Inlägg #1: Postat: 2002-06-26 14:28:00
|
SHQ |
I Stockholm är tillväxten på dessa ett resultat av ni inte släpper mera pengar till Staden eftersom ni inte gillar den politik stadshuset för. I och med det bajsar du på demokratin och skiter i folks säkerhet och skydd. Du är inte värd något annat än förakt.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-06-26 15:09:00
|
Jesper N |
Den nya polissatsningen är fullt finansierad, den som säger något annat är en stor fet lögnhals som inte borde få yttra sig i så viktiga frågor mer. För DÅ kommer polisen.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-06-26 15:24:00
|
Mikael Svensson |
Många poliser? Jaså, synd bara att alla mer eller mindre jobbar måndag förmiddag, och inte att fullbemanning finns när det behövs.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-06-26 15:31:00
|
Michael Lundahl |
Den här satsningen hade ju varit riktigt trevlig... om det inte vore för att den är absolut nödvädning för att inte hela poliskåren skall kollapsa. De huvudlösa nedskärningarna och omläggningarna på 90-talet har ju totalt förstört kårens möjligheter att arbeta. För att plagiera "Frågor för skriftliga svar": Hur förklarar stadsrådet följande dåliga beslut: 1 Antagninsstoppet på PHS 2 Sparkandet av de civilanställda vilket tvingade poliser att göra icke-polisiärt arbete. 3 Närpolisreformen.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-06-26 15:54:00
|
Gnurf |
Jag tror dig när jag ser resultatet. Som det är nu drömmer man om att skaffa pistol så man slipper vara rädd. Du kanske borde röra dig ute mer på fredag- och lördagkvällar så du får dig en uppfattning om vad det handlar om. Tur att det finns väktare här och där i alla fall.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-06-26 16:13:00
|
Andreas S |
Jag tyckte "Kjell är kriminell" var en mer slagkraftig rubrik.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-06-26 22:55:00
|
Ernesto |
Ministern skulle kanske prova att åka med en radiobil en lördagnatt och testa verkligheten lite....
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-06-27 14:56:00
|
Anna Li |
jag håller till fullo med om att brottslighet förebyggs bäst om barn får möjligheter till en bra uppväxt. För det behövs massor av saker; mindre pressade föräldrar, bättre dagis och skolor. Våga ta tag i problem som visar sig med en gång osv.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-06-27 18:21:00
|
Tampa Florida |
Thomas, låt inte såsse-maskineriet styra dig. Stå för vad du en gång sagt, legalisera ! du vet vad
Man skulle få förbannat mycket mer gjort om man prioriterade riktiga skurkar istället för att spana på tonåringar som tar sig en J i parken.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-06-29 16:29:00
|
Andreas B |
Sosse-skapade klyftor. Bra att du belyser klyftornas inverkan på brottslighet. Hoppas att du kommer att verka för att din regering åter börjar bekämpa klyftor. Klyftorna har som bekant ökat under de senaste årens socialdemokratiska styre. Inte bara brottsligheten blir värre av klyftor, utan ekonomin också, enligt en ganska enig forskarkår, se min sammanställning på inequality.cjb.net
|
|