Ny lag: Rökning förbjuden!

Showing page 3 of 5: 1  2  3  4  5
Inlägg #41: Postat: 2002-08-01 17:50:00
Axel
Losec visar i studie på studie en påtaglig førbættring, motsvarande studie før homeopatiska lækemedel ær inte ens gjorda - Inte en enda!!! finns åtminstone ej upptagna i værldens størsta medicinska forskningsregister Medline Din argumentation blir som du mærker pinsamt felaktig.
Inlägg #42: Postat: 2002-08-01 19:45:00
Whilde
Du säger det själv, Axel. Losec är ett typexempel på varför klassisk homeopati är så framgångsrik. Den tar hänsyn till människans helhet och väver alltså in ORSAKEN till halsbrännan i behandlingen. Därav varaktig bot. Till Donken: Om du studerar medicin så förstår jag din frustration. Men hur mycket du än vill lära mig så har jag redan varit där och jag har sett något annat än det du vill förmedla.
Inlägg #43: Postat: 2002-08-02 12:34:00
Axel
Om homeopatin hade varit så framgångsrik vid halsbrænna borde det ha framkommit i studier, det har det inte. Att tala lite løst om att ta hænsyn till hela mænnsikan ær førstås ingen øvertygande bevisning. Ibland ær det viktigt att ta hænsyn till helheten, ibland inte.
Inlägg #44: Postat: 2002-08-02 12:35:00
Axel
Humoralpatologin som skolmedicinen byggde på før några sekler sedan hade utgångspunkten att alla sjukdomar hade sin grund i obalans mellan galla, slem och blod och anførde ungefær samma argument som du, denna øvergavs eftersom det inte fanns någon grund før den. Jag glædjer mig før att du blev frisk från din sjukdom. Utan att jag vet vad det var, ber jag dig dock ha i minnet att sjukdomar kan ha alla tænkbara førlopp och ditt tillfrisknande kanske berodde på naturalførloppet.
Inlägg #45: Postat: 2002-08-02 12:35:00
Axel
Vælkænt ær ex alternativmedicinska behandlingar vid eksem dær behandlaren brukar førutspå att effekten av "behandlingen" kommer till sommaren då flerparten eksem blir bættre av økat UV-ljus. Væntar på din kommentar om homeopati vid infektionssjukdomar...
Inlägg #46: Postat: 2002-08-02 14:54:00
Whilde
En infektions uppkomst kan ha flera olika orsaker och det är vi säkert överens om. Därför är infektionen ett symtom och orsaken sjukdomen. Behandlar man sjukdomen bakom symtomet med en substans som inte undertrycker utan tvärtom retar immunförsvaret utifrån en individuell hållning så slår det egna immunförsvaret ut infektionen.
Inlägg #47: Postat: 2002-08-02 16:25:00
Axel
Jag vet inte om jag førstår dig rætt hær - menar du att antibiotika undertrycker immunførsvaret? Det har du i så fall missupfattat.
Det vore intressant om du kunde næmna några tillstånd som du anser vara orsaker till infektioner. Nær du nu spytt så mycket galla øver Losec kan man ju næmna magsårsbehandlingen, en av den moderna medicinens verkliga paradgrenar, som tack vare ny behandling, Nexium Hp - en kombo av antibiotika och en Losecvariant utomordentligt effektivt botar drygt 90.
Inlägg #48: Postat: 2002-08-02 16:43:00
Axel
Homeopatisk "bot" skulle f ø gå utmærkt att bevisa med gængse forskningsmetoder om det bara hade fungerat: En grupp med halsbrænna indelas i två halvor den ena får den homeopatiska spædningen, den andra får rent vatten eller annan placebo. Varken homeopat el patient får veta vem som får vad...
Inlägg #49: Postat: 2002-08-02 16:43:00
Axel
Anledningen till att sådana hær studier inte gørs ær før att det GÅNG EFTER ANNAN VISAR ATT HOMEOPATI PÅ OMRÅDE EFTER OMRÅDE ÆR VERKNINGSLØST. Tyværr framkommer inte detta i den grad de borde, vilket gør att homeopatiska kvacksalvare kan fortsætta att profitera på folk utan medicinsk kunskap.
Inlägg #50: Postat: 2002-08-02 20:19:00
Whilde
Jag har redan diskuterat forskningsmetoder med dig och tänker inte upprepa mig. Svaren på frågorna finns här. Jag kan också rekommendera George Vithoulkas: Klassisk homeopati - en vetenskap. Vithoulkas tilldelades det alternativa nobelpriset i medicin 1996 och anses vara en av världens mest framgångsrika läkare.
