|
Inlägg #1: Postat: 2002-06-24 09:27:00
|
|
Kent Davidsson |
En femte potentiell förklaring kan vara att händelsen är förhållandevis okänd. Jag kände inte till det. Varifrån har du fått dina uppgifter?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-06-24 09:53:00
|
|
Peter H |
Bra artikel! Men vill liksom Kent också gärna veta var det kommer ifrån?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-06-24 10:00:00
|
|
X-man |
Jag håller med... Alla minns väl vilket liv det blev om Calle Jonsson Johansson? i Grekland förra året... Och det omedelbart. Denna flicka åkte väl fast för ett par en? månad sedan, och jag har bara sett två korta artiklar om det. En när det hände och en nu när hon dömts. Calle uppmärksammades omedelbart, med ett enormt mediauppbåd även innan någon visste om han var eller sa sig vara oskyldig...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-06-24 10:10:00
|
|
X-man |
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-06-24 10:13:00
|
|
Neona |
Jag har undrat over det samma. Mycket märkligt, det känns som vissa uppgifter undanhålls...
Varför är det annars ingen som reagerar?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-06-24 10:24:00
|
|
Peter H |
Jag tror på två möjligheter:
- Storbritannien anses vara likt Sverige till skillnad från Grekland och anses därför göra riktiga moraliska beslut. Ingen ifrågasättning alltså.
- De andra fallen hade släkt med mer makt inom media/myndigheter.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-06-24 10:27:00
|
|
anna a |
vettig artikel faktiskt. det hade jag inte trott om samuel s...
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-06-24 10:55:00
|
|
Anna Li |
Tyvärr tror jag på din förklaring nr 1. Alternativt kan det vara så att G.Persson är så mån om sin fina relation med Blair och sin politiska karriär i Europa att det blir locket på för att inte störa den relationen. Bra artikel! Kanske kan du skicka den till UD och be att få höra vad som görs?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-06-24 11:19:00
|
|
SHQ |
Mycket bra artikel Samuel. Jag håller med. Händelsen är okänd som Kent Davidsson skriver. Jag har hört om den i förbifarten då jag var i London ofta. Förklaringen till varför är nog att i Blair/Storpotätens Sverige så får inte enskilda individer rätt mot stora stater. Det är ett SAP adelsmärke.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-06-24 11:46:00
|
|
Utrikesdepartementet |
Mn vi har ju haft fullt sjå med att få hem vår diplomat från Indien.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-06-24 18:04:00
|
|
jk |
Det finns politiska fångar i stora delar av världen. I diktaturer med tortyr och så vidare. Dessa borde väl få mer uppmärksamhet.
Flickan gjorde en dum grej, okej. Nu får hon lära sig att hon inte skall göra så.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-06-24 22:28:00
|
|
Maria E |
Vår vän Samuel Sirén har i denna gråtmilda jeremiad beskrivit en kriminell flickas beteende och hennes rättvida straff. Jag förstår inte detta problem.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-06-25 10:09:00
|
|
Ted Bernard |
Hon visste att hon begick ett brott, so what? Hon ska, alldeles oavsett hon är svensk eller inte avtjäna det straffet. Har du läst vad hon erkände, hon "visste" att heroin dödar männsikor. Hon "vísste" att hon smugglade, och allt för att tjäna pengar. Så, låt henne sitta av straffet, det är inget märkvärdigt med det. Kanske har hon lärt sig att det kostar att förstöra andra människor. Allt för profitens skull.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2002-06-25 13:15:00
|
|
Håkan |
Sverige har västvärldens hårdaste straff gällande drogsmuggling. En allmänt vedertagen inställning är att man skall bunta ihop knarkare och slå ihjäl dem. Lutheranska och s ideal är svåra att förändra, trots flickans ringa ålder anser majoriteten att straffet är riktigt
|
| |