Gör kvinnor till hjärndöda bimbos

Den här tråden diskuterar artikeln Gör kvinnor till hjärndöda bimbos.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2002-05-30 10:25:00
Lena V
Så var vi här igen då. Dags att undersöka skallbenet Lundahl, det verkar nämligen vara läckage nånstans. 1. "Råvaran" är om du läser min text igen inte en benämning på människor, utan det dessa människor producerar i detta fall porriga bilder, så den avhumanisering jag anklagas för, är inte sann. 2. "Säg att de är idioter, marknadsför dem som dårar". Ren löng, jag vet inte vars du läste in den slutsatsen.
Inlägg #2: Postat: 2002-05-30 11:15:00
Tomas
Hatten av för Lundahl. Mycket bra skrivet.
Inlägg #3: Postat: 2002-05-30 11:38:00
Håkan
Bra Michael, debatten är för ensidig och till slut måste uppenbarligen vi män rycka ut för att skydda kvinnorna från sig själva. mitt inlägg har ingenting med debatten mellan författaren och Lena V att göra
Inlägg #4: Postat: 2002-05-30 11:40:00
Michael Lundahl
TILL ALLA SOM KOMMENTERAR: Som ni ser har Lena och jag råkat få den första kommentartråden att explodera. Snälla söta, posta inte där... därför det är svårt nog som det är för oss att uppräthålla en konversation där. Tack
Inlägg #5: Postat: 2002-05-30 12:38:00
Christer H
Viktig och bra vinkling av debatten. Tack Michael! Jag har läst artiklarna och 1:a tråden, dina argument håller längst, även din ton mot Lena mfl. Mvh CH
Inlägg #6: Postat: 2002-05-30 13:02:00
Michael Lundahl
Till Marcus P: Tja... det är sant att jag ofta svarar på Lenas artiklar. Men tro mig, det är mer slump än personförföljelse. Av någon anledning skriver hon inom mitt intresseområde vad gäller debatt... men från en diametralt motsatt sida. För det andra är min artikel inte ett svar till Lena direkt, utan pekar mer på en allmän trend som finns i denan debatt. Lena är med som ett exempel på hur det kan se ut.
Inlägg #7: Postat: 2002-05-30 13:08:00
anna a
varför är det då så många kvinnor smarta eller ej som tycker sig behöva människors uppskattande blickar på deras nakna kroppar? fundera på det. snart skriver jag en egen artikel.
Inlägg #8: Postat: 2002-05-30 13:36:00
anne
Baise Moi- en bra motsats till Shocking Truth....har ni inte sett den så gör det!
Inlägg #9: Postat: 2002-05-30 16:25:00
Kalle med Balle
alltså... det är sorgligt med kvinnor som måste gå så långt till att vika ut sig,objektivera sig för att känna att de är duger.. alltsammans skapat av de gemensamma värden vårt samhälle bygger på, patriarkatet. patriarkatet och all världens dåliga självförtroende.
Inlägg #10: Postat: 2002-05-30 16:47:00
Sten
Narcisism var det ja Martin, Michael menar jag. Jag heter Ste
Inlägg #11: Postat: 2002-05-30 16:58:00
Jörgen G
Kommentar till elisabeth i Håkans tråd nedan tråden blev så lång, som skrev "alla som hävdar att ettdera könet är BÄTTRE än det andra har givetvis fel. men alla som hävdar att mänenn INTE har fördelar har lika fel."
Inlägg #12: Postat: 2002-05-30 18:30:00
UEJH
Men Michael, man måste ju ändå skilja på människa och handling. Jag hyser stor respekt för en människa som gör något konstruktivt och gott för mänskligheten, men att någon kanske samma person säljer sig till en slemmig herrtidning är i alla fall inte något som jag tycker är beundransvärt. Snarare ganska karaktärssvagt. Det betyder inte att jag föraktar personen i fråga, men det gör att jag har svårare att förstå henne.
Inlägg #13: Postat: 2002-05-30 19:22:00
anna a
dessutom: de flesta som viker ut sig ser likadana ut. trist om normbildande om inte annat.
Inlägg #14: Postat: 2002-05-30 19:35:00
Lena V
Mycket har hänt sedan jag gick till jobbet. Lundahl påpekar gång på gång att det handlar om respekt för sina medmänniskor att inte högt säga att man tycker utvikningsbrudarna till viss del hjälper sexismen. Så jag undrar Lundahl; var är din respekt för mig? Eller är det så att jag räknas inte, eftersom jag varken är utvikt eller känd? ...forts
Inlägg #15: Postat: 2002-05-30 20:03:00
Donken
1. Det är ej önskvärt att folk bedöms efter sitt utseende.

2. Stegrad utseendefixering medför ökad förekomst av psykosociala problem i en population.

3. Folk som viker ut sig bidrar till att öka utseendefixeringen.
Inlägg #16: Postat: 2002-05-31 09:54:00
Michael Lundahl
PAUS I DEBATTEN. Tack så mycket alla som svarat. Tyvärr har jag ett arbetsliv som måste skötas om och direkt efter det far jag iväg till min flickvän och stannar där hela helgen. Jag har alltså tyvärr inte tid att svara er längre. Till de som inte håller med: ni tycker vad ni vill. : Jag har sagt mitt för den här gången.
Inlägg #17: Postat: 2002-06-02 16:29:00
ellery
livlig debatt men vad säger du egentligen? att kvinnor görs till hjärndöda bimbos för att de som reagerar mot sexismen inte har bättre argument? då undrar jag var du kunnat utläsa det? varken vikberg eller kallio försöker få det till att kvinnor är hjärndöda bimbos
Inlägg #18: Postat: 2002-06-05 12:56:00
Lasse Franck
Myten om den olyckliga horan är "lika osann"? Det finns alltså lika många lyckliga som olyckliga horor?
Inlägg #19: Postat: 2002-06-05 13:00:00
Lasse Franck
Jag har inga som helst problem att gå på människan Emma Andersson. Eller andra människor som är dumma eller gör dumma saker. Och även om det finns begåvade människor med både vackra och stora bröst måste du väl inse att det också finns somliga som inte har så mycket mellan öronen? Vilket måste glädja dig - om du, som verkar rätt tuttfixerad, vill hitta en jämlik själsfrände.
Inlägg #20: Postat: 2002-06-09 16:09:00
elin
inte tror jag på myten om att vare hora är olycklig, däremot tror jag att de ideal som krävs att en person ansluter sig till för att klara sig i sexindustrin är skadliga för allmänheten. går inte det att bevisa? överallt ser vi ju människor som lär sig att förakta sina kroppar eftersom de inte duger som de ser ut. exemplet vitoria sivstedt tycker
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...