Inlägg #1: Postat: 2002-05-12 12:06:00
|
Alex del 1 |
Ett par frågor dyker onekligen upp. Anser du det vara riktigt att försöka "lura systemet"? Alltså att din dotter ska få bidrag trots att hon uppgett fadern som underhållsbetalande fast han tydligen inte är det. Då skulle ju t.ex jag själv kunna stämpla, säga till soc att pengarna jag får från a-kassan går till min panke son och att det ser på papperet ut som jag har pengar, fast jag inte har. Det funkar inte så, och det är nog en jävla tur, för hur många skulle inte dra nytta av det, tror du?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-05-12 14:56:00
|
J, del 1 |
Jag träffade en socialsekreterare en gång, när jag behövde hjälp med hyran under en månad. Jag jobbade, men jag hade börjat mitt nya jobb mitt i månaden, så lönen blev förskjuten en månad. Den socialsekreteraren uppmanade mig till att fixa pengar själv.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-05-12 14:56:00
|
J, del 2 |
Och när jag frågade hur man fixar pengar snabbt, när jag redan jobbade, sa han att jag fick räkna ut det själv. Så jag frågade om han uppmanade mig till svartjobb eller kriminalitet så svarade han att "om jag tolkade det så, så..." Jaha. Okej. Då förstod jag plötsligt varför folk hellre svälter!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-05-12 14:57:00
|
Arne |
Bodling förnekar sej inte!! Hon fortsätter sin rättshaveristiska kamp mot de sociala myndigheterna. Utan att förstå de olika sammanhangen, hävdar hon att bara HON får rätt, lever vi i ett rättvist samhälle! I sin presentation på Sourze, om varför hon skriver just här, är det för att över allt i övriga media, blir hon refuserad. ALLA kan förstå varför!!!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-05-14 21:08:00
|
Anna Li |
Kravet på att skilja sig och lämna rätt uppgifter angående sitt förhållande är ju i högsta grad rimligt. Din dotter verkar ta orimliga hänsyn till sin slappa man. Jag undrar hela tiden vad han gör och varför hon inte ringer honom och bönar och ber om att han ska betala för sina egna barn innan hon ringer socialen.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-05-15 11:35:00
|
Tobias |
Din dotter verkar vara en slapp idiot och hennes man verkar vara ännu värre. Det är på grund av sådana personer, som socialarbetarna är så ohjälpsamma. Och jag vet hur jäkliga de kan vara, och det är bland annat ditt, din dotter och hennes mans fel!
|
|