|
Inlägg #1: Postat: 2002-06-11 15:28:00
|
|
Inger |
Tack Micke för din tydliga sammanfattning! Jag slapp i alla fall att slösa tid på en totalt affektfull människa.. Kan tillägga, att jag har anmält J P A:s artiklar till red. men de lägger tydligen ribban högt? Allvarligt är dock J P A:s mediabakgrund...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-06-11 16:06:00
|
|
Peter H |
Bra att det äntligen kom faktareferenser som går att kolla. Synd att du blandade upp det med så mycket personpajkastning.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-06-11 20:03:00
|
|
Johanna P A |
Micke. 1 Jag heter PARIKKA ALTENSTEDT och vill inte att naagon annan med samma namn skall kanna sig utpekad. Du bor andra detta i rubriken genast. Det finns en Johanna Altenstedt som inte har naagot med detta att gora.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-06-11 20:04:00
|
|
Johanna P A |
2 Ditt namn finns paa natet som informator vid RFSL. Kanske bor andra det ocksaa, daa.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-06-11 20:06:00
|
|
Johanna P A |
3 Ett forslag: Jag letar haaller paa just nu efter gamla artiklar dar namnet paa de radikala pedofilerna vid RFSL finns. Laat oss kolla om gruppen finns annu och var gubbar verkar idag. En tjanst for barnen och for homodebatten.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-06-11 20:16:00
|
|
Johanna P A |
4 Micke, se filmen. Den ar mer an dokumentarfilm / fick priset som basta gravande film av foreningen gravande journalister 1998, du vet de som ger guldspaden. Jag trodde ju att alla sett den...
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-06-11 20:18:00
|
|
Johanna P A |
5 Och nix, jag ar ingen kdsare fast du forsoker att faa det laata saa. Du kanske bor lasa annat som jag skrivit ocksa.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-06-11 20:20:00
|
|
Johanna P A |
6 Tvaa saker blandas ihop har hela tiden. Det ena ar homosexuellas lamplighet i allmanhet att adoptera. Det andra ar RFSL som organisation och vilka som agerar via den. Kanske bor man starta en ny intresseorganisation?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-06-11 20:23:00
|
|
Johanna P A |
7 Jag staar for att jag skulle inte vilja att mina barn adopteras till tva frammande man. Jag tror att kvinnans omsorgsinstinkt ar starkare och hade daa hellre haft tvaa kvinnor. MEN JAG HAR DAA INTE SAGT ATT INGA MAN BOR ADOPTERA. Jag som mamma bestammer bara over mina barn.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-06-11 23:20:00
|
|
Tomas L |
Parikka Altenstedt, du får lägga av med att skriva massor av kommentarer, kan du inte skriva två tre kommentarer istället för det dubbla.
Gnata mindre!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-06-12 01:36:00
|
|
Andreas |
Micke har skrivit den basta artikeln pa Sourze pa mycket lange. Bade stilistiskt och innehallsmassigt. Tack!
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-06-12 03:40:00
|
|
Robert Weichbrodt |
Helt rätt!
Som pappa sedan snart 11 år är jag så hjärtinnerligt trött på allt snack om att män skulle vara automatiskt sämre föräldrar.
Dessutom är jag jäääävligt trött på att det här med sexuell identidet skulle ha något som helst egentligen att göra med hur bra man är som förälder.
Jag menar... om vi har ett samhälle som tillåter att sk. heterosexuella borde här egentligen lansera termen "bibelsexuella" Carola & Runar skaffar barn så, please...
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-06-12 10:38:00
|
|
Johanna P A |
TACK for namnandringen. Nar det galler innehaallet, saa kan du gnissla tander hur mycket du vill, jag beskriver verkliga forhaallanden. Skall du andra paa attityderna saa racker det inte med att fralsa de fralsta.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2002-06-12 11:19:00
|
|
Jonna |
ok;Pedofiler kan flytta till Sverige för att få en chans att adoptera. Bortsett från att det låter extremt osannolikt om man vet något om de krav som ställs, så är det så redan idag att en ensam man kan prövas.
Du menar då att i praktiken har de liten chans pga av barnens hemländer ej godtar detta.
1. Nu var det SVENSK lag det gäller.EXAKT samma förhållande gäller för homoadaptioner-få länder godkänner.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2002-06-12 16:28:00
|
|
Kalle G |
Micke vill klargöra att han inte uttrycker sig som representant för RFSL, och att han inte är informatör på RFSL. Och han tycker det är olyckligt att just Johanna missat detta! Jag tror nog det var några fler som gjorde detta misstag, eftersom du skrev under din förra artikel just med "Informatör, RFSL"...
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2002-06-13 13:08:00
|
|
N |
Men Micke, hur är det med de pojkar som blivit könsmogna då? Killarna på 12-13? Boy-manlove? Hur var det med spartacus-guiden? Pojkprostitution? Ska vi låtsas som det inte existerar igen och glömma det faktum att en massa killar blir utnyttjade.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2009-05-14 23:58:00
|
|
Martin99 |
Läste att 25 gånger fler förövare är homo- än heterosexuella. Skaplig överrepresentation. Hur ska RFSL hantera det?
|
| |