Haveri utan braskande rubriker

Den här tråden diskuterar artikeln Haveri utan braskande rubriker.
Inlägg #1: Postat: 2002-05-29 15:20:00
Jörgen G
En bra artikel, i stort sett. Men du får nog kolla upp bakgrunden och dina "fakta" lite bättre...
Inlägg #2: Postat: 2002-05-29 20:35:00
Michael Lundahl
Som Jörgen sade får du se till att ha bättre koll på fakta. Det är totalt 3 Gripen som har havererat. Du får som övningsuppgift att leta upp info om det tredje haveriet. ;
Inlägg #3: Postat: 2002-05-30 09:41:00
Michael Lundahl
Sedan är det faktiskt stor skillnad mellan de två haverierna. I Stockholm kunde hundratals ha omkommit. Tänk dit t.ex om planet hade lagt sig på Västerbron istället. Och för det andra så rörde sig Stockholmskraschen om ett projekt som var kritiserat och ännu inte färdigt.
Inlägg #4: Postat: 2002-05-30 14:30:00
Kalle
Det låter i ingressen som du tror att du gör ett scoop. Men det här är ju knappast något som pågår i hemlighet, vi som bor i trakterna märker ju faktiskt vad som pågått i över 30 år... Men det är väl vad ni lär er på "media", har det inte hänt i Stockholm, så har det inte hänt!
Inlägg #5: Postat: 2002-05-30 22:42:00
Anki Lundberg
Jag var i Älghult för att intervjua en fiskare men råkade halka in på detta eftersom jag bevittnade lågflygningen utanför affären. Ber om ursäkt om jag missat ett Jas haveri. Tycker att det var bra att jag till slut fick F 10 att medge lågflygningen, för det satt långt inne. /ANKI
Inlägg #6: Postat: 2002-05-30 23:02:00
Anki Lundberg
HEMLÄXAN KLAR
Jag erkänner att jag totalt missat jasplanet i Vänern men hade den störtat i mitt i centrala Stockholm hade jag nog hört talas om det. SLARV, jag erkänner, ska skärpa mig i framtiden. /ANKI
Inlägg #7: Postat: 2002-05-31 17:47:00
jk
Jag gillade din artikel skarpt. Ovanligt och layd-back. Bra att du ställde försvarsnissarna till svars, det är de inte vana vid.
Laddar...