|
Inlägg #21: Postat: 2002-06-12 10:52:00
|
|
Tomas |
Jag orkar inte med såna jagsvaga typer som du Horace! I din position får du lära dig att hålla koll på dina uttalanden. Men det går nog inte för dig. Ditt jag blir för svagt när frestelsen att framhäva dig själv blir för stor. Jag menar att inte ens den som är känd från akademien är större än fotbolls VM.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2002-06-12 12:59:00
|
|
litteraturvetare |
Bäste Horace, Varför får inte Thomas Pynchon Nobelpriset? Eller åtminstone Tranströmer?
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2002-06-12 13:11:00
|
|
Victoria |
Dig kommer jag aldrig få Nobel-pris av. Trots att jag har hyllmeter med böcker och är starkt emot VM, så kommer jag i alla fall ratas med anledning av att jag kommer från landsbygden. Det är ju där vi obildade finns. Hur jag har fått in ett modem i det skjul som jag lever i är en fråga för vetenskapen. TV finns inte, jag skapar mina egna textremsor som jag bläddrar igenom om kvällarna, innan sterinljuset slocknar.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2002-06-12 18:15:00
|
|
Håkan |
Horace har rätt, att ha ett underutvecklat sinne för humor torde inte vara tillräckliga skäl för att behöva utstå allmänhetens bespottande, och är bevisligen snarare ett kriterium för att få bli ständig sekreterare av Svenska Akademi
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2002-06-12 19:32:00
|
|
Tove |
Horace, I love your wife!! Smart, och snygga ben också. Hälsa.
Och jag håller med dig, angående VM.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2002-06-12 20:00:00
|
|
Magnus |
Kommer Erland Loe att få nobelpriset snart. Jag tycker det!
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2002-06-12 20:39:00
|
|
Danneman |
Ironi my ass!!
Ironi är den fege oratorns skydd. Det fungerar som en brasklapp, där han i efterhand om uttalandet i efterhand visade sig vara av den dumma karaktär som det i det här fallet var kan påstå att det hela var ironiskt menat, och till råga på allt samtidigt klanka ner på den som "vantolkat" poängen för att han är så jävla korkad att han inte skulle kunna identifiera sarkasm om det så hoppade upp och bet honom i röven.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2002-06-13 00:09:00
|
|
Johanna |
FOTBOLL ÄR KULTUR AV HÖGSTA KLASS OCH DÄREFTER FÖLJER ALLA ANDRA SPORTER. Alla borde veta vilken inverkan sporten har har haft på vårt samhälle ända fram till idag. Då inte att förringa litteraturen och musiken och allt vad det nu är heller.
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2002-06-13 00:26:00
|
|
IFK Göteborg |
"landsorten"
Sen när är Stockolm en landsortstad?
Stockholm har ett flertal duktiga fotbollslag.
Att inte känna till att det är ett VM i fotboll, tyder på att du är en jagsvag människa!
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2002-06-13 12:22:00
|
|
Joakim Johansson |
Tro inte att du är något! Tro inte att du kan något! Och försök för helvete inte spela stöddig! Det fattar väl vem som helst att ingen, och då menar jag INGEN kan ha missat fotbolls VM. Och om du inte är karl nog att intressera dig för saken så är du inget annat än en uppblåst jävla pösmunk. JÄVLA SNOBB! Och om du ironiserar över saken din högfärdiga sate, ja då må du brinna i helvetets skärseld under eviga tider.
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2002-06-13 23:18:00
|
|
jan |
Att Horace Engdahl ska behöva utsättas för en veritabel hatkampanj bara för att han skojat om att han inte kände till VM är häpnadsväckande dumt. Men än värre är att Sourze på ledarplats stöttar de enkelspåriga fotbollsnissarna genom att fortsätta hatkampanjen där. Det är för resten fånigt att ägna ledarutrymme åt dylika ämnen.
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2002-06-14 15:27:00
|
|
Lennart |
Det borde vara obligatoriskt för varje ledamot i Svenska Akademien att ha spelat fotboll i minst tre år!
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2002-06-14 22:01:00
|
|
Anki Lundberg |
Oj, Oj, mycket bannor fick Horace av ölmobben.
Många som jag känner som kallar sig sportintresserade tar alltid bilen till affären trots att de bara har 5-10 minuters cykelfärd dit.
När de kommer hem parkerar aschlet i soffan i timmar. De spiller upp folköl och tuggar i sig färdigbredda skinkbaguetter och vrålar och viftar med armarna och skäller på spelarna i tid och otid.
Dessa människor kallar sig sportintresserade. Vilken prestation!
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2002-06-15 11:34:00
|
|
Inger |
Klart H E kände till att det var VM! Han är nog en av de få som verkligen följer världshändelserna!
Vid ett jävla tjatande av de, dessutom inaktiva sportfånarna - även på A-bladet, gjorde han som också jag gör:
"Säger du det? Är det VM i fotboll? Hade jag iiingen aaaning om..."
YES! Intelligensbefriade köper det direkt!
"Veeet du inte deeeeeet???" säger dem.
It sucks!
|
| |
|
Inlägg #35: Postat: 2002-06-15 14:03:00
|
|
Niclas Johansson |
VM, står det för våldsmonopol eller?
"Obildad"
|
| |
|
Inlägg #36: Postat: 2002-06-16 11:27:00
|
|
Andante andante |
Som jag brukar säga: Irony is wasted on the wasted.
Horace är inte min favorit men han har väl samma rätt till en åsikt som alla andra och även om han tycker att fotbolls-VM är ett primitivt stamkrigssubstitut för smyghomosexuella soffpotatisar
så har han full rätt att tycka det.
Vad jag tycker? Det vill ni fan inte veta... ;o
|
| |
|
Inlägg #37: Postat: 2002-06-18 06:36:00
|
|
Fru Svensson |
Min far pratade mycket, men han sa inget
|
| |
|
Inlägg #38: Postat: 2002-06-19 23:26:00
|
|
Oskar S |
Horace Engdahl är en djupt överskattad individ som skor sig på statens bekostnad och roffar åt sig
dyra etagevåningar åt släktingar.
Det intryck jag har av honom OCH akademien i allmänhet är att de är överflödiga. Yngre förmågor ska fram istället. Instängdhet gör bara luften unken, innovation ger däremot tanken vingar. Avskaffa den här kalkonen till istutition som har mage att belöna en man som går till prostituerade med Nobelpriset i litteratur.
|
| |
|
Inlägg #39: Postat: 2002-06-27 16:52:00
|
|
Jiri Whorepest |
Vad står det?
|
| |
|
Inlägg #40: Postat: 2002-07-07 19:36:00
|
|
Camilla Christensen |
Ja jisses. Jag råkade på ett annat skrivarforum slänga ur mig att jag minsann tyckte att det kunde visas kulturprogram hela #¤ juli som motvikt till fotbollen. Detta för att jag bor på yttersta vischan och det är bara den kanalen som har hyfsad bild. Då plötsligt gick folk till attack - jag som tidigare dels skrivit om homoadoptioner och dels ifrågasatt Bibeln och det ena med det andra. Det gick folk ganska spårlöst förbi, men se fotbollen, den fick man inte klaga på. Jisses.
|
| |