Fri, friare, utvikt

Den här tråden diskuterar artikeln Fri, friare, utvikt.
Inlägg #1: Postat: 2002-06-29 11:13:00
greger
Menar du att först när alla tycker som du - att utvik är något fel - så har man friheten. Du får nog vänja dig med att frihet är att tänka själv och inte att söka intala andra att de saknar frihet eftersom de inte tycker " rätt "
Inlägg #2: Postat: 2002-06-29 12:52:00
Lena V - önskar att hon skrivit denna artikel
Din definition av friheten är så glasklart rätt, i mina ögon.
Inlägg #3: Postat: 2002-06-29 13:12:00
Ture
Kajsa, du säger att du måste känna dig tillräcklig i dig själv, och att Kayo och Claudia Schiffer gör det svårare... sorgligt ! En gång spenderade jag en kort period i buddhistkloster. Jag hade problem med koncentrationen eftersom jag visste att min flickvän skulle resa ner och hälsa på. När jag nämnde detta för en av munkarna på stället sade han bara "we all have our burdens to bear"... forts följer
Inlägg #4: Postat: 2002-06-30 03:16:00
Samuel Sirén
Det verkar som om du sammanblandar frihet med att vara älskad. Och det är ju klart att en älskad människa är befriad från en massa besvärligheter, men frihetsbegreppet innefattar också så oerhört mycket annat.
Inlägg #5: Postat: 2002-06-30 10:48:00
Redrik
mycket bra artikel. det inte ofta man som liberal tvingas klappa händerna åt någon som begripit att frihet inte är något helt okomplicerat. stå på dej.
Inlägg #6: Postat: 2002-06-30 11:04:00
Mr. right
Ingen människa är perfekt eller helt nöjd med sig själv, alla vi har våra depressiva stunder, även Kayo, Claudia Schiffer och andra "perfekta" brudar. Det kan inte vara fel att njuta se det vi uppfattar som vackert, oavsett om det är en människa eller nånting annat. Problemet är att somliga lägger så pass stor vikt vid människans utseende att de blir helt besatta av det. Sorgligt.
Laddar...