Inlägg #1: Postat: 2002-06-02 22:03:00
|
Anna Li |
Hej Johanna! Jag tycker att du har många poänger t ex att konstruktiv kritik är utvecklande och positiv och att man då blir sedd. Däremot är jag inte lika positiv till betyg som du. De som är duktiga vet det ändå och för de som gjort sitt allra bästa kan det vara ganska knäckande att få ett dåligt betyg. Särskilt för tidigt i livet är det onödigt att på detta sätt etikettera barn.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-06-02 22:06:00
|
Anna Li |
För egen del när jag ser i backspegeln så önskar jag att skolan mer hade stimulerat lusten att lära och att komma vidare. När man var duktig fick man bara göra om samma sak hundra gånger och i förlängningen ledde det till att jag blev onödigt lat. Det är så kul nu när jag ser min dotter som bara är 3 år, men som går på Montessori och äääälskar att lära sig saker.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-06-03 10:27:00
|
Peter H |
Med två svenska barn i utländsk skola med 50 nationaliteter och hemspråksundervisning för de fyra svenska barnen är det bara att hålla med och buga för ännu en bra artikel! Multo buono!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-06-03 12:16:00
|
Johanna P A |
Anna Li! Betygsproblematiken hanger ihop med LARARE som inte kan satta betyg och skriva bra kriterier. Men om det funkar saa funkar det. Montessori ar superbra!
|
|