|
Inlägg #1: Postat: 2002-07-21 22:01:00
|
|
Ernst |
Som alla sekter så ser "genusforskarna" all form av kritik vara en bekräftelse på att de har rätt.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-07-21 23:12:00
|
|
På tal om genus |
På en transsexuell kvinna avlägsnar man testiklarna och penisens svällkroppar. En öppning tas upp mellan penis och analöppning, penishuden används till att klä in den nya vaginan, urinröret flyttas till rätt plats, och av pungen gör man blygdläppar. Spetsen av ollonet blir klitoris, och då nervbanorna behålls intakta kan många transsexuella kvinnor hitta tillbaka till sina orgasmer. Huden i slidan ändrar med tiden karaktär till att alltmer fungera som en slemhinna.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-07-21 23:15:00
|
|
Ernst |
Ojdå!!
OK?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-07-21 23:21:00
|
|
Ernst |
På tal om genus
Jag förstår inte vad du vill ha sagt.
Snälla förklara för mig
Jag kommer att läsa och försöka att förstå.
mvh Ernst
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-07-21 23:37:00
|
|
Ernst |
Det slog mig att en transexuell kvinna villa ha en penis. däremot vill en transexuell man ha en vulva
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-07-21 23:41:00
|
|
Ernst |
På tal om genus
Du har tydligen noll koll
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-07-22 00:46:00
|
|
Christer H |
Iofs. definieras transsexuella idag efter det kön dom alltid sett sig som. Dvs. en transsexuell "kvinna" anser sig vara född i fel manliga kropp. Så operationsbeskrivningen ovan är nog korrekt. Men vad fan har den med genusforskningens jämställdhet att göra?? Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-07-22 02:07:00
|
|
Ernst |
Christer H
Ja va fan!
Om en kvinna anser sig född i "fel" kropp så är hon väl kvinna tills hon har bytt könsorgan.
Jag förstår inte heller vad detta har med "genusforskning" att göra.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-07-22 02:52:00
|
|
Ernst |
Kan någon förklara för mig en simpel man vad genusforskning egentligen är?
Min tolkning är att det är medelålders heterosexuella kvinnor med akademisk utbildning, som skyller sina personliga misslyckande på män.
En kvinna är inte ansvarig, det är alltid en mans fel om hon misslyckas
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-07-22 08:38:00
|
|
Jorg |
ernst, det var en alltför lätt för klaring. vem var det som skrev något om feminismen som en sekt? är det inte precis det ni håller på med, all kritik mot er tas som bekräftelse på att ni har rätt.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-07-22 09:26:00
|
|
femmi |
Bra inlägg Jorg!
Frontenssons paralleller med marxismen och rasisimen är starkt överdrivna. illa dolt kvinnohat...?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-07-22 11:22:00
|
|
Christer H |
Jorg och femmi, grunden till hela diskussionen är att genusforskningen i sverige är extremt ojämställd. Detta är oförsvarligt och det visar Hirdmans reaktion oxå. Era kommentarer tyder på på att ni helt? delar Hirdmans ovilja/oförmåga att förklara detta. Sorgligt. Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-07-22 12:16:00
|
|
zteez |
Hemska tanke att genusforskningen i sverige i dag är helt ojämställd! Men varför är detta så mycket mer upprörande än att 93 av alla professorer generellt är män och att 0.2 av cheferna för de 500 största företagen i sverige är kvinnor. Är inte detta minst lika illa? Varför leta upp det enda nästan ämne där kvinnor dominerar och hacka på det?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2002-07-22 12:35:00
|
|
Christer H |
Det är faktiskt mer upprörande att de institutioner inom den skattefinansierade universitetsvärlden, som just forskar och undervisar i jämställdhetsfrågor, själva är mest de ojämställda av alla. Tycker inte zteez det? Matematikprofessorer och näringslivstoppar har aldrig haft jämställdhet överst på sina agendor... en viss skillnad. Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2002-07-22 18:50:00
|
|
Jorg |
CH, det är ju så att inte så många män bryr sig om feminism. Kanske därför att det är kvinnan som drabbas mest av förtrycket i ett patriarkat och inte mannen som har makten. Sen är det ju så att Hirdman och Rothstein debatterat samma ämne förrut. DN-debatt inlägget bör ses som en fortsättning på tidigare debatt.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2002-07-22 19:07:00
|
|
Andreas |
Faktumet att svensk genusforskning är ojämställd stör mig inte alls. Däremot är det en katastrof att en professor på området bemöter en konspirationsteoretisk och på en intellektuell nivå löjligt lättsågad artikel Rothsteins med en ännu vildare och ännu mer demagogisk personangreppsorgie.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2002-07-22 20:50:00
|
|
Christer H |
Att debatten förts tidigare ändrar väl inte sakfrågan, Jorg? Enligt högskolelagen så skall man verka aktivt för att tillmötesgå det underrepresenterade könet. Sen kan man mycket väl vara intresserad av genusforskning utan att vara feminist. Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2002-07-22 20:56:00
|
|
Christer H |
Andreas, du verkar ha märkliga skygglappar på, att döma av vad du störs och inte störs av. Om nu Rothstein är så intellektuellt lågtstående och lättsågad, så förstår inte jag varför inte någon ledande genusforskare, eller du, gör det? Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2002-07-23 12:34:00
|
|
Jorg |
CH> Man blir nog trött på att svara på samma skit hela tiden. Det var därför Hirdmans svar blev som det blev.
2. "aktivt för att tillmötesgå det underrepresenterade könet" tycker du inte man gör det då? det är svårt att tvinga in folk på utbildningar, vad man kanske borde göra är att tvångsrekytera folk från teknis in på genusvetenskap? Nej, jag tror inte det.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2002-07-23 17:46:00
|
|
Andreas svar på 18 |
Jag ser inte ojämn kösfördelning som ett problem någonstans i högskolevärlden. Jag utesluter inte heller att Rothstein har rätt i att genusforskarna faktiskt motarbetar manliga studenter, men då hans artikel ifrågasätter motståndarnas intentioner har han lämnat den intellektuella arenan då intentioner inte kan bevisas.
|
| |