Inlägg #1: Postat: 2002-05-29 10:12:00
|
Peter H |
Ja - det skulle bli mer sport :-
Fast jag tror att problemet är mer att mediat kvällstidning så sakteliga dör ut och de slåss för att hålla sig vid liv. Det finns så många alternativ nu. Kommer ni ihåg när SVT inte fick sända för 16.30? Och det bara fanns en kanal?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-05-29 10:17:00
|
sten |
Kanske skulle be om att få din lästa kollektion..Antar att du inte vänder dig till författaren, politiker stannar inte och diskuterar eller kommenterar utan hastar vidare med oemotsagda påståenden i valrörelsen..
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-05-29 11:25:00
|
Fredrik Jung Abbou |
Jag har inga probs med att Wahlgren visar muttan. Problemet idag ar snarare att det har blivit for mkt crossover mellan de olika medierna. Aftonbladet och Expressen anser folk fortfarande skall vara en serious nyhetstidning. Det ar de inte langre! De ar Slitz News eller Cafe liknande.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-05-29 11:48:00
|
anna a |
läst sandra lee bartkys "foucault, femininity and the modernization of patriarchal power". där har du svaret.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-05-29 12:00:00
|
Carin |
Att "bimbofiera" utvikningsbrudarna/killarna vore kanske
en bra idé. Existerar Robinson-Emma efter "ursäkta vad..."
sänkning? Jag blir lika frågande varje gång jag läser tex Aftonbladets ledare/krönikörer
och i den redaktionella texten finner rakt motsatt budskap. Kan någon förklara för mig var trovärdigheten
hos ledarskribenter mfl då finns?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-05-29 12:33:00
|
Kalle |
Fast inom vissa områden är de försiktiga med sexismen. Inför fotbolls-EM 2000 kommenterade expressen samtliga spelares utseende. Skulle dom ALDRIG göra med damlaget.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-05-29 13:11:00
|
Jens X |
Eller så kan man bry sig om viktigare saker.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-05-29 14:30:00
|
johanna P A |
Som ung tjej vill man ha blickarna, som tant forfasar man sig over att kvinnor gors till objekt, och man sjalv inte langre platsar objektfaltet. Darfor viker sig de aldre ut ocksa. Sjalv laser jag hellre skvallertidningarna for de ar arliga i alla fall. Kvallstidningar ar bara dubbelmoralister.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-05-29 15:16:00
|
Håkan |
Var får jag tag i en näck Petra Nordlund?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-05-29 15:54:00
|
Peter H |
Medan jag skriver detta sneglar jag på Sourzeflickorna som gör reklam för de nya tshirtarna... "Jag gör det hela tiden" står det att läsa på en byst och "Ful, avskydd och missförstådd" på en annan som en tutttitningsexpert skulle klassa helt annorlunda.......
|
|
Inlägg #11: Postat: 2002-05-29 16:02:00
|
JJ |
Just det, Jag har ofta undrar över varför dessa ofta redan firade kvinnor aldrig kan få nog av uppmärksamhet utan även väljer att vika ut sig i slemtidningar som Slitz och Café. Kvinnor inom nöjesbranschen förstår jag lite vill ha roller men journalister. Man kan undra. Tilde de Paula är heldöd som journalist för mig. En journalist med dåligt omdöme. Hu hu.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2002-05-29 16:44:00
|
Mia |
Jag undrar också varför så många väljer att vika ut sig, även dom som faktiskt inte skulle behöva det, har sina karriärer. Dom tänker nog inte på hur det märker dom, varje gång jag ser Petra Nordlund tänker jag på att hon ställt upp för tidniingen Café, det hjälper inte hur duktig hon är, för mig förblir hon en Café-brud, någon med mindre gott omdöme. Isabella S behöver väl pengarna. när hade hon en filmroll senast.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2002-05-29 17:23:00
|
Karl |
Varför vill de visa sig nakna ? De vet att många killar och tjejer tänder på bilderna och sitter och runkar . Tja, det är väl ett bra skäl i brist på annat.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2002-05-29 18:36:00
|
stefan |
Jag antar att du vill förbjuda nakenhet pâ bilder helt eller? Det kan ju alltid vara "sexistiskt" mot ngn, hur man än ser det.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2002-05-29 18:44:00
|
Mia igen |
Jag blir också full i skratt när dessa kvinnor försvarar sig med: det var fina bilder. Med "fina bilder" menas att dom höll benen ihop. Som jag ser det är bilderna inte alls fina, bara fåniga och stereotypa. Silikonpatte-fotogrfen Bingo Rimér är en medioker fotograf, ett riktigt slem som jag ser det.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2002-05-29 20:49:00
|
Mikael V |
Det är så lätt att tjäna pengar på sex. Och även jag är "blåst och medskyldig". Hade AB rubriken "Lena V naken!" hade jag köpt på stört! Den här debatten är så knepig...
|
|
Inlägg #17: Postat: 2002-05-29 21:11:00
|
Anna Li |
Ah, Lena du är njutbar!
|
|
Inlägg #18: Postat: 2002-05-29 22:52:00
|
JB |
Kvinnans största problem är skönhetsfixeringen. Var en rebell och skit i kläder, smink och bantning etc. Vi killar älskar er ändå, jag lovar! Kärlek till alla.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2002-06-04 02:30:00
|
suz |
enda anledningen till at jag inte gillar utvik är att jag som kvinna kan tro at jag inte duger då jag inte är lika snygg som de som är utvikta,
|
|
Inlägg #20: Postat: 2002-06-05 14:03:00
|
Warda |
Du kan ju i och för sig ha rätt att kvällstidningarna använder sig av nakna kvinnor som ställer upp på att bli fotograferade, men det är inte bara sådant som bygger en kvällsblaska. Björn Borgs nya fru, prinsessan Madeleine och för att inte tala om Kicki Danielssons alkoholproblem :P Även dessa är viktiga grundstenar i skiten. Det finns många sätt att vinkla en artikel...
|
|