Därför är utvik fel

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2002-06-18 00:17:00
Camilla
Har inte tid att skriva nagon langre kommentar. Har inte ens tid att satta mig in i dina argument ordentligt, sa tankte bara ge en komplimang for den otroligt valskrivna artikeln rent sprakligt. Skont att hora en kille i feminismdebatten men annu skonare att lasa en valskriven och genomarbetad artikel pa sourze. Det var lange sen. Aterkommer.
Inlägg #22: Postat: 2002-06-18 16:48:00
Mr. right
Felet ligger i människans sätt att värdera varandra och inte i friheten att visa upp en naken kropp. Ungdomarna behöver lära sig att det finns viktigare egenskaper hos människor än bara det ytliga utseendet. Sånt budskap kunde de få både i skolan och av sina föräldrar, vilket de tydligen inte får, därför följer många tonårstjejer reklambilderna istället. Alltså, felet ligger inte i den nakna bilden, utan hos betraktaren.
Inlägg #23: Postat: 2002-06-18 21:58:00
Maria
Nåja, man kan tycka vad man vill om utvik. Men frågan är ändå: har det inte gått för långt när man viker ut sig för att få erkännande och respekt?? Det finns andra saker i livet som torde ge betydligt mer respekt än att ta av sig kläderna offentligt. Och de flesta modellerna ser icke ut som Anna Nicole Smith.
Inlägg #24: Postat: 2002-06-19 21:27:00
Magnus Andersson
Det är ju vänsterfolk som går i taket, samtidigt som vänster-sourze tröjtext "Det är skithäftigt att vara vänster" säljs för 180 kr porto i butiken.

Sjuk ohållbar ideologi och ännu följugnare vänsterkapitalistism!
Inlägg #25: Postat: 2002-06-20 00:39:00
elin
fin artikel, jag håller med. själv tar jag aldrig till ätstörningar som ett feministiskt argument på sättet som många andra. undrar dock över "Thorsten Flinck att sluta dricka därför att han påverkar unga teaterapor. Eller att säga till Eminem att han ska... tja, nästan vad som helst." och? alla har ansvar, att påpeka en speciell
Inlägg #26: Postat: 2002-06-20 19:20:00
Henrik Hermansson
Bra artikel. Det rör ju sig om ett västerländskt lyxproblem av värsta sorten, bland de andra kriserna som att folk äter och jobbar FÖR MYCKET, medan andra svälter och är arbetslösa. Men allmänt sett så vore det väl bättre för alla om människor värderades efter vad de tänker, känner och gör än hur de ser ut. Lunddahl är en fåne.
Inlägg #27: Postat: 2002-06-22 17:51:00
Johanna
Bra artikel. Något jag tror skulle göra detta hårdare samhälle lite mjukare och kanske en aning lyckligare vore om man bytte ut alla reklamaffischer mot peppande citat eller små historier som kunde få folk att stanna upp och fundera i dom positivare banorna till och med i det obarmhärtigt kalla och hårda landet USA kan man se det i skyltfönsterna..
Inlägg #28: Postat: 2002-06-24 15:53:00
Vincent
Får tacka för en mycket bra artikel, verkligen inte en dag sent. Inte bara välskriven, genomtänkt också. Härligt att läsa att det finns andra som fått nog av allt ”skramlande”. Någon gång ska jag själv påta samman något. Tills dess; härligt att läsa, tack.
Inlägg #29: Postat: 2002-06-26 20:37:00
jag
Helt sketabra!!
Inlägg #30: Postat: 2002-06-28 14:25:00
David
Trots allt snack från utvikningstjejernas sida om att det är estetiskt och konstnärligt att visa upp sin kropp så är den krassa sanningen att de viker ut sig för att de får pengar för det, inget annat. Jag undrar vad det gör dem till?
Inlägg #31: Postat: 2002-06-29 08:11:00
analys
Så fort H&M julkampanj för underkläder startar får det svenska folket något mer spännande att tala om än sina utlandsresor. De manliga modellerna brukar passera relativt okommenterade. Värre är det när de kvinnliga modellerna dyker upp. Plötsligt bildar alla Sveriges kvinnor en enad feministisk front, och tillsammans ondgör de sig över det förhatliga könsförtrycket.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...