Inlägg #1: Postat: 2002-05-09 14:20:00
|
Marion |
Precis så här skrämmande människoföraktande kan den svenska socialtjänsten vara av idag. Jag har själv arbetat i den men var tvungen att lämna den, för att rädda min egen känsla för mänsklig värdighet.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-05-09 15:24:00
|
PK |
Dom som arbetar inom socialtjänsten är en hoper rövslickare som lydigt böjer sig för de människoföraktande karriärister som har makten. Den som motsätter sig de makthavande bestraffas på det ena eller andra sättet.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-05-09 16:03:00
|
Bertram |
Hmm... tycker du att det är självklart att din dotters bostad, hyresskulder och mediciner skall betalas med allmänna medel?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-05-09 16:09:00
|
Andreas |
Glöm soc. De hjälper inte människor längre. Det bär mig emot att skriva det, men som det har utvecklats är privat välgörenhet, fonder etcetera, ett bättre alternativ.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-05-09 19:57:00
|
Ben |
Du kanske kunde bidra till näsdropparna?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-05-09 22:31:00
|
Marie |
Näsdroppar och alvedon kostar inte mer än en femtiolapp tillsammans. Menar du att din dotter inte fick mer matpengar till sig och sina tre barn? Barnbidraget och underhållsbidragen måste väl täcka näsdoppar och alvedon...Jag förstår om det är fördjävla jobbigt att vara i den situation hon är i, men det måste ha uppstått på något vis. Det känns tydligt att du utelämnar en hel del fakta och tar upp dom grejer som passar bäst. Sen att soc är otrevliga, det suger, fett!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-05-11 00:04:00
|
Arne |
Nu får det vara slut på dessa krav att samhället skall fixa livet för alla mer eller mindre misslyckade figurer! De som får bidrag måste visa att de själva kan skapa positiva förändringar, annars får de finna sej i att leva på existensminimum! Eller kalla det "medborgarlön", så kan vi spara inom socadministrationen!!!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-05-12 19:22:00
|
anna |
arne, ta det lugnt. monica b är inte min favoritskribent och vi har väldigt olika åsikter. men det räcker nu. man måste få göra misstag och sen få en andra chans. och du: ett utropstecken räcker bra.
|
|