Inlägg #51: Postat: 2002-08-02 20:25:00
Whilde
Viktigt att komma ihåg är att symtom som allergi, astma eller halsbränna inte flyger på oss utifrån. De kommer sig av en sänkning i det egna försvaret. Sänkningen kan ha lika många orsaker som det finns människor. Därför måste varje patient behandlas individuellt, efter en modell som riktar sig individuellt och som täcker in såväl det fysiska som det emotionella och mentala planet. Så arbetar den klassiska homeopatin.
Inlägg #52: Postat: 2002-08-02 20:30:00
Whilde
Losec riktar in sig på halsbrännan, men halsbrännan är bara en yttring av sjukdom. Så homeopaten behandlar alltså inte halsbrännan utan människan. När substansen träffar, en substans som motsvarar patientens unika symtombild, höjer sig immunförsvaret och patientens eget försvar slår ut halsbrännan. Vill du forska får du alltså forska på varje människas unika situation. Vi kan tyvärr inte bunta ihop människor och ge dem en "mirakelmedicin" bara för att de råkar uppvisa ett ynka gemensamt symtom.
Inlägg #53: Postat: 2002-08-02 20:34:00
Whilde
Skolmedicinen har mycket att lära av detta och så sker också på många platser i världen; Tyskland, Belgien homeopatiska sjukhus, Grekland, Frankrike, England homeopati på universitetet, Indien osv. Småningom även i Sverige.
Inlägg #54: Postat: 2002-08-02 20:43:00
Whilde
Avslutningsvis: Du kastar ur dig att homeopatin profiterar på folk. Det innebär att du omyndigförklarar människor som väljer en annan väg än skolmedicinen trots maniskt hårt motstånd från samhället, alltså modiga människor. De "blir lurade", "kan inte tänka själv". Vilken låg syn du har på dina medmänniskor. Ingen fin reklam för dina åsikter...
Inlägg #55: Postat: 2002-08-04 03:27:00
Per
Ang. inlägg 26.: Whilde: Varför kan inte "blindtester" användas på homeopati? Det är ju ett sätt att mäta resultat av en behandling oavsett hur den går till?
Inlägg #56: Postat: 2002-08-04 11:47:00
Whilde
Ja, det är klart att du kan göra blindteser, från individ till individ. Än bättre är att studera vad som händer i behandling av djur eller spädbarn. Jag menar då inte som något slags försök, utan snarare för att analysera obejktiva resultat i en pågående behandling. Annars hänvisar jag till de läkemedelsprövningar som sker inom homeopatin, där substanser testas på friska människor.
Inlägg #57: Postat: 2002-08-04 11:49:00
Whilde
Under prövningen analyseras vilka symtom som t ex sulphur utspädd svavelsyra framkallar, sedan ordineras sulphur för att bota samma symtom hos sjuka människor. Lika botar lika. Man får alltså en överdos av sina egna symtom helhetstäckande för att reta immunförsvaret att höja sig och på egen hand slå ut den naturliga sjukdomen.
Inlägg #58: Postat: 2002-08-06 15:59:00
Axel
Du har en grovt førenklad bild av immunførsvaret. Immunførsvaret ær inte någon sak man "retar" och som sen "højer sig" bara sådær. De diffusa uttrycken førekommer ofta i alternativmedicinska sammanhang och bottnar i en djup okunskap om mænniskokroppen. Immunførsvaret ær otroligt komplext och selektivt, kan tyværr av platsbrist inte gå in nærmare på detta hær.
Inlägg #59: Postat: 2002-08-06 16:00:00
Axel
Att alla symtom kommer sig av en sænkning i immunførsvaret ær førstås också fel, ta ex HIV det finns många, många fler ex som infekterar, orsakar symptom och slutligen dødar de flesta mænniskor med fullgott immunførsvar som smittas.
Inlägg #60: Postat: 2002-08-06 16:00:00
Axel
Lægger mærke till din mærkliga efterslæng. Jag har många gånger sett svårt sjuka mænniskor med ex cancer eller reumatiska sjukdomar som har en såpass sænkt livskvalitet att de ær desperata efter førbættring. Tyværr nappar en del av dem på alternativmedicinska skojare som liksom du lovar bot før allting med alt.med. 10-tusentals kronor och en rad "naturpreparat" senare ær de inte bara svårt sjuka utan dessutom utblottade.
Showing page 3 of 5: 1  2  3  4  5
Laddar...