|
Inlägg #1: Postat: 2002-04-24 10:33:00
|
|
Sara |
Det här var en jättebra artikel. Både min syster och min mamma jobbar inom vården och de upplever det här varje dag. Vad gör man när cheferna inget förstår och när de anhöriga bara klagar. Tyvärr kommer nog inget att förändras än på ett tag. Därför att ingen som bestämmer går till ett vårdhem för att titta på verklighete
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-04-24 11:38:00
|
|
Ragnar |
Vi måste bryta generationssegregationen. Vi som är unga måste träffa de gamla otroligt mycket mer. Bäst vore att ha dem boende i samma hus fast i en annan lägenhet kanske. Samtidigt vet jag att det kan vara ganska så trist att besöka gamla släktingar... Men vi får göra det ändå!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-04-24 12:48:00
|
|
Anna Li |
Ja fyfan! Jag blir tårögd varje gång jag tänker på hur äldre har det i Sverige. En eloge till dig som blir vårdElin. Tyvärr finns det ingen garanti eller kontroll av att andra utan erfarenhet som slängs in utan utbildning med kort varsel inom vården blir det minsta vårdande. Högt betyg på denna artikel!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-04-24 13:08:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
Precis som du sager. Respekt till dem som jobbar inom aldrevarden!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-04-24 13:19:00
|
|
Florence |
SKitbra helt enkelt !Bra jobbat -bra skrivet-behövs medkänsla humor och lite jäklar anamma!!!!Har jobbat /och jobbar inom vården ,och precis som du skrev får man ta på sig lite Bosse Larsson stuk...om de nu gillar det.../mvh F
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-04-24 16:06:00
|
|
anna |
Bra artikel! Det krävs fler inom vården som behandlar åldringarna vuxet och respektfullt.
Trots att utvecklingen går "baklänges" hos gamla, blir dom inte barn igen! Tycker det är hemskt med vårdpersonal och läkare som pratar bebisspråk med patienter.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-04-25 16:20:00
|
|
Elin |
Tack,tack
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-04-27 16:01:00
|
|
elin t.h |
jag har oxo jobbat en del inom vârden, med jag blev sâ arg sâ jag lade av. vârdarna pâ "mitt" hem betedde sig som robotar, de behandlade de äldre som objekt, och bara pratade, och behandlade dem som skit. jag o en annan vârdare försökte att prata med alla, men de sa att vi inte visste vad vi pratade om, vi var ju bara vikarier...
|
| |