|
Inlägg #1: Postat: 2002-06-06 10:08:00
|
|
Johanna P A |
Visst, idag skall lyckan vara medierad erfarenhet, och inte ansiktemotansiktemote. Som det ar alltid med barn.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-06-06 10:19:00
|
|
Anna N |
Bra skrivet Monica! Men jag förstår inte riktigt sossarnas roll i det hela. Vårt samhällsbyggande började väl någongång på vikingatiden. Och när sossarna som arbetarparti tog över var det väl knappast ett land av lyckliga familjer som mötte dem.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-06-06 10:44:00
|
|
Arne |
Jag känner inte igen mej alls i din beskrivning!! Bor vi i samma land ??? Är alla dina personliga misslyckanden Socialdemokratins fel ?? Har du något personligt ansvar??
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-06-06 11:26:00
|
|
sophia |
Jag har läst mkt av det du skriver. Något är bra, något är mindre bra. Men över allt du skriver vilar en tung bitterhet, ja, det genomsyrar dina artiklar. Tänk på att den som är bitter håller sina sår öppna. Det finns en glädje i tillvaron det finns något fint. Om du begraver dig i allt som är känns tungt, jobbigt och fel, kan du gå miste om något värdefullt. Något värdefullt som dessutom är helt gratis.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-06-06 11:27:00
|
|
Niklas N |
Hur blir konsumtionsdyrkande och för lite barn sossarnas fel!? Oj, va vinklat. Oj, va bittert. Synd, för någonstans har du en bra poäng - vi behöver leva närmare varann.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-06-06 11:47:00
|
|
Jonna |
Det finns mycket ensamhet i samhället, och man kan väl se en del av det som en baksida av vår individinriktade samhälle. MEN - vad innebär motsatsen? Att du som gammal tex är helt utelämnad till dina barns förmåga att ta hand om dig? Att du som ung är helt beroende av dina föräldrars möjlighet att ge dig en start i livet?
Vad händer med den som inte har en släkt som ok, eller den som vill gå en väg släkten inte accepterar?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-06-06 12:40:00
|
|
Susanne Gräslund |
Varför umgås du inte mer med dina barn och dina släktingar om det är det du blir lycklig av? Jag har väldigt bra relationer till min släkt, men jag träffar gärna andra personer också, samt gör annat som jag blir lyckliga av - dvs jobb och hobbies. Om jag bara umgicks med man och barn skulle jag bli tokig på nolltid.
|
| |