|
Inlägg #1: Postat: 2002-08-02 16:20:00
|
|
sus |
En mycket bra artikel. Skulle vilja ge en djupare kommentar, men hinner inte just nu!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-08-02 16:58:00
|
|
Frederik also catholic |
Good points! Personally I was also quite annoyed by Ann Söderlunds editorial, both for its stereotypical criticisms and... well, inte bättre än rattor: statements like that - just like paedophily - totally disrespect a human beings dignity, dont they?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-08-02 22:03:00
|
|
Anna Li |
Precis det reagerade jag på i Anns krönika, som jag i övrigt tyckte hade många poänger. Det speglar en gammeldags syn på manlig sexualitet män är djur och i brist på kvinnor sätter de på barn eller grisar bara de får knulla. Bara för att understryka hur mycket jag håller med dig om att det är fel att koppla celibat till pedofili citerar jag något egotrippat min egen kommentar till Anns krönika
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-08-03 00:38:00
|
|
Tommie Nygren |
Hmm, det luktar illa. Så reagerar jag alltid när någon säger att man tvättar byken och det i själva verket är så att påven bara gaggar för lite ungdomar. Glöm inte att katolska kyrkan och påven inte har haft ett rätt alls de senaste åren. Inte bara skyddar de pedofilpräster, de fördömer kondomer, aborter och tillsätter ultrareaktionära biskopar i t.ex. Polen. Inget ljus strålar från Vatikanen i dagens läge, oavsett om celibat leder till pedofili eller ej.
|
| |