Inlägg #1: Postat: 2002-05-07 10:27:00
|
Stig |
Hej Monica !
Din berättelse är intressant. Jag hoppas att du kompletterar den, vid den fortsättning som kommer,med att konkret ange de krav som har ställts från socialmyndighetens sida.
Först då kan man få en uppfattning om vad det är fråga om och komma med förslag och tips om hjälp. Hör av dej.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-05-07 10:29:00
|
Fredrik Jung Abbou |
Texter som dessa far mig alltid att strava hardare mot en bra utbildning och ett plan pa hur jag vill leva mitt liv och vilka forutsattningar som skall finnas klara innan jag har barn for att slippa prutta fram 3 barn pa 5 ar for att sedan inse att jag inte ar ett dugg forberedd att ta hand om dem. Hoppas din dotter fixar knipan hon sitter i.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-05-07 11:26:00
|
tobias |
Intressant text, men tycker det är väldigt synd att du utelämnade det där kravet som de ställde och de andra med för den delen. Själv börjar jag fundera på varför du utelämnat dem, för att få texten att bli slagkraftigare eller något annat skäl? För det är ju svårt att ta någon parts ställning innan man vet kraven.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-05-07 22:25:00
|
Jenny N |
Beskriv de ultimatum som soc. ställt. Självklart måste de vara rimliga och inte människoförnedrande. Om det har gått till som du beskriver så är det tjänstefel som borde anmälas.
Hoppas din dotter lyckas hålla humöret uppe och kämpa vidare.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-05-08 12:12:00
|
Carro |
så praktiskt att slänga skit utan att med ett enda ord redovisa vad det nu var som var så hemskt...
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-05-08 12:48:00
|
ms |
Vissa kommuner ställer krav att man ska arbeta eller gå på ngn "aktivitet" för att få bidrag.
Såna hårdare regler kommer ju av politiska beslut.Det är inte bara så enkelt att soc/socialassistenterna är hårda, de måste förhålla sig till de riktlinjer de får.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-05-08 13:22:00
|
Maria |
Bra skildrat även om jag som andra efterlyser de krav som Socialtjänsten ställt. Jag är dock medveten om att det land vi lever i inte alls är så underbart som vi tror. Inte bara när det gäller Soc. Hoppas att din dotter mår bättre nu!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-05-09 16:11:00
|
Bertram |
Varför kunde inte DU betala av de 15000 och hjälpa din dotter? 15000 måste ju DU kunnat få låna på någon bank. Om inte så borde du haft pinaler att sälja eller något. Formuleringar som "Hon har heller ingen inkomst sedan hennes föräldrapenning tagit slut" gör att man häpnar. Normalt sett måste man ARBETA för försörjning.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-05-11 00:21:00
|
Arne |
Socialtjänsten har handlat helt rätt i detta fall!! Man kan inte pynta ut en massa pengar utan att ställa krav på motprestationer!! Bodlings dotter har också ett ansvar, kan göra val o.s.v. Vad jag förstår är hon myndig, och ej tillhörig Omsorgsstyrelsen, då hade hon fallit under LSS och fått hjälp!!
|
|