Det är inte ok att klä av sig

Den här tråden diskuterar artikeln Det är inte ok att klä av sig.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2002-05-30 15:28:00
Peter H
"Kändisar" eller "Karriärstarka" personer blir pådyvlade med ett större moraliskt ansvar än vanliga dödliga. Det gäller inte bara strippande utan pböter och droger och allt som är "fel" i någon mening. Strippande är bara en aspekt på kändisfobin som kanske är nedärvd...?? :-
Inlägg #2: Postat: 2002-05-30 15:29:00
Michael Lundahl
En längre svarsartikel kommer i morrn bitti. Tills dess ber jag att få påminna om en av mina gamla artiklar: Länk: sourze.se
Inlägg #3: Postat: 2002-05-30 15:46:00
Kent Davidsson
Cornelis berörde ämnet för över 30 år sedan i Ballad om censuren: "Damer utan kläder skall man inte titta på, fy på dig medborgare som tittar ändå, det är ju onaturligt att se en kvinna bar, det kan man bli förstörd av den saken är klar, hon borde haft på sig något lätt och dansat klassisk rysk balett, då hade det varit konst och befrämjat vår kultur, det där är väl ingen konst, censur, censur!".
Inlägg #4: Postat: 2002-05-30 15:49:00
anna a
tack kajsa. nu behöver jag inte skriva en egen artikel. än, iallafall.
Inlägg #5: Postat: 2002-05-30 16:01:00
Bertram
Indoktrinerat skitsnack!!
Inlägg #6: Postat: 2002-05-30 16:13:00
Carin
Tack Kajsa, konsekvenserna av ett utvik kvinnor/män
är ett högt pris att betala. ..."1 snygg, stark kvinna... blir tvång för hundra
100 unga, osäkra tjejer" . Återigen, vem tar ansvar? Ska något ansvar tas?
Inlägg #7: Postat: 2002-05-30 16:29:00
Ylva
Äntligen en vettig människa! Jag trodde att feministerna hade dött kvävningsdöden här på Sourze. Håller med dig till 110 procent Kajsa. Att såna som du finns ger hopp.
Inlägg #8: Postat: 2002-05-30 20:01:00
Lena V
Tack, Kajsa. Må du orka vara kvar här på Sourze i evighet.
Inlägg #9: Postat: 2002-05-30 20:45:00
Vivi-Ann
Heja Kajsa, du är bra. Sådana som du det vill jag ha, på Sourze.
Hälsningar Vivi
Inlägg #10: Postat: 2002-05-30 21:29:00
Sten
Jag tycker det är helt OK. Ungefär som att skriva personligt på Sourze
Inlägg #11: Postat: 2002-05-30 22:42:00
Christer H
Feminismen och genus"forskningen" leder till splittring mellan könen inte jämställdhet. Det blir väldigt tydligt här. Kvinnor ÄR lika mycket värda som män! Verkar vara Kallios omedvetna ögon som spökar här....Och om utvik blir "spikar i könsrollskistan" så borde väl ni feminister applådera nakenbilderna? Mvh CH
Inlägg #12: Postat: 2002-05-31 09:19:00
Peter H
När det gäller prostitution läggs i princip hela den moraliska skulden på konsumenten som ser till att verksamheten fortsätter. Tycker jag borde gälla även här. Good old demand and supply of good old in and out Clockwork Orange
Inlägg #13: Postat: 2002-05-31 22:30:00
Greger
Självfallet avgör vederbörande om hon eller han vill visa sig naken på bild eller lättklädd. Man vet ju var bilden kommer att synas. Är det i en tidning,typ bilaga så visar de upp sig för män/kvinnor som sitter och runkar/pullar till bilden. Detta är nog alla medvetna om och därmed också villiga att ställa upp som runkmotiv. Känns väl skönt att veta att man kåtar uipp någon !
Inlägg #14: Postat: 2002-06-01 12:01:00
jane doe /SS
hmm, jag tycker inte om at kvinnor ska behöva klä av sej, men hade jag varit snygg så hade jag nog klätt av mej, funderar redan nu på att om jag bara hade haft råd så hade jag velat ta några bilder och göra en kalender och ge min man, snygga bilder med make up och snygg bakgrund och roliga fräcka kläder,fan vet inte vad jag tycker egentligen, but who cares ?
Inlägg #15: Postat: 2002-06-02 23:39:00
Rasmus Forsberg
Men om det är ett jobb då? Jag menar man kan ju se det ur ett ekonomiskt perspektiv helt enkelt, om någon en kvinna för det mesta erbjuds en rätt stor summa pengar för något som är ett relativt enkelt jobb så kan man väl förstå att hon helt enkelt tar det. Visst det kanske inte hjälper kampen för jämlikhet men det känns nog inte lika konkret som pengar på banken så att säga.
Inlägg #16: Postat: 2002-06-02 23:39:00
Rasmus Forsberg
Men om det är ett jobb då? Jag menar man kan ju se det ur ett ekonomiskt perspektiv helt enkelt, om någon en kvinna för det mesta erbjuds en rätt stor summa pengar för något som är ett relativt enkelt jobb så kan man väl förstå att hon helt enkelt tar det. Visst det kanske inte hjälper kampen för jämlikhet men det känns nog inte lika konkret som pengar på banken så att säga.
Inlägg #17: Postat: 2002-06-02 23:40:00
Rasmus Forsberg
Inlägg #18: Postat: 2002-06-02 23:42:00
Rasmus Forsberg
Jag skulle ha frågat när du dyker upp på elakpistol igen, men kommentarhelvetet låter inte skriva så långt. Det vore i vart fall kul, stället börjar bli lite väl fyllt av gymnasial ångest.
Inlägg #19: Postat: 2002-06-03 18:38:00
René Lundström
Vad är det för en massa nonsens som Du präntar ner Kajsa. Du har inte rätt att
döma någon. Var en gör vad den har lust till, och detta är OK så länga man inte
inkräktar på någon annans rätt att göra vad den vill, eller skadar denna. Vad är det
för märkvärdigt och så förnedrande med en naken människa? Hälsningar René
Inlägg #20: Postat: 2002-06-03 19:10:00
filikoster
Låt folk klä av sig framför en kamera om de vill det, låt dem knulla på film och låt andra som tycker det är kul titta på dem och onanera. Om folk tycker det är kul.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...