Förlåt; jag har talat i tungor!

Den här tråden diskuterar artikeln Förlåt; jag har talat i tungor!.
Inlägg #1: Postat: 2002-05-07 16:41:00
Roger Gustafsson
Ali, varför gick du fram till polisen för att snacka under deras pågående operation? Är det inte bättre att låta poliserna göra sitt jobb i lugn och ro och på avstånd betrakta deras arbete, observera och anteckna om man nu vill vara ett så kallat medborgarvittne?

När du kliver fram till en polis som jobbar blir du inte längre en åskådare utan en aktör. Vem vinner på det? Varför väljer du att bli en aktör i ett polisingripande?
Inlägg #2: Postat: 2002-05-07 16:45:00
Tomas
Hur kan det komma sig att jag inte blev brutalt slagen till marken när jag gick fra mtill polisen och frågade vad som försegick. Jag fick svaret att de övervakade en olaglig demonstration och med det nöjde jag mig och gick därifrån och ställde mig en bit bort. Varför fick inte jag stryk Ali?
Inlägg #3: Postat: 2002-05-07 17:10:00
Anders W
Det känns som om den här debatten fortsätter enbart tack vare Lundahls och Siréns ovilja att någonsin ge med sig. Men varför skulle dom? Lundahl vann ju 10000 kr förra månaden genom att upprört skrika att han inte ville att Hannes Vestberg skulle sno åt sig Lundahls surt betalade sourzepengar...
Inlägg #4: Postat: 2002-05-07 17:18:00
elisabeth
Håller med dig i stort men tycker framför allt att det var en kul om än frustrerad text!
Inlägg #5: Postat: 2002-05-07 18:25:00
Jonas Virdalm
Den fråga man kan ställa sig är hur polisen i ett samhälle styrt av Ali Esbati skulle agera mot människor som demonstrerade för andra åsikter än de Esbati står för.
Ung Vänster har vid ett flertal tillfällen med all oönskad tydlighet visat vad man tycker om dem som arrangerar demonstrationer med fel budskap.
Inlägg #6: Postat: 2002-05-07 19:43:00
Erik Å
Herr Lundahl är ju ökänd poliskramare så vad de än gör så kommer han försvara dem, så du kan lika bra ge upp direkt i dina försök att förklara för honom.
Inlägg #7: Postat: 2002-05-07 22:55:00
tobias
Mycket bra och vettigt svar Ali. Men jag tror att du måste inse att dessa människor du debbaterar emot är hopplösa fall som verkligen vill med hela sitt hjärta att vänstern och framförallt ung vänster ska vara en organisation som är för våld, maskering och invandrarfientlighet m.m. för vad annars ska de kritisera? kritiserar de vänsterns verkliga åsikter så framstår de ju som inhumana trångsynta egoister som vill ha ett samhälle där bara de starka frå plats. och vem vågar öppet erkänna det? ;
Inlägg #8: Postat: 2002-05-07 23:34:00
Jack
Ett riktigt bra svar Ali..riktigt bra!
Inlägg #9: Postat: 2002-05-08 07:50:00
stig
Den, som i likhet med Ali, tycker att fönsterkrossarna vid göteborgskravallerna" leker revolutionärer " är nog mycket främmande för begreppet demokrati. Hela hans låtsasavståndstagande från de våldsgrupper som hänger på ung vänsters reclaimfester är förvirrande och sinnesvagt men dock inte alls förvånande. Han tillhör en gammalkommunistisk stalinrörelse som kommer att låta masken falla den dag de får något att säga till om.
Inlägg #10: Postat: 2002-05-08 10:28:00
Daniel
Jag tycker Esbatis svar på Lundahls artikel är sakligt och korrekt. Vidare glöms det ofta i denna hormonstinna debatt bort varför demonstrationsfriheten är så viktig samt att det ÄR viktigt att polisen liksom demonstranterna följer den lag som vi tillsammans kommit överens om. Den här debatten handlar inte om partitillhörighet, den handlar om demokrati.
Inlägg #11: Postat: 2002-05-24 14:08:00
joanna mossberg
tack ali, för det bästa jag läst här på sourze på länge! och för att du satte ord på mina tankar...
Laddar...