Synd eller inte om bråkmakarna?

Den här tråden diskuterar artikeln Synd eller inte om bråkmakarna?.
Inlägg #1: Postat: 2002-05-07 13:40:00
Jan
"Ett händelseförlopp som jag överhuvudtaget inte kan tänka mig att har ägt rum". Det är ju bara ett bevis på hur din förmåga brister på den punkten, som med mycket annat.
Inlägg #2: Postat: 2002-05-07 13:47:00
JoeHill
Ali provocerade polisen! Det framgår tydligt av TV bilderna av händelsen där han blev omkullputtad. Står man inom en radie av en meter från en kravallutrustad polis i tjänst, provocerar man. Och varför ens försöka tala med denne polis? Tror Ali att polismannen i fråga har lust att föra en politiskt debatt vid just det tillfället?
Inlägg #3: Postat: 2002-05-07 15:09:00
herr namnlös
din analys blir inte mer meningsfull bara för att du använder ord som jag inte förstår.
Inlägg #4: Postat: 2002-05-07 15:24:00
Tomas
Det fascinerande i hela händelsen är att jag var på plats, inte vid tillfället då Ali & co blev bortmotade, utan lite senare om jag förstått saken rätt. Jag visste inte vad som var på gång så jag gick fram och frågade en av poliserna och fick till svar att de övervakade en olaglig gatufest. Ingen smäll på nosen, ingen batong i magen. Ett kort svar från en polis som var fokuserad på sin uppgift. Ett svar som dög alldeles tillräckligt för mig.
Inlägg #5: Postat: 2002-05-07 15:33:00
Roger Gustafsson
Är det någon som förstår varför man inte kan vara medborgarvittne på ett sådant avstånd från polisen att att de helt enkelt inte kan knuffa på en med sin sköld?

Att fråga enskilda polismän om deras pågående pressade och utsatta arbete är uppenbart olämpligt. Det borde faktiskt de ömma och gråtmilda begripa.

Bra skrivet Samuel!

//Roger
Inlägg #6: Postat: 2002-05-07 15:58:00
Kent Davidsson
Gör dig av med synonymordboken, din fjäsker.
Inlägg #7: Postat: 2002-05-07 19:21:00
Lena V
Samuel lille, jag har inte kallat dig nynazist, det är faktiskt tvärtom. I din ursprungsartikel drar du paraleller mellan dom fyra vännernas mentalitet och nynazisters mentalitet. För övrigt tycker jag att dina spekulationer är ganska värdelösa, ty dom är bara spekulationer. Gå ut på gatan och bevittna själv nästa gång! Nej, just ja, det går ju inte....du blir du ju per automatik en bråkmakare..
Inlägg #8: Postat: 2002-05-10 15:28:00
Oskar S
Samuel...
du är inte direkt stilistiskt begåvad, även om du gärna gör bruk av ett ordförråd över genomsnittet det får jag medge.

För det första så har dina två alternativ ingen reell grund. I verkligheten existerar inte A och B, sånt är förbehållet matematikens formler. Verkligheten ryms knappast i dina förenklade scheman.
Inlägg #9: Postat: 2002-05-10 15:32:00
Oskar S
Som gammal litteraturvetare fast jag är en rätt så ung kille och ingen föråldrad gnällspik som längtar tillbaka till stormaktstiden kan jag ge dig ett välmenande tips:

det stilistiska greppet överdrift gör sig mycket bättre i en fiktiv eller humoristisk kontext än i en analytisk. Abstraktioner, bildspråk, symboler och allusioner bör vidare hanteras varsamt av säkra händer.
Tangenterna kräver rätt handlag...
Inlägg #10: Postat: 2002-05-10 15:33:00
Oskar S
Liknelser som "grönmögelost" i förklenande syfte ger dig knappast högre status i den högre politikens debattsfär du gör allt för att bita dig fast i. Jag säger till dig Samuel:
lycka till med din agitatoriska karriär, det lär du behöva.
Och tack så mycket för att du så utmärkt exemplifierar min tes om att
många män helt enkelt verkar fullständigt urspårade av naturen...
Inlägg #11: Postat: 2002-05-12 11:16:00
anna
usch vilket jobbigt språk. dina argument vinner inte precis på sekelskiftessvenskan du kör med.
Inlägg #12: Postat: 2002-05-12 22:48:00
Sebastian W
Borttagen artikel Samuel? Vad hände med artikeln om den slagna näsan?
Laddar...