|
Inlägg #1: Postat: 2002-05-31 16:48:00
|
|
Peter H |
Det är klart att ett lågt valdeltagande inte är bra. fast 70 är väldigt bra som sämstanotering. Internationellt sett. Politiker har en oförtjänt god uppslutning på valdagen i förhållande till hur ni säljer er.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-05-31 19:37:00
|
|
stefan |
Tvärtom. Utan klassklyftor dör initiativförmågan, apatin tilltar och folk blir maktlösa. Det spelar ingen roll vad man gör, du kan aldrig få det bättre än din granne - höjd lön höjd skatt. Om det däremot lönar sig att anstränga sig skapas incitament och vilja att förändra sin situation. Det är du & dina kommunistpolare som fick mig att lämna Sverige för 4 år sedan.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-06-01 19:27:00
|
|
Högern |
Jag tycker att det är jättebra att politer styr mitt liv, det blir så skönt att inte själv behöva bestämma. Till slut kanske vi inte behöver bestämma någonting själva, och vi blir som en enda stor, skön, mysig myrstack.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-06-01 19:32:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
Konstiga paraleller som du vinklat ganska bra for att passa den verklighet du vill mala upp. Sakerligen finns det en del i det du sager, men om du ser i vilken takt samhallet forandras, alla de hundratals externa faktorer som kretsar runt oss som media, opinion, varderingar, handelser osv sa ar det ratt klent att forsoka skapa en analys som du gor med tva parametrar. Minskad inkomst for vissa Hot mot demokratin pga oformaga att paverka.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-06-03 23:23:00
|
|
Runar |
Ni kommunister är inte speciellt förtjusta i demokrati. Det har vi sett många exempel på under historien. Varför skickade ni hyllningsbrev till partivännerna i Östtyskland så sent som 1990? Och vem minns inte CH Hermanssons hyllning till Stalin vid dennes begravning?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-06-06 01:19:00
|
|
JSK |
Det viktigaste är väl att minska klyftorna i världen? I det perspektivet är ett fattigt och odemokratiskt Sverige ett steg i rätt riktning. Ännu bättre vore det om även de rika blev fattiga och maktlösa. Det är här politiker kommer in. De tar gärna hand om både pengar och makt.
|
| |