|
Inlägg #1: Postat: 2002-06-17 10:13:00
|
|
Jesper N |
Kan man säga att om man diskuterar ett ev. utvik med en ev. utvikare/erska finns det många argument emot, men om man diskuterar utvik som fenomen så får man snällt konstatera att folk måste vara tillåtna att göra vad de vill inom utvikningområdet, och att det faktiskt gör världen sämre om man fördömer de utvikande istället för att problematisera kring det?
Bra artikel, lite lång bara...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-06-17 10:18:00
|
|
jenny |
Jag läste en del på regeringens sida om homosexuella som föräldrar. Där stod det bland annat om att lesbiska mödrar var betydligt mindre ångestbenägna än heteromammor, samt att de hade bättre självförtroende. Skulle inte det lite kunna bero på att de inte behöver följa normerna för skönhet lika mycket som alla andra tjejer tvingas göra?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-06-17 10:33:00
|
|
SHQ |
Jag är kritisk mot dina källor.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-06-17 10:38:00
|
|
SHQ |
Jag tror på Bo Sigrells teorier om att vi mycket väl kan vara påväg mot ett Narciusssamhälle. Du ser tendenserna i personfixeringen och det självförhärligande med ett utvik. Men även i Lundahls argumentation, inte så mycket vad han säger eller argumenterar utan på sättet han gör det.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-06-17 11:04:00
|
|
Daniel |
Gäääsp.... det gäller att fokusera på dom stora problemen här i världen. Somaliska familjer splittras av kat-missbruk som ignoreras av svenska mydigheter, eu funderar på att göra ett godtyckligt antal individer rättslösa via rättsvidriga terroristlagar m.m. och sveriges politiska framtid diskuterar.... utvik! Och mig, utviksointresserad gymfanatiker, kallar ni ytlig? jo, man tackar.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-06-17 11:05:00
|
|
Bertram - vulgärliberal |
Om samhället är sjukt vet jag inte riktigt. Folk är olika och tycker att olika saker är viktiga. En del gillar yta och polish, Marcus P gör det inte. Vem har rätt, vem har fel? Rent tekniskt kan det aldrig vara fel att ta en bild på en naken person som är med på det. Om det leder till att tonåringar kommer närmare ätstörningar är det något annat som är fel. Utviken är bara ett symtom på "sjukheten" och är varken fel eller rätt, de bara är.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-06-17 11:10:00
|
|
Michael Lundahl |
App app app!!! Nu coolar du ner dig Priftis. Jag har inte alls "ryckt ut till villkorslöst och obesinnat försvar". Jag ställer en satans massa villkor för att jag ska försvara något. Om du har lyckats missa detta så bör du läsa mina artiklar igen för du har missat de absolut viktigaste bitarna.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-06-17 11:42:00
|
|
Lena V |
" Det finns bara en hake som gör att valfrihetsdynamiten förvandlas till en blöt kinapuff med det föga imponerande ljudet "Pffft". Och det är att valfrihetsargumentet förutsätter att vi verkligen i alla våra val är fullständigt fria." Får du inte ont i knoppen av alla spikar du slår ned med den? jaja, en av mina sämre;
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-06-17 12:00:00
|
|
Ture |
Om Kayo tjänar nånstans i närheten av en knegares årslön på att visa lite hud så är det helt ok med mig. Varför tar inte ni kritiker och berättar vad ni egentligen är ute efter, är det totalförbud mot nakenhet a la 1950 eller vad ? Om så är fallet börjar jag gräva upp min k-pist ! Valfrihetsargumentet är ett fullständigt giltigt argument, till skillnad från Marcus snack om normer. Vuxna människor har nämligen annat att göra än att agera moraliska väktare för vilsna teenyboppers.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-06-17 12:11:00
|
|
Inger |
Du ska inte tro att du är något, mer än en sprattelgubbe...
Vika ut sig?... Vad säger de, tydligen, normlösa nudisterna och naturalisterna?
Ta på dig, ta på dig - Stringtrosan! Och du blir genast sexig"...
Själv bär jag hög bomullstrosa med resår på.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-06-17 12:50:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
Bra oversiktlighet samt speciellt analys i slutet. Ser fram emot forts. Ang den visuella dryparreklamen tror jag du ar pa ratt spar. Jag far en kansla av att marknadsforingen redan overgett denna kanal, men haller kvar den ur intaktssynpunkt.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-06-17 12:57:00
|
|
Vivi-Ann |
En bra artikel. Visst är samhället lite sjukt, då vi fokuserar så mycket på utseendet. Önskar att människan med tiden blir mera inriktad på insidan. Det finns så många människor som mår dåligt samt är rädda för att nå djupare. Därav denna ytlighet. Ett vackert utseende är inte beständigt. Alla blir vi äldre.
MVH Vivi
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-06-17 13:15:00
|
|
Kent Davidsson |
Jag tror att det hade varit MYCKET farligare för t. ex. en trettonåring att se Kayo röka. Jag kan därför inte värja mig mot misstanken att utviksdebatten, tidigare analsexdebatten och rakadmuffebatten, utgör mygg kring en kamel.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2002-06-17 13:16:00
|
|
Andreas Gode |
Hej. Jag tycker du skriver bra och intelligent. Nu och i andra artiklar. Det är roligt att läsa vad du har tänkt på.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2002-06-17 14:03:00
|
|
Andante andante |
Stilla applåd. Snyggt utvecklat, intressant vinkel och fritt från
religionskrigande. Härligt att läsa även om jag själv inte har ett lika avslappnat förhållande till sakfrågan.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2002-06-17 16:28:00
|
|
Sten |
En människa som ligger i ett skyltfönster tycker jag inte är sexigt utan självbespegling
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2002-06-17 16:40:00
|
|
Anki Lundberg |
När det gäller H&M-modellerna har det alltid hetat att de bara har unga smala tjejer trots att de haft en så volymiös kvinna som Ann Nicole Smith. De har även haft modeller över 35 år.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2002-06-17 16:48:00
|
|
Passer D |
"I fall där barn och ungdomar är inblandade bör normer väga tyngre som förklaringsmodell än valfrihet eftersom barn och ungdomar är tämligen lättpåverkade särskilt under puberteten då de ofta har problem med att lära känna sig själva i alla hormonströmmar."
forts.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2002-06-17 17:00:00
|
|
Passer D |
"Gud är död och vi har ersatt religionen med flera prylar. Kärleken och empatin har bytts ut mot framgångssträvan och meningslösa statussymboler."
Jag tolkar texten som att kristendomen är ekvivalent med kärlek och empati. Det förstår man om man läser Jesus vackra ord och gärningar. Men, som Marx sade, kristendomen som skrift och historia är annorlunda. Enligt mig har kristendomen inte varit annat än en överhetsreligion möjligen om man bortser från protestantismen MED statussymboler.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2002-06-17 22:53:00
|
|
Mikael V |
"rövsmör"! var ett tag sedan jag hörde den!
|
| |