang. Izabellas uttalande. Jag vet vad jag själv tycker: Det jag finner extra roligt är att slumpen är fantastisk. Tänk, hennes nya film ska lanseras i samma andetag som Iza droppar kläderna. Wow, vilket otroligt roligt sammanträffande.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-08-05 14:41:00
|
|
Lena V forts |
Kent; Fast det toppas nog av Soff-i-proppan; på en gayfest bestämmer sig den heterosexuella kvinnan att hon ska revolutionera gayvärlden! Hon drar av sig tröjan för att visa att hon minsann är stolt över att ha så snygga brön, trots att hon ammat två kottar. Vilken revolution, hahahah är det inte humor så säg? :::
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-08-05 15:00:00
|
|
Kent Davidsson svar på 3 o 4 |
På tal om revolution så är alltså ditt revoutionerande budskap att IS inte alls klädde av sig för att det var så kul utan för att det på något sätt skulle gynna henne ekonomiskt.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-08-05 15:06:00
|
|
Lena V |
Kent; Du är verkligen på bettet idag!; Men varför denna besatthet av Iza och hennes roliga upptåg? Varför inte se hela bilden, istället för dom bara brösten?;
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-08-05 15:17:00
|
|
Michael Lundahl |
Men Lena, visst är det bra att du är tabnkeläsare så att du veeeeeet vad som egentligenrör sig i Izas skalle och vad hon *egentligen* menar. Kan du inte läsa mina tankar nu också så att jag får veta vad jag *egentligen* tänker när jag skriver detta? Det är precis som i din artikel "Hur kommer det sig" där du visar att du vet att "vackra kvinnor" egentligen är tomma i huvudet. Visst är det skönt när man har sådan bra koll på världen Lena så att man veeeet vad som händer i andras huvuden?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-08-05 15:20:00
|
|
Michael Lundahl |
Eller så kanske dett är så Lena att du har inte en djävla aning utan istället har en hel hög förutdfattad meningar som du sprider omkring dig. Vad gäller Iza, så antarr jag att du aldrig ens träffat människan... men det låter ju fint i debatten att antyda att hon egentligen ljuger och att hon bara slängde kläderna för att boosta filmen. Sådant låter jättefint... att du sedan inte har minsta ANING om Izas motiv, det är sekundärt. På fula antydningar kommer man långt ändå...
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-08-05 15:23:00
|
|
Lena V |
Lundahl; Det finns något i svenska grammatiken som kallas prefix, det innebär att när man skriver "en del" framför ordet kvinnor tex, så innebär det inte att man menar alla, utan helt enkelt "en del/somliga/vissa". Jag vet inte vad som rör sig i Izas söta lilla hjärna, och det är jag ganska glad över:
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-08-05 15:25:00
|
|
Juanita |
Vet inte om jag håller med dig på argument ett, är det något du hör ofta så är går du allt frö ofta i kyrkan. Argument två stämmer, så är det, men att undvika lidande är nog omöjligt. Jag har aldrig brytt mig om modeller eller porr, men jag vet att många tjejer mår dåligt av det.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-08-05 15:28:00
|
|
Michael Lundahl |
Det som gör mig så arg när jag läser dina kommentarer här Lena så arg att jag skriver som en kratta är att du backar inte upp dina påstående med fakta med annat än just förutfattade meningar, allmäna fördomar och framför allt med fula antydningar om andra människor som är anpassade så att de passar det du debatterar om. "Vackra kvinnor" säger du är tomma i bollen... d.v.s. spelar på försomen att snygga tjejer än blåsta bimbos.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-08-05 15:28:00
|
|
Lena V forts |
Lundahl; vilken gnällapa du är!; Izas motiv är dunkla, min uppfattning är att hon sannolikt inte skulle droppat kläderna om det inte vore för att promota sin nya film. Sannolikt betyder; förmodligen inte. Men det är min uppfattning, att hon sen hade såååååå roligt under tiden måste ju anses vara en bonus. Iza är en kvinna som vet att ha kul!:
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-08-05 15:31:00
|
|
Lena V |
Lundahl; åh vad du tragglar! "en del" vackra kvinnor betyder inget annat än "en del", hur många ggr ska jag säga det innan du är nöjd? Fakta? Får jag inte ha den uppfattningen att Iza klädde av sig för att promota filmen? Säger du ja och amen och sväljer allt andra säger?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2002-08-05 15:33:00
|
|
Michael Lundahl |
Har du ens funderrat på vad det innebär om du har fel Lena? Tänk om det visar sig att din "uppfattning" visar sig vara åt helevete fel och att du har snackat skit? Har du ens tänkt tanken? Har du någonsin frågat dig "Vad innebär det om jag har fel?"? Gör det experimentet nu och låt oss få veta här vad du kommer fram till. Eller är det så att Lena Vs "uppfattningar" alltid är rätt?
