|
Inlägg #1: Postat: 2002-04-29 15:59:00
|
|
X-man |
Detta var väl ironiskt menat?? Eller?? För annars... HJÄLP!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-04-29 16:18:00
|
|
anna |
hoppas också innerligt att du försöker vara ironisk. annars var det något av det dummaste jag läst. menar du att det bara är kvinnor som mobbar? och du: om fler män skulle börja jobba på daghem kan du ge dig på att lönerna skulle höjas.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-04-29 19:14:00
|
|
Monica Bodling |
Enormt bra! En klok, insiktsfull och realistisk bild ur verkligheten. De vårdande kvinnoyrkena är och kommer att förbli lågavlönade. Samhället kommer alltid att "behöva" en stor grupp med "skitlöner" som motvikt till de högavlönade. Därför ljuger politikerna när de säger att dessa löner ska höjas. Att det förekommer intriger och mobbing och skitsnack bakom ryggen på kvinnliga arbetsplatser det vet vi, men få törs eller vill erkänna det. Modigt Ronny!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-04-29 21:13:00
|
|
Peter H |
Nu är det ju tyvärr så att hälften av oss måste tjäna mindre än medellönen. För vissa jobb ser utbud och efterfrågan på arbetskraft till att lönen blir låg. Uppenbarligen finns det tillräckligt många som tycker att lönen på dagis är ok...?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-04-29 22:11:00
|
|
ida |
sanslöst! precis som kvinnor mobbar och pratar skit så gör män det, jag har hört både och. och kvinnoyrken har svårt att höja sin status just för att de är kvinnoyrken, tyvärr. män måste väl kunna ta ett förskolejobb om de vill det, det finns bra och det finns mindre bra arbetsplatser och det är genomgående. handlar inte om specifika kvinnoyrken!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-04-29 22:33:00
|
|
Anna Li |
Som kvinnlig välavlönad civilingenjör kan jag säga att det är en jävla skandal att dagispersonal har så dåligt betalt. Det är en ännu större skandal att de har så dåliga förutsättningar att göra ett bra jobb med alldeles för stora barngrupper. Dagispersonalens dåliga arbetsstiuation är intressant för alla som har barn som går på dagis och även för alla som i framtiden räknar med att stöta på de barn som växer upp idag.
|
| |