Jämlikhet my ass!

Den här tråden diskuterar artikeln Jämlikhet my ass!.
Inlägg #1: Postat: 2002-04-26 13:40:00
Bertram
Du kommer inte att få komma hem till ett nystädat hem. Han har ju sagt att han inte ser skiten på samma sätt som du. Han kommer inte att börja se den bara för att han är hemma hela dagarna. Folk är olika med det där. Tro mig, du kommer att få påminna honom om att det är hans tur att städa så länge ni bor ihop.
Inlägg #2: Postat: 2002-04-26 13:53:00
elisabeth
Föreslår att ni delar på städningen till helgen.
Sen är det självklart viktigt att män har halva föräldraledigheten även om kvinnorna föredrar att vara hemma.
Inlägg #3: Postat: 2002-04-26 15:35:00
Sanna Parkell
Föräldraledig heter det om du vill vara jämlik. Jag tror inte han kommer hålla hemmet i samma trim som du, försök se det som hans sätt att vara förälder och make. Jag är hemma med tre barn och väntar med städningen tills min man kommer hem, annars hade jag varit sur jämt!
Inlägg #4: Postat: 2002-04-26 15:41:00
Jörgen G
Om du går och städar och fixar hela dagen bara för att han kommit hem från jobbet och klätt av sig dagen innan, då ÄR du ta mig F-n pedant! Jag menar, hur stökigt kan det bli av en omgång kläder? Det är väl knappast så att han river ut hela sin garderob och sprider i hela huset varje kväll?
Inlägg #5: Postat: 2002-04-26 16:14:00
elin alvemark
lita på att männen tar sitt ansvar! är det kvinnornas fel att männen inte tar föräldraledigt?Jämlikhet my ass, börja med systerskap.
Inlägg #6: Postat: 2002-04-27 00:49:00
Anna
Jag och min pojkvän har också olika synsätt på hur ofta vi ska städa men vi har diskuterat och försökt komma fram till en medelvägfast vi har inga barn. Det kan ju inte vara så att du måste anpassa dig, ni måste gå halva vägen. Man måste se barnet som en heltidstjänst kanske inte är så lätt när man är hemma och ser skiten. Han kommer hem från sitt jobb och du från ditt, barnet.
Antagligen ärver man sina synsätt från sin mamma resp. pappa.
Inlägg #7: Postat: 2002-04-27 00:56:00
Donken
Du kanske borde skaffa en ny man. Och sluta svabba golven fem gånger per dag.
Laddar...