Dyslexi och mindervärdeskomplex

Den här tråden diskuterar artikeln Dyslexi och mindervärdeskomplex.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2002-06-15 19:03:00
Andreas P
Är det smittsamt att läsa dina artiklar? Är det smittsamt att bli så förbannade förblindad att andras argument inte ens läses? Har du inte fattat någonting? Hur fan kan du försvara Horaces ironi och i samma andetag fördömma Ekholms? Ironi är ironi, VEM fan som än skriver den. Jag börjar allvarligt tro att du är störd. Det är fan inte normalt att bete sig som du gör.
Inlägg #2: Postat: 2002-06-15 19:07:00
Kajsa Kallio
Jag tycker fortfarande att det viktigaste är på vilket sätt det spelar roll att Horace, medvetet eller omedvetet, väljer att "förneka" VM. Hur påverkar det idrottshändelsen som sådan och de som tycker att det är det viktigaste som hänt sen 1994? På vilket sätt betyder han så mycket att hans åsikt i detta delikata ämne har någon relevans överhuvudtaget?
Inlägg #3: Postat: 2002-06-15 19:41:00
Marcus P
"Ni stoppade pitten i fel hål bara för att ni var så djävla ivriga att få rövknulla" är ju en lustig formulering. Vilket hål menar du är rätt? Och stavningen "dylexi" tycker jag också är intressant. Tyder på humor. Varför jag inte kommenterar något av det relevanta i texten? Jo, för att det är u-t-t-j-a-t-a-t.
Inlägg #4: Postat: 2002-06-15 19:54:00
SHQ
Men Mikael. Det där var var ju flera dagar sen. Är du fortfarande arg på sourze skribenter och redaktion?
Inlägg #5: Postat: 2002-06-15 21:27:00
Anders
Lägg ner, det är sommar och sol ute samtidigt som du sitter och försöker avgöra sakfel i meningslösa artiklar. Vad får du ut av detta ?
Inlägg #6: Postat: 2002-06-15 23:04:00
jan
Michael, ja vill ge dig ett gott råd. Coola ner! Du har i princip rätt när du angriper Ekholm, Söderlund, m fl i denna fråga, men vad tjänar det till att fortsätta? De nyss nämnda är små, avundsjuka männickor, präglade av Jantelagen, och det är ingen idé att försöka få rätt. Så, för din egen sinnesfrids skul, ägna dina krafter åt väsentligare debattämnen!
Inlägg #7: Postat: 2002-06-15 23:09:00
big cock lover
i dessa tider e de bara stora kukar som g?er. grova tunga gubbkukar med enorma spermasprut e sexigt
Inlägg #8: Postat: 2002-06-16 01:05:00
qtex
är du färdig för the looneyhouse?lägg av, du tar upp onödig plats på sajten.
Inlägg #9: Postat: 2002-06-16 02:06:00
Andreas
Så rätt, dock om Horace verkligen inte vetat om VM pågick så hade det fortfarande varit hans fulla rätt att slippa informera sig om det. Årets fotbolls-VM kände jag faktiskt till innan det började, däremot förra hockey-VM pågick en vecka innan jag lade märke till det. Helt enkelt därför att jag inte bryr mig, kan se Sverige spela VM-final i någon sådan sport utan att känna något alls fastän folk omkring mig jublar.
Inlägg #10: Postat: 2002-06-16 07:10:00
suz
vad spelar det för rol ? låt horace tycka vad han vil och andra tycka vad dom vill och vad gör det om horace bryr sej eller inte om vm ? vad gör det vad du tycker, vad gör det vad jag tycker,,skriv om viktigare saker, eller varför inte lite poesi ? eller nåt nytt utan at haka på saker som redan skrivits om ?
Inlägg #11: Postat: 2002-06-16 11:31:00
Preciosa
Helt rätt men onödigt långt och onödigt vulgärt formulerat. Du kan mycket bättre än så här Micke, försök håll stilen utanför rännstenen!
Inlägg #12: Postat: 2002-06-16 11:48:00
Ahnberg
Sen om han mot förmodran skulle varit totalt ointresserad av fotbolls-vm, så skulle det ha varit ett majestätsbrott, precis som han sa. Tänk om någon skulle ringt upp till Ana och ställt en fråga om VM, hur skulle exempelvis jargongen gått då?
Inlägg #13: Postat: 2002-06-16 12:33:00
tobias
jag tror inte du förstått vad vi har för problem. om han sett fotbolls-VM eller inte är väl skitsamma, det är hans nedvärderande attityd som är problemet, liksom många från överklassen. Han borde förstått hur lätt det är att förstå ironi i text dessutom. Dessutom tror jag du misstar kritik för hat. Det är i stort sett ingen som hatar överklassen, men däremot många som kritiserar ställningstaganden som gynnar överklassen; två helt skilda saker.
Inlägg #14: Postat: 2002-06-17 19:46:00
Danneman
Åsna, kritiken mot honom handlade inte om hans ointresse för fotboll som e trist enl. min och mångas utan om hans nedvärderande attack mot ALLA på den svenska landsbygden. Genom att generalisera attackerade han ALLA s.k. bönder personligt med sitt barnsliga försvarstal, och hade dessutom mage att påpeka att fotboll inte på långa vägare kom upp i den kulturella förfining som konungadyrkan innebär uttrycket "majestätsbrott" var perspektivsmarkören som gjorde den tolkningen möjlig.
Inlägg #15: Postat: 2002-06-20 00:50:00
Oskar S
*gäsp*. Har du någonsin skrivit något läsvärt som inte var baserat på ditt ego?

Du är en av de där människorna med noll självdistans. Du kräver allt av alla andra men är inte beredd att ge något i utbyte. Nåde den som vågar yttra ett ont ord om något du skrivit, då är du mobbad av alla.
Inlägg #16: Postat: 2002-06-20 00:51:00
Oskar S
Jag förstår mig inte på folk som har så mycket debattlusta som du tycks ha. Är allt upprörande OCH politiskt i ditt liv? Om du vill jävlas förstår jag det, men om du verkligen tror att du förbättrar något med dina inlägg är du ute på tunn is.
Inlägg #17: Postat: 2002-06-20 00:51:00
Oskar S
Sourze är först och främst en marknadsföring av en själv som skribent. Det vet folk med självdistans. Den här världen existerar inte på riktigt, Mikael. Det är inte hela världen om någon inte håller med dig.
Inlägg #18: Postat: 2002-06-20 00:53:00
Oskar S
Jag är förundrad. Jag tror att du skrämmer mig och jag menar allvar nu, utan att ironisera: hur kan du bli så engagerad i den här världen som finns till för att roa, för att vinna pengar, för att synas? i stort sett för de flesta som finns här, särskilt de etablerade profilerna
Inlägg #19: Postat: 2002-06-20 00:55:00
Oskar S
Du verkar inte ens ha några högre ideal som täcker det hela. Är det hela bara uttryck för ditt behov av bekräftelse?
Hur många inlägg har du skrivit?
Tänk på vad du kunde ha gjort istället...

Mvh Oskar förtidspensionerad missbrukare?
Inlägg #20: Postat: 2002-06-20 01:13:00
Oskar S
BTW, det är så lustigt.

När jag tänker på min sourzeperiod så var jag alltid lite tvehågsen för att släppa igenom texter med som jag tyckte "starkt" innehåll. Ett specialfall var min furiösa satirtext mot manlighetens bedrövelser, dvs aggressionen. Där kände jag tydligt hur jag tangerade gränsen för hur en text får vara. Men det var en tydlig satir.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...