Det är helt ok att klä av sig

Den här tråden diskuterar artikeln Det är helt ok att klä av sig.
Inlägg #1: Postat: 2002-05-31 09:44:00
anna a
någon påpekade som ett argument FÖR utvik att kändisar måste göra allt för att få publicitet. men det är svårt att känna respekt för folk som visar upp sin nakna kropp för att få fortsätta vara c-kändis. dessutom: utvik skapar likriktning. punkt.
Inlägg #2: Postat: 2002-05-31 09:56:00
Michael Lundahl
PAUS I DEBATTEN. Tack så mycket alla som svarat. Tyvärr har jag ett arbetsliv som måste skötas om och direkt efter det far jag iväg till min flickvän och stannar där hela helgen. Jag har alltså tyvärr inte tid att svara er längre. Jag vet att det är lite dumt då jag just postat en artikel... men likväl är min tid bokad. Sorry.
Inlägg #3: Postat: 2002-05-31 11:09:00
Cecilia Seward
Välkommen tillbaka efter helgen. I den här debatten har Kajsa tänkt ett steg längre än du känns det som. Siffran 1/100 håller jag dock inte med om, det är snarare 1/1000. Frågan är ju varför inte ens framgångsrika Pernilla kan slappna av och känna att hon duger utan måste ha snygg kropp också. det är inte nedvärderande att nakenfotas, bara att känna att man b e h ö v e r nakenfotas. Big diff, huge diff..
Inlägg #4: Postat: 2002-06-01 01:11:00
Janne
En fråga till den som anser att han/hon vet bäst. Vem bestämmer vad som är nedvärderande?
Inlägg #5: Postat: 2002-06-01 06:46:00
Marie
"antisexisterna"? Hur menar du där?
Tycker du själv att sexism är ok?
Inlägg #6: Postat: 2002-06-01 20:06:00
JAG
att vara stark är att behålla kläderna på när alla vill att man ska ta av dem. har man inte förlorat lite av sin värdighet när man klär av sig?
Inlägg #7: Postat: 2002-06-03 21:20:00
G
jag tror den här artikeln var För bra för den här debatten. detta påvisas av den lilla skaran kommentarer i jämförelse med antalet läsare. motståndarna, har inget att svara med. game, set, match!
Inlägg #8: Postat: 2002-06-09 18:55:00
Elin
tja varför skulle man inte tycka att det är kul om ens kropp blir bekräftad?
problemet ligger i att det inte är ens egen kropp som blir bekräftad, det är ju klart i och med sminket och retuscheringen. problemet ligger i att dessa bilder göder idealen. hemska ideal som man som kvinna måste leva upp till. ideal som härstammar ur ett samhälle i vilket kvinnan inte dög till annat än att vara söt och föda barn. varför gillar kvinnor det hela? vi associerar det med överlevnad, helt enkelt.
Laddar...