Svar till Hans Abrahamsson, Ali Esbati med flera

Den här tråden diskuterar artikeln Svar till Hans Abrahamsson, Ali Esbati med flera.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2002-05-07 18:48:00
S
Tror det är dags för den etablerade parlamentalismen och samhällsmedborgarna att inse och förstå att det finns en "tredje aktör" på scenen, dvs de autonoma grupperingarna, som vill se saker hända och inte bara behöva lyssna till tom politisk retorik. Demokrati och medborgarinflytande har i vår "moderna" värld stelat till tre små papperslappar vart fjärde år. Politiker har blivit ett proffsyrke. Ärligt talat, är det inte något som är riktigt riktigt fel i den bilden?
Inlägg #2: Postat: 2002-05-07 18:59:00
Anders
"med full respekt för alla som jobbar för en bättre värld, oavsett valet av metoder" Eh, visst, förutom de som använder metoder som direkt motverkar syftet och därmed de facto är motståndare till den gemensamma kampen, typ såna som du Hannes.
Inlägg #3: Postat: 2002-05-07 21:02:00
Anders Ahnberg
Canned insanity?
Inlägg #4: Postat: 2002-05-08 00:42:00
Marion
Jag hör till dom som lite yrvaket undrar vad som händer i vårt samhälle när polis och övrigt etablissemang tycker det är OK att skjuta arga unga män på öppen gata. God bless you Hannes!
Inlägg #5: Postat: 2002-05-08 00:42:00
Axel
Du försöker ständigt förvrida bilden av vad som hände på Vasaplatsen. Jag var själv där och såg några av dina gelikar i full färd med vandalism rycka upp en spårvagnsskylt, när jag själv försökte stoppa dem mordhotade de mig. Att polisen skulle ha haft uppviglare ute är närmast skrattretande spekulativt.
Inlägg #6: Postat: 2002-05-08 09:50:00
Nä nu jävlar.
Hannes. du är inte bara förbannat löjlig, du är en patologisk lögnare också. Nu hoppas jag du blir präktigt straffknullad av en hårig skurk som har hyperaktiva svettkörtlar.
Inlägg #7: Postat: 2002-05-08 09:54:00
julia
"...som jobbar för en bättre värld oavsett valet av metoder"
hur menar du?är det rätt att försöka uppnå demokrati på odemokratisk väg, eller vad?
Inlägg #8: Postat: 2002-05-08 10:57:00
Roger Borgström
Det du säger är att om man inte tycker som ni så har ni rätt att tillgripa våld.Om en majoritet inte tycker som du så anser du ändå att du har rätt att göra som du vill. Det luktar mer diktatur.
Inlägg #9: Postat: 2002-05-08 11:30:00
SHQ
Vem behöver en specialtillvaro som kåken när man är permanent bosatt med sitt kranium i ändtarmsöppningen.
Inlägg #10: Postat: 2002-05-08 14:23:00
Jesper N
För er som har glömt hur Hannes själsfränder lät för 30 år sedan finns det musik: Länk: df.lth.se
och
Länk: df.lth.se
Inlägg #11: Postat: 2002-05-08 17:37:00
S
Sverige skulle må bra av om det gick att föra en sansad diskussion om begreppet demokrati och vad det verkligen innebär, och om det är demokrati vi har i västvärlden idag vilket jag inte tycker. Jag vill hellre se direkt demokrati med lokalt självstyre, så kallad anarki, med alla fördelar och problem det medför. Vem ska jag rösta på? Vilka parlamentariska alternativ har jag att välja mellan?
Inlägg #12: Postat: 2002-05-08 19:11:00
f64
val skrivet, hannes.

aven om jag tror att vald mot egendom eller poliser AR kontraproduktivt, eftersom majoriteten av manniskorna bara kommer lasa om det i borgerlig/socialdemokratisk media, sa skulle jag forsvara mig mot en anfallare, eller forsvara nagon som blev misshandlad.

om det sedan rakar vara en polis eller civil som ar anfallaren spelar ingen som helst roll.

men som sagt; blodiga pacifister ser battre ut pa expressens lopsedel an maskerade kravallare.
Inlägg #13: Postat: 2002-05-09 08:14:00
Peter
Du är och förblir ett bourgeoiseyngel. Det är klart att du försöker framställa dig själv som en martyr. En krigsfånge. Det är väldigt lite som skiljer dig från nynazisterna. Samma metoder, samma samhällsfientliga inställning men inte samma ideologi.
Inlägg #14: Postat: 2002-05-09 14:47:00
Daniel Rosberg
Det känns riktigt tryggt Hannes att du vet vad som är en bättre värld och att du med våld försöker att uppnå denna för att vi andra ska må bra.
När det gäller att dra vänstern över en kant... Det gör de så bra själva med sina olagliga demostrationer, vandalism och sabbotering av lagliga demostrationer.
För de som på laglig väg strävar efter ett samhälle i vänsterns anda, så är nog era största fiender inte högern utan de som innom ert eget parti försöker framföra åsikter på olagligt vis.
Inlägg #15: Postat: 2002-05-09 14:52:00
Jenni
Hannes är den smarte , Ni andra horar. Av lättja eller feghet, det är bara att välja.
Inlägg #16: Postat: 2002-05-10 10:06:00
Susanne Gräslund
Jag tycker att du har fel Hannes! Det enda sättet att agera för förändring av samhället och skapa ett förtoende för dte man gör är att föregå med gott exempel. Om du vill leva i en värld där det inte är OK att ta till våld mot andra människor, då kan du inte heller använda sådana metoder. Icke-våld kanske känns mossigt och långsamt, men det är det enda som vinner i längden. Ju mer våldsamma ni är, desto mer kommer ni att mötas av våld. Det skapar bara en ond spiral.
Inlägg #17: Postat: 2002-05-10 13:37:00
PH
Vad skönt att du är inlåst Hannes. Forsätt med det.
Inlägg #18: Postat: 2002-05-10 23:51:00
Tage Sundin
KnSppskallar i alla tider har utnyttjat fSngelsetiden till att sStta virriga ideZr pO prSnt. Efter kuppfsrssket i MYnchen 1923 hamnade Adolf H pO Landsberg, och vips vSssade han pennan och skrev Mein Kampf. Man undrar om Hannes plitar pO Mein Stein?
Inlägg #19: Postat: 2002-05-13 15:45:00
milton
det heter dig, mig de och dem. Inte mej, dej och dom!
Inlägg #20: Postat: 2002-05-19 13:20:00
hannes forsgård
två iaktagelser efter att ha läst:

1 om vi tar tid på oss och lyssnar på de vi varit skeptiska mot kan vi lära oss mycket. du skriver väldigt bra och jag vill gärna läsa mer. ge gärna tipps!

2 knappast någon som kommenterar här bryr sig om att lyssna. de som här väljer att förnedra istället är nog farligare för demokratin!
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...