Damfotboll sänds inte i TV!

Den här tråden diskuterar artikeln Damfotboll sänds inte i TV!.
Inlägg #1: Postat: 2002-05-08 17:13:00
J.G. Zanetti
Jag älskar fotboll, jag kan inte få nog av att se Beckham, Zidane, Figo, Totti, Crespo, Veron osv. Men skulle inte orka titta på 22 tjejer som inte kan spela fotboll. Visst ska det vara jämlikt men vi behöver inte se dambandy på TV bara för att de visar herrbandy. Det handlar om vad folk vill se, det är inte många som vill se damfotboll, varför? För att det suger.
Inlägg #2: Postat: 2002-05-08 18:46:00
Mikael Svensson
Givetvis kan man inte sànda damlandslaget i samma utstràckning som herrlandslaget. Det fèr ju finnas nègon gràns pè public service. Herrlandslaget intresserar miljontals svenskar...damlandslaget intresserar fòr stunden ett ytterst liten samling mànniskor sett i relation till hela landet. Eller bòrja sànda alla damhockey-matcher ocksè kanske? I allmànhetens tjànst..jag hòrde att de fick 1-1 mot Vàsbys P15 hàromdan..stort!
Inlägg #3: Postat: 2002-05-08 18:47:00
Samuel Sirén
Förstår din frustration. Själv är jag irriterad på att inte Ultimate Fighting Championship sänds på någon svensk TV- eller kabel-TV-kanal, utan man tvingas istället köpa dyra videos, långt i efterhand.
Inlägg #4: Postat: 2002-05-08 20:06:00
sten
Det har varit hård kamp för att få sända veckans match och kostat mycket pengar 20000 åskådare kanske för att det inte är ngn TV sändning. Och herrlandslaget måste man ha TV3 för att kunna titta på Flinet Lagrell trodde ha var smart när han sålde rättigheter till ett tyskt konkursbolag
Inlägg #5: Postat: 2002-05-08 20:49:00
Kalle
Räcker gott och väl med all herrsport som sänds i TV... tänk om det skulle sändas dubbelt så mycket av all sport! Tvi vale. Fram för en renodlad sportkanal i SVTs regi.
Inlägg #6: Postat: 2002-05-09 03:16:00
Slark slowcum
Äh, money rules! Tvbolagen skulle gå en himla massa pengar back på att sända något så uruselt som damfotboll, nej, ni får bästa sändingstid på sådant ni är bra på; det vill säga, laga mat, skapa intriger läs: dokusåpa samt suga kuk! Tack för ordet!
Inlägg #7: Postat: 2002-05-09 10:31:00
Kent Davidsson
Kvaliteten på damfotbollslandslaget motsvarar kanske division 5 för herrar. Det visas inte så mycket div.-5-fotboll i SVT heller.
Inlägg #8: Postat: 2002-05-09 12:13:00
Sanna
DÄRFÖR är damfotboll spännande: jag tittar på jävligt mycket sport, kan jag säga. premier league, serie A, spanska ligan o sv. herrar, alltså. jag trodde i början att jag skulle tycka damfotboll var skittråkigt. Men jag bestämde mig för att ge dem en chans.
Inlägg #9: Postat: 2002-05-09 12:15:00
sanna
och det var bland det roligaste jag sett. o ja, jag såg man u-arsenal igår. visst, man får gärna ogilla damfotboll. men gör det efter att ha sett minst en match. okej? kom sen och klaga.
Inlägg #10: Postat: 2002-05-09 13:28:00
Bertram
Om man tycker att damfotboll är skittrist att titta på då. Jag ser mellan en och fem fotbollsmatcher i veckan på TV. Älskar sporten. Men damfotboll - nej då tittar jag hellre på när någon lokal herr-div.3-klubb har match.
Inlägg #11: Postat: 2002-05-10 02:52:00
Tompa
Frågan är ju snarare: Hur fan kan man sända fotboll överhuvudtaget det är ju skittrist!
Inlägg #12: Postat: 2002-05-10 12:11:00
Sebastian Weil
Prestera och syns!
Anledningen till att damfotboll inte syns i TV har att göra med prestationer. Tänk över ett par saker; när såg du senast en timmes intervju med en svensk man som åker slalom Malou möter... undantaget!, eller ett längre program om svenska män som tävlar i hästhoppning -dressyr el. liknande? Tänk på sambandet mellan framgång och exponering.. TÄNK!
Inlägg #13: Postat: 2002-05-10 13:44:00
Anders Ahnberg
Du har förstås en poäng. Men en sak fattar jag inte! Du bor i norrköping säger du? Själv håller jag på GAIS. Grönsvart sänds mer eller mindre aldrig i teve. Surt, sa räven. Vad göra? Jo! Man ÅKER på matchen själv! Svårare än så är det inte. Och kom förfan inte å säg att du inte har råd. Jag kunde allt unna mig resor gbg-sundsvall på bara studiebidraget som 17basting. Eller, hur var det med engagemanget??
Laddar...