|
Inlägg #1: Postat: 2002-05-07 14:58:00
|
|
Sascha |
Michael, du måste skilja på olika tillställningar och olika arrangörer. Varför anser du t.ex. att UV ska ta avstånd från och rensa upp i något som de inte har arrangerat eller deltagit i? Och - ovsett vad man anser om maskering - om jag tar en person i nackskinnet eller om polisen kör en spjutspets genom en grupp av människor, enbart p.g.a. att någon där bär mask, så är det ju jag och polisen som gör oss skyldiga till brott, till skillnad från den personen som är maskerad.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-05-07 15:25:00
|
|
Hannes Westberg |
Över hela Europa pågår repression mot vänstern från polisens sida- det är långtifrån skitsnack. Saknas det anledning att gå in med våld för att upplösa en folksamling, så skapar man en sådan ursäkt. Vilket verkar vara precis vad de gjort i STHLM, efter rutin.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-05-07 15:28:00
|
|
Michael Lundahl |
FÖRTYDLIGANDE: Jag har INTE, jag upprepar, INTE påstått att Ung Vänster var arrangörer av RTC. RTC-festen i Stockholm nämns som EXEMPEL på hur det kan gå till vid en allmän sammankomst.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-05-07 16:37:00
|
|
Tomas |
Ett mycket mycket _mycket_ bra inlägg.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-05-07 18:56:00
|
|
Henrik |
Klockrent!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-05-07 19:01:00
|
|
elin t.h |
ung vänster har demonstartionsvakter, även sjukvâradare, U.V har även tex i malmö, simrishamn, ystaddemonsterarat tillsammns med attac. u.v en organisarad rörelse, men man kan inte gâ fram till ett par brâkiga demonstranter och säga, "detta är vârt tâg!" det skulle förmodligen bli Ännu mer bràk om en vakt skulle "kasta ut" en person, ja, och alla vet ju att det gâr ât helvete när poliser griper in. dâ ryker alla andra i närheten ocksâ, inluderat de som râkade passera.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-05-07 21:33:00
|
|
Trött |
Varför kastas inte Michael Lundahl ut från Sourze?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-05-08 08:00:00
|
|
Greger |
Ali är främmande för begreppet demokrati. Därför har han inget emot att våldsgrupperna får agera fritt på ung vänsters demonstrationer och reclaimfester. Märkligare är att ett gäng Sourzeredaktörer faller in i gråten och hackar på polisen när de gör sitt jobb. Det är egentligen ett ämne för sig som borde diskuteras på Sourze.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-05-08 08:24:00
|
|
Lasse Thn |
Det är intressant med Michael L:s engagemang för att "vänstern" ska rensa ut bråkstakar. Han som försvarar sin pappas kollegor polisen i alla väder som en rabiat terrier...jag väntar med spänning på en ny artikel där han med kraft kräver att polisen rensar ut sina bråkstakar...för dom finns bevisligen.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-05-08 09:10:00
|
|
dani |
säg "elak polis" ... och då rycker fram polisens bästa beskyddare, michael, och håller högt fanan samtidigt som han angriper allt och alla som har kritiserat den ofelbara och perfekta polisen.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-05-08 09:44:00
|
|
julia |
herregud vad trött jag blir på er allihop, varför kan inte folk läsa vad som står i en text istället för att läsa etiketten på den som skrivit texten, lundahl är poliskramare, esbati vänsterpack därför "vet" vi redan vad de kommer att säga och dömer utifrån det,sluta!
|
| |