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2002-08-05 15:34:00
|
|
Lena V |
Lundahl; Izabellas uttalande var rent ut sagt det löjligaste jag läst på länge. Hon gjorde sig själv till en bimbo i samma andetag som hon utbrast att; tanterna..som inte ens är tanter..ska solara så dom känner sig finare. Förmodligen det mest fördomsfulla jag hört på länge. Emotsätter man sig publikt näckande är man inte per automatik en fet, ful, jävel som lider av sexuella hämningar, även om "en del" tycks tro det. Fördomsfulla jävlar;
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2002-08-05 15:37:00
|
|
Lena V |
Lundahl; till skillnad från dig, leker jag alltid med den motsatta tanken, att min uppfattning skulle vara fel. Således även denna gång, men efter ihärdigt grunnande, har jag kommit till den slutsatsen att slumpen förvisso är högst märklig, men att sannolikheten i detta fallet, sannolikt är större än slumpens inverkan.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2002-08-05 15:37:00
|
|
Michael Lundahl |
Ja Lena, jag sväljer det så länge jag INTE har något vettigt att sätta emot! Vem fan skulle jag vara att säga "Näe Iza, du ljuger. Du har inte kul. Du bara mediahorar för att sälja filmen."? Vad har jag som stöder det?! Ingenting... annat än en ful förutfattad mening. Jag tänker inte falla för fördomar och förutfattade meningar bara för att det är politiskt korrekt att sparka på vissa människor. Jag tror inte du riktigt har fattat det här med "människor LIKA och OKRÄNKBARA värde" Lena.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2002-08-05 15:40:00
|
|
Michael Lundahl |
Nej Lena... HON har inte gjort sig till bimbo. Det är DU som gör henne till bimbo, här och nu. Det är ditt skitsnack rent ut sagt som gör henne till bimbo. *INGEN* människa förnedrar sig själv... aldrig. Det är alltid någon annan som gör det. Så om du säger att Iza är en bimbo, då är det du som har gjort henne till det.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2002-08-05 15:44:00
|
|
Lena V |
Lundahl; Ja, ja, ja. Vackra utvikta kvinnor är du den första att försvara. Alltid - oavsett. Du är verkligen nyanserad. Gäsp, jag har aldrig påstått att Iza ljuger. Jag antar att nakenbilderna är ett led i puffningen för hennes nya film. Jag står för att jag tror det. Och? Ska vi kivas 50 kommentarer till innan du inser att jag har rätt att tro det?
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2002-08-05 15:49:00
|
|
Lena V |
Lundahl; När ska du inse att det är min fulla rätt att anse hennes uttalande vara fullkomligt idiotiskt? Du väljer att kalla mina åsikter för skitsnack, visst dom strider emot dina och då är det per automatik skitsnack. Om jag förnedrar henne med att anse hennes uttalande vara bimofierande så ber jag söta lilla Iza om ursäkt. Förlåt Iza - jag ser fram emot att du också ber om ursäkt, för ditt fruktansvärt fördomsfulla uttalande om tanter som solarar för att bli fina.
|
| |