|
Inlägg #1: Postat: 2002-06-13 15:48:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
Hej Monica. Jag har en kansla av att folk inte hatar det som du skriver om. De ar bara jaavligt trotta pa dig, din ton, ditt satt att fora fram innehall pa. Och jag forstar dem, du lixom Ramona kan verkligen fa folk att skita i innehallet, aven om de vet att det ar viktigt, for att ni for fram ert budskap pa ett sa javla irriterande satt.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-06-13 16:15:00
|
|
Calle |
Hallå, du glömde berätta för oss om hur det minsann var på stenåldern...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-06-13 16:25:00
|
|
Bettina |
Är inte kommentarerna till för att uttala sig om artikeln och dess innehåll? Jag ser ingen här som skrivit något om innehållet överhuvudtaget, utan enbart hoppat på Monicas sätt att skriva. Var lite mer konstruktiva. Det tjänar alla på i längden.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-06-13 16:54:00
|
|
Peter H |
Det beror förmodligen på att det är lätt att hålla med om texten, men att ingen vill hålla med Bodling, för hon skall anses reaktionär av Sourze-korrekta kommentatorer. Jag såg också inslaget. Mycket välgjort och tankeväckande. Denna text speglar det väl.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-06-13 22:39:00
|
|
Anna Li |
Dagis i sig skadar inte barn. ATt vara ifrån sina föräldrar 10-12 timmar per dag skadar barnen - oavsett var de är någonstans. Dagis med tillräcklig personaltäthet en 5-6 timmar om dagen tror jag är utmärkt för barn från 2 år och uppåt. Det är alltså inte dagis det är fel på utan 1 såsom dagis bedrivs just nu - minska barngrupperna så blir det bra 2 föräldrar som lämnar sina barn för länge på dagis "tvingade" eller felprioriterande beroende på förutsättningar
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-06-14 12:53:00
|
|
Peter H |
Håller helt med Anna Li. En sak som inte togs upp i tv var möjligheten att avreglera dagisverksamhet. Enkel matematik säger att med 80000 i samhällskostnad siffra från tvprogrammet plus kanske en tusenlapp i månaden från föräldrarna per barn....
|
| |