Inlägg #1: Postat: 2002-06-27 13:21:00
|
Fredrik Jung Abbou |
Skumt det dar, att killar inte i samma utstrackning snackar skit om folk och fryser ut manniskor pa samma psykologiska satt? De flesta fallen man hor om eller upplevt sjalv har det alltid varit chicks som statt for utfrysningen. Riktiga sma fittor kan de va ibland. Lamna de sma manniskorna bakom dig och rulla fram positionerna istallet. Buena Suerte!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-06-27 14:31:00
|
Carola |
Aj, det gjorde faktiskt ont att läsa. Måste ha varit jobbigt för dig. Men tjejer är i mycket större utsträckning bra på att skvallra och snacka skit än killar. Tror killar är mer rakt på sak. Och det är faktiskt ett fenomen jag har svårt att förstå. Varför?? Hoppas du har det bättre där du nu är!!!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-06-27 15:23:00
|
Jesper N |
Killar kan också, fast eftersom man inte förväntar sig det så förklaras taskigt beteende ofta på något annat sätt än att de är fega och baktalande mobbartyper
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-06-27 15:28:00
|
Vincent |
Maria, om du kallar detta för att hänga ut folk ordentligt, fasar jag för den dag du bestämmer dig för att använda "silkesvantarna". Kommer nån det? Övrigt: betänk, endast de som har tid/utrymme har tid eller lust, att tjattra om andra. Dina ex-kollegor verkade ha hur mycket av den varan som helst. Kanske fanns en tid när även de hade ett liv, men detta verkar nu mest vara ett passerat kapitel. Vore det inte för att de luktade illa skulle man kanske tycka lite synd om dem.
Bit dem i benen Maria
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-06-27 15:38:00
|
Michael Lundahl |
Hoppas de läser din artikel och känner sig träffade. Skvallerkärringar är vad de är. Fega djävla skvallerkärringar som inte har tillräckligt med ryggrad för att ta det ansikte mot ansikte. Stå på dig Maria. Du är tuff. :
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-06-27 16:24:00
|
Ana Udovic |
Jättebra artikel Maria! Kan inte annat än hålla med dig - fast jag tror faktiskt att en del killar sysslar med samma sak, tisslar och tasslar. Det handlar bara om att hitta likasinnade, bittra polare som inte heller ha nåt liv, så kan man sitta där och viska i evighet. I stället för att göra nåt vettigt själv.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-06-27 19:34:00
|
Kajsa Kallio |
De är kvar, du har gått vidare. Försök att inte bry dig eller iaf finna någon styrka i det hela. Det vet jag att du kan. /Kram Kajsa
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-06-28 07:48:00
|
Mathias |
Mycket träffande Maria, jag har också stött på detta fenomen tidigare. Dessa rökrum som oftast är forum för skaller, spekulationer och där skvallertackor är överrepresenterade. Dessa svaga individer som endast överlever i grupp. En och en är de bara skit!
M v h
M
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-06-28 12:28:00
|
Mia |
Tyvärr är det så att på en del arbetsplatser blir "skitsnack" en del av kulturen. Har själv jobbat på ett sådant ställe. Ville man bli huvudpersonen i fikarummet var det bara att gå ut därifrån, sedan började snacket. Alla mår dåligt på ett sådant ställe inkl skitsnackarna.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-06-28 15:33:00
|
Thomas Perret, Finland |
Min teori om killar, tjejer, skvaller och skitsnack, är att killar genom historien fått tillstånd att föra synlig "maktkamp" busa, slåss, kommunikativa positiner i samhället, medan tjejer klassiskt sett förväntats vara tysta, snälla, och dessutom förnekats maktpositioner. Därmed lär sig tjejer tidigt att föra "tysta" maktkamper "bakom kulisserna", för att bygga revir och nätverk.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2002-06-28 15:37:00
|
Thomas tar ett djupt andetag och fortsätter |
Hur denna förmåga förts vidare genetiskt vete fan ;
Hoppas dock att tjejer inte skall tvingas spela med begränsade redskap länge till. Det fina och skrämmande är ju naturligtvis att snittjejen, med denna förmåga i bagaget, kommer att spela brallorna av snittgossen, då hon får spela med lika förutsättningar och medel..
|
|
Inlägg #12: Postat: 2002-07-01 14:30:00
|
Amen |
Hellre en fimp i krattan...
|
|
Inlägg #13: Postat: 2002-07-07 20:36:00
|
anna |
typiskt typiskt typiskt.