|
Inlägg #1: Postat: 2002-06-14 00:06:00
|
|
Lena V -1 |
Hahah, heja Horaclet! Nej, frågan handlar inte om sport. Inte om fotboll eller ens krocket. Det handlar om attityd. Horace har i intervju efter intervju, uttalande efter uttalande varit inte så lite nedlåtande mot arbetarklass som inte rör sig i rätta salongerna. För egen del tror jag att han tappert försöker bygga upp en personmyt. Horace är i mina ögon; snabbtänkt, mycket beläst - javisst och inte alls utan humor.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-06-14 01:29:00
|
|
Håkan |
Football is not about life or death, its much more important than that, jag tror det var Kevin Keegan har förmodligen fel
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-06-14 01:35:00
|
|
Håkan |
Det är väl snarare en fascination att med hjälp av retorik ge generaldirektören av svenska språket på pälsen. Att Horace sedan tycks vilja provocera tillbaka är väl mänskligt. Men nu vet vi ju att han ibland tar del av slöddrets du och jag texter.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-06-14 13:55:00
|
|
Kalle kula |
Det här med att inte såra personer från landbygden var ju bara nördigt skrivet, ingen kan ju påstå nått annat dessutom felaktigt, personer från landsbygden gillar hockey....
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-06-14 14:12:00
|
|
Peter H |
Lite definitioner:
Landsort hela Sverige utom Stockholm
Landsbygd glesbefolkade områden i Sverige utanför större tätorter exkuderar alltså Hofors
Sverige litet glesbefolkat land utan storstäder
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-06-14 14:32:00
|
|
Bertram |
Jag trodde mer det hade att göra med den otroliga förundran det väcker att någon överhuvudtaget missat att det pågår ett färldmästerskap i fotboll just nu.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-06-15 11:00:00
|
|
Michael Lundahl |
Kajsa: Horace visste mycket väl att VM pågick. Läs hans artikel. Det är inte frågan om atthan "fejkade" utan han ironiserade. Detta gick Aftonbladets korkade Vi 5-reporter förbi som skrev något helt annat.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-06-15 11:10:00
|
|
Marcus P |
Jag tror att det är så här enkelt: Horace har humor. Med glimten i ögat svarade han helt enkelt som han visste att det förväntades av en kultursnobb: "Va, är det fotbolls-VM?" Han har nog stenhård koll egentligen.
|
| |