Jag har respekt för Kayo

Den här tråden diskuterar artikeln Jag har respekt för Kayo.
Inlägg #1: Postat: 2002-06-16 21:56:00
greger
Kajsa , du för ett motsägelsefullt resonemang. Bra att kvinnor kan välja om de vill, men ändå fel att de väljer att visa sig mer eller mindre nakna. Hur går det ihop ? Förklara.
Inlägg #2: Postat: 2002-06-16 22:09:00
Kajsa Kallio
Jag tycker att det är fel att vissa väljer att klä av sig, oavsett på vilka grunder detta valet är gjort, eftersom det stjälper mer än det hjälper, som samhället ser ut idag. However, i min strävan efter jämställdhet ingår just det faktum att unga kvinnor ska kunna göra vad de vill utan att bli betraktade som objekt och därmed också slippa bli behandlade på ett nedervärderande sätt.
Inlägg #3: Postat: 2002-06-16 22:31:00
Lena V
Min respekt för dig, Kajsa, är inte naggad i kanten. Den är intakt och lika stor som någonsin.
Inlägg #4: Postat: 2002-06-16 22:35:00
Mia
Det skulle vara kul om en tjej i nöjes/musikbranschen fick stora rubriker för att hon gjort en kanonplatta, men det var länge sedan. Nu får tjejer bara stora rubriker om dom viker ut sig, så trist. Nina Persson Cardigans ett undantag.
Inlägg #5: Postat: 2002-06-16 23:10:00
Michael Lundahl
Alltså... Kajsa du får förklara en sak för mig som jag inte förstår: var läser du den här signalen? Hur gör du den tolkningen? Varför tolkar du Kayos utvik på det sättet. *Att* du gör det har jag förstått vid det här laget. Men varför? Hur tänker du? Du har en tankegång som leder dig till detta. Vad är den?
Inlägg #6: Postat: 2002-06-16 23:11:00
Håkan
Ja, ni kvinnor är inte lätta att förstå sig på...
Inlägg #7: Postat: 2002-06-17 14:10:00
Andante andante
Jag håller med dig, Kajsa. Själv kan jag ignorera Kayos utspel men jag tror inte att unga tjejer som redan i femtonårsåldern är bestta av ytlighet och utseende blir mer inspirerade att satsa på sin hjärna av att se fler utvikta kvinnor.

Och själv har jag också förevigat min kropp på foto som ett tidsdokument, men det är för min egen skull, inget jag känner mig tvingad att sätta upp på annonspelare över hela landet för att få bekräftelse.
Inlägg #8: Postat: 2002-06-19 08:40:00
suz sammanfattar
synd att vissa kvinnor klär av sej då det skapar frutration hos visa kvinnor för at de inte är lika snygga, synd at man ska behöva klä av sej, varför visa tuttarna ? ointresant egentligen, själv hade jag nog visat mej naken om jag var känd och stolt över en snygg kropp, lite ego tripp :
Inlägg #9: Postat: 2002-06-23 09:59:00
Vincent
Det är vid såna här tillfällen man kan börja få genusångest. Läser man inläggen så verkar de männens mest stå på Neanderthal-nivå. De kommer inte längre än till ”dom som klagar är känner bara avund, åsså är de fula också”!
Verkar inte finnas någon som alls bemödar sig, eller ens förstår, den faktiska frågan:
Hur kommer det sig att kvinnor, hur ”framgångsrika” de än må vara, söker bekräftelse på detta sätt? Ska det va så här?
Laddar...