|
Inlägg #1: Postat: 2002-07-11 13:10:00
|
|
Jacob |
Bra skrivet! Bjurman & co är rent hatiska mot alla "stora" uttryck. Är det inte minimalistiskt kan det inte vara bra, typ. Jag gillar också Ramones men också många av de band du nämner samt inte minst hårdrocken - en annan av kritikerna misshandlad genre förmodligen också pga sin "storvulenhet".
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-07-11 13:16:00
|
|
Donken |
Nu ska jag vara riktigt petig. Du skriver att vissa, trots allt, lyssnade på nya Bowieskivor när punken slog igenom, och antyder att han vi d det laget släppte symfonirockplattor. Det gjorde han inte. Han hade tagit steget ur Ziggy-eran och sysslade med de funk- och syntmusikexperiment, som sedan skulle komma att ge upphov till de avantgardistiska "Station to station", "Heroes" och "Low". Fina skivor, mycket före sin tid.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-07-11 14:33:00
|
|
Anders |
Bra sammanfattat! Många går idag misste om en stor musikskatt då kvällstidningarna sprider hatpropaganda mot dessa alster. Dessutom så förstår jag mig inte på att Bjurman kan får vara skribent på en av de större tidningarna, med de skriverierna han presterar borde han höra hemma på någon lokalblaska i Dalarna...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-07-11 19:12:00
|
|
Carin |
Hm, visst är det tråkigt. Såg Yes 1977 under de "stora åren", de fick då hyfsat bra recensioner av samtliga tidningar vad jag kan minnas. Såg Yes i höstas igen och då fick de dåliga recensioner av samtliga. Intressant är dock att publiken var lika hänförd och hängiven -01 som -77.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-07-11 22:43:00
|
|
Batucada forever |
Rocken är stendöd! Leve hissmusiken!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-07-13 11:49:00