Jag känner ingen bög eller flata

Den här tråden diskuterar artikeln Jag känner ingen bög eller flata.
Inlägg #1: Postat: 2002-06-24 09:58:00
Peter H
Finns inget att invända. Barnets bästa är kriteriet. Inget annat finns. Tyvärr är det ju inte det som debatten har handlat om. Vore intresant att vända hela resonemanget och istället för att försöka tillfredställa barnlösa aktivt söka så många bra fosterhem hos alla vuxna.
Inlägg #2: Postat: 2002-06-24 10:32:00
Andreas
Mycket bra. Det finns inget motsatsförhållande i "barns bästa" och vuxna människors i detta fallet homosexuellasrättigheter. Detta försöker dock motståndssidan felaktigt hävda och får det att låta som om debatten ENDAST handlar om homosexuellas rättigheter, när det istället handlar om en utökad möjlighet för barn att få lämpliga, ansvarsfulla föräldrar OCH att alla skall vara lika inför lagen.
Inlägg #3: Postat: 2002-06-24 11:28:00
SHQ
"Eh, vänta nu!? Om adopterade barn mår så dåligt så borde väl ingen få adoptera."
präsajsly maj påjnt. Det går bra för adopterade säger man på Adoptivcentrum men det är mätt på 100 talet adopterade och på ungefär samma sätt som när storpotäten säger att det går bra för Sverige.
Inlägg #4: Postat: 2002-06-24 16:07:00
Kalle
"...mamma och pappa är säkert bäst". Det innebär väl i sådana fall att du anser att homosexuella ska placeras längst ner på listan över de som ska få adoptera?
Inlägg #5: Postat: 2002-06-24 21:00:00
lina
Vi i detta land accepterar att homosexuella prövas för att få adoptera men det är i flera länder som det inte accepteras, vilket innebär att flera länder kommer att säga nej till adoptioner till Svergie för alla par hetro- som homosexulla.
Inlägg #6: Postat: 2002-06-24 21:35:00
Jenny N
Rätt, rätt, rätt, Anna Li.
Jag är själv religiös och när jag ser Runar ser jag bara en klump av svart ondska.
Inlägg #7: Postat: 2002-06-25 01:55:00
suz
såg en dokumentär för länge sen, två vita amerikanska homosexuella män adopterade små negerbarn som hade aids, guud vad jag grät, det var så underbart at se dom ta hand om dessa barn,
Inlägg #8: Postat: 2002-06-28 21:38:00
gerda
tack! jag blir oxå trött på allt detta snackande om att homosexuella skulle vara olämpliga som föräldrar. bättre två mammor i sverige än ingen i kina!
Inlägg #9: Postat: 2002-06-29 07:10:00
Lennart
Bögar och flator!!
Ni kan inte skapa barn!
Är det så djävla svårt att förstå!!
För min del kan skiter jag i er, men ni har ingen rätt att importera barn.
Köp en katt eller en hund.
Barn skall ni inte ha!
Laddar...