Naturaktivisterna bara gapar

Den här tråden diskuterar artikeln Naturaktivisterna bara gapar.
Inlägg #1: Postat: 2002-04-23 14:02:00
koko
Konstig adress du har!!! blahasourze.se...hm finns du på riktigt eller är du en igångsättar debatt filur!!!???
Inlägg #2: Postat: 2002-04-23 14:05:00
Florence
Jag tycker att vi är dåliga på att bevara naturresurser av alla de slag i Sverige!!!!Det pratas mycket om naturnära skogsavverkning. och miljöhänsyn.men ett kalhygge ser ut som ett kalhygge iaf...skit!!!!Fram för mera ..träd i skogen,och färre träskallar i omlopp!!
Inlägg #3: Postat: 2002-04-23 16:57:00
Simon
jaaahaaa?, så du vill altså att jag ska tro på din objektivitet när det är din mark det handlar om. Trovärdigheten för dig inte bara grumlas utan är även aldeles becksvart på grund av dina intressen i området.
Inlägg #4: Postat: 2002-04-23 17:40:00
Emma
Att Greenpeace är sakliga är det ingen tvekan om och att det som driver dem är att uppnå en värld i ekologiskbalans och fred. Det är inte lätt när nästan alla andra aktörer i samhället drivs av vad som är ekonomiskt lönsamt.
Emma
Inlägg #5: Postat: 2002-04-23 22:23:00
NB
"området passade mig perfekt" Ja... alla vill vi väl ha en golfbana...
Inlägg #6: Postat: 2002-04-23 23:33:00
Samuel Johnsson
Man blir så deprimerad när man hör folk som resonerar som du. "Passade mig perfekt". Dig ja. Men vad säger egentligen ditt
samvete? Att det är viktigare att du tjänar en hacka än att motverka att den svenska naturen utarmas ännu mer?
Inlägg #7: Postat: 2002-04-23 23:35:00
Samuel Johnsson
Sverige är ett av de länder i världen som är sämst på att skydda skog rent arealmässigt. Utan tvekan en smolk i ögat för ett land som anser sig vara en föregångare inom miljöfrågor. En tydligare lagstiftning för att skydda ALL skyddsvärd skog skulle vara önskvärd för att hindra folk att agera som du och svenska kyrkan.
Inlägg #8: Postat: 2002-04-23 23:38:00
Samuel Johnsson
Vad Greenpeace förstått till skillnad från allt för många andra är att vi inte har råd att göra undantag längre. Bråtaskogen innehåller just nu inga så kallade signalarter men bedöms ändå vara så pass orörd att många sådana mycket väl skulle kunna etablera sig och trivas där. På så sätt är denna skog en slags buffert för den biologiska mångfalden.
Sådana skogar krävs för att alla arter ska kunna klara sig i vårt land i framtiden. Det tycker i varje fall jag är värt att slåss för.
Laddar...