|
Inlägg #1: Postat: 2002-05-13 09:16:00
|
|
Sten |
Rally har aldrig varit något sport. Bryggarn som betittas av snusiga gubbar som aldrig gått 50 meter i sträck och kommit dit i en risig japan som spytt ned skogen i diesel.Vuxna barn som sprutar "champagne" på varann. Biltävlingar kan visas på cirkusnytt i stället. Annars håller jag med!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-05-13 09:17:00
|
|
Sten |
Rally har aldrig varit något sport. Bryggarn som betittas av snusiga gubbar som aldrig gått 50 meter i sträck och kommit dit i en risig japan som spytt ned skogen i diesel.Vuxna barn som sprutar "champagne" på varann. Biltävlingar kan visas på cirkusnytt i stället. Annars håller jag med!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-05-13 09:20:00
|
|
Sten |
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-05-13 10:07:00
|
|
Peter H |
Jo sport. Däremot inte en idrott.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-05-13 10:08:00
|
|
Peter H |
Alla elitsporter i alla tider har varit lyxverksamheter för bättre bemedlade. Ibland hyllas barfotalöpare från Afrika eller fotbolsspelare från slummen, men bara när de lever gott på sina idrottsliga inkomster.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-05-13 10:16:00
|
|
Hasselbergarn |
Barichello var vid ett tillfälle mycket nära att förlora sitt jobb i Ferarristallet pga att han spöa Skomakaren tvärsemot uttryckliga stallorder. Ryktena om kraften i reprimanden den gången gör det fullt förståeligt att han numera gör som ha är tillsagd. MEN et här är skåpmat inom motorsport. Inge nytt alls
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-05-13 10:32:00
|
|
Peter H |
F1 är ju ganska töntigt som tävling betraktat. Tänk om de bästa längdhopparna skulle få längre ansats bara för att de är bäst? Eller om Kenyanerna får springa 9900 meter bara för att de ändå är snabbast? Spänning kräver ovisshet. Heja Slovakien!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-05-13 11:15:00
|
|
Juanita Gina Zanetti |
Jag håller med, jag med mitt italienska arv lider, Ferarri har jag hejat på hela livet men nu blir jag arg. Jag har alltid haft något emot den där tysken, jag hejade duktigt på Mika.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-05-13 11:32:00
|
|
pUs |
Lena, jag vet inte hur länge du har följt F1. Men teamorders i den form vi såg igår är inget nytt överhuvudtaget. Att folk blev upprörda nu berodde på att det skedde precis innan målgång och var så extremt uppenbart. Men att påstå att sporten dog igår gör dig lika okunnig som Arthur Ringart... du vet kanske inte om att Mika Häkkinens två första segrar skänktes till honom av David Coulthard, hans dåvarande teamkompis? Dog sporten då också, eller..
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-05-13 12:06:00
|
|
Hasselbergarn |
I ett av årets rallyn så gick fordstallet chefer iväg och beordrade en privatförare att ta straffminuter för att slåppa sin poängplats till en stallförare. Hur kunde han det? Genom att lova support i nästkommande rally. Money is the law. ....och det är jävligt sorgligt.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-05-13 12:39:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
Detta ar en tragisk verklighet om sporten idag. Kolla bara UK fotball och ITV konkursen som kommer fucka hela england for a long time to come. Jag va for ovrigt pa F1 racet for tva veckor sedan har i Barcelona och satt o hoppades pa Montoya, men Schumi va for bra den gangen...
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-05-13 13:46:00
|
|
Mykill |
Som en floskelsnubbe på en mallig dagstidning sa i nån debatt för några år sen; Formel 1 är en av de tuffaste machosporterna för där kan man dö... ungefär så sa han. Formel 1 är lika mkt sport som valfri PanduroHobbysyssla enligt mig...
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-05-13 18:28:00
|
|
sten |
Ingenting nytt säjer alla. Är det inte tragiskt Lena? Som en novell av Somerset Maugham. Artisterna som följs av en spänd publik, kväll efter kväll. Vadslagning, odds. För att de vet att någon kan dö just den här kvällen...
|
| |