TV4 misstänkliggör KRAV

Den här tråden diskuterar artikeln TV4 misstänkliggör KRAV.
Inlägg #1: Postat: 2002-06-21 13:58:00
Fredrik Jung Abbou
Bra och viktigt inlagg. Det borjar bli farligt nar 3an och 4an ger sig in pa undersokande journalistik och samhallsscoop etc. Skit det inte kan ett smack om och som de oftast bygger sanningen runt det case de tror chockar mest. Tank dig om de kommit fram till att allt va exakt sa bra som KRAV sager att det ar, vi sager att de kom fram till att det tom va Battre. Tror du de hade sant detta i sa fall? nopy dopy
Inlägg #2: Postat: 2002-06-21 16:52:00
Anki Lundberg
Mycket vettigt ämne att ta upp.

Självklart är ekologiska grödor dyrare att köpa på affären eftersom de är dyrare att ta fram, men det behöver man inte göra ett TV-program om, det vet folk ändå.

Skulle fler köpa ekologiskt skulle de ekologiska produkterna till slut bli billigare.
Inlägg #3: Postat: 2002-06-22 23:17:00
Fredrik Vargas Friberg
Du tar fram en viktig sak... I en kommersiel TV-kanal, så är det en del av jobbet att sköta ex lobbing o ta emot uppdrag att vinkla negativt eller positivt., mot ex KRAV för att det tar marknadsandelar från andra produkter. Det skulle inte förvåna mig om TV4 var sponsrad av en livsmedeljätte som ser KRAV äta upp marknadsandelar. mvh Fredrik
Inlägg #4: Postat: 2002-06-23 17:58:00
Anna Li
Skönt man slapp se det programmet. Det är patetiskt ibland när man vet något om ett ämne och se hur journalisterna vinklar och letar tills de hittar ngn som säger det de vill höra. En konsumtant ställs mot forskare t ex.
Inlägg #5: Postat: 2002-06-24 10:53:00
Johan
Faktum kvarstår dock, det finns inga undersökningar som tyder på att den ekologiska maten är bättre i längden för människan. Sedan får man ju också komma ihåg varför man använder skadedjursmedel och annat jox håller dock med om att man kan säkert göra dessa medel mer skonsamma för miljön är ju för att få ihop tillräckligt med mat. Då slipper man stå utan mat när det blir missväxtsår.
Inlägg #6: Postat: 2002-06-24 14:08:00
Whilde
Jag är helt och hållet på din sida, Anna, eller rättare sagt på KRAV-böndernas sida. TV4 har nått botten. Mvh Whilde
Inlägg #7: Postat: 2002-06-24 17:42:00
Niklas Lindgren
Jag vill verkligen inte försvara Holmström då hans program vid tidigare tillfällen falerat i neutralitet. Däremot anser jag att KRAV på inget sätt får vara en helig ko. Det är inte alls självklart att det vi idag kallar ekologisk odling är bäst väg framåt för varken människor eller miljö. Den ökning av effektivisering och avkastning som den gröna revolutionen gav har varit livsviktigt för oss och kan även rädda miljön. Att då subventionera sänkningar av avkastningen kan och ska ifrågasättas.
Laddar...