Inlägg #1: Postat: 2002-04-23 09:05:00
|
Florence |
Skriver under pa detta!!!Tankte skriva igar ,nar jag sag nyheterna! For djävligt-helt enkelt!!!Helt klart ser man tendenserna...Danmark,Tyskland,Osterike...och nu Frankrike....man satter varyran i halsen!!farligt ,farligt och inte harligt!!!! Bra Lena! /F
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-04-23 09:14:00
|
Beatriz |
Bra sagt Lena! Vart är vi på väg? Har vi inte lärt oss någonting av historien? Klockan håller på att vridas tillbaka till en fasanfullsepok.
Det är som du säger "Valet är vårt!" nu och för alltid. Kramar!!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-04-23 10:01:00
|
Juanita Gina Zanetti |
Bra skrivet, Le Pen... vad ska jag säga. Jag blir bara ledsen. I för sig så kommer han stå helt chanslös mot Chirace, varför går inte folk och röstar? 50, det är en skandal, hade alla röstat så hade inte det där svinet vara i final. Jag fattar inte, folk klagar efter men dem har makten i sina händer. Man kan inte ge en kille som Le Pen chansen, det är livsfarligt.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-04-23 10:52:00
|
Marita |
yes. Jagvar inte galen.
Det är fruktansvärt!!!
Jag och min finska moder satt ochs vor i soffan igår..
Vi måste göra något juh. Jag skäms nästan över att bo i detta vaaaaackra Europa. Fy tusan.
Blä. Usch. Fy. Jag blir så arg och så RÄDD!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-04-23 11:38:00
|
Fredrik Jung Abbou |
Det galler att invandrare integrerar sig battre samt integreras battre tva delar ansvaret, vi och dem Problemet med folk att de ar latta att skramma. Se pa Israeler som kryper upp bakom grisen Sharon inte for att de vill utan for att de ar skrajja om skinnet. Det galler att vi inte ar radda for invandrare men det maste galla 70 ariga Agda oxo, hennes rost kommer annars kunna ga till Ny Demokrati liknande alternativ om ngn profiterar pa hennes radsla.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-04-23 11:39:00
|
Jenny N |
Det är liksom obegripligt, vad är det med dom i Frankrike?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-04-23 12:37:00
|
Anna Holmqvist |
Och har sitter jag i Paris och forstar ingenting! Jag och mina kompisar brukar skamta och saga att Paris skulle vara en helt underbar stad om man bara slapp fransmannen. Och nu kanns det helt plotsligt som om det inte ar ett skamt langre. I och for sig ar det val sa gott som osannolikt att Chirac inte vinner, men det var ju osannolikt att Le Pen skulle ga vidare ocksa... Jag forstar inte varfor folk inte rostar?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-04-23 13:22:00
|
Zeid |
Bra skrivet. Österrike, Italien, Danmark, Frankrike, Norge... en tydlig tendens. Skrämmande och sorgligt. Politikerna måste hitta orsaker och hitta lösningar till problem som leder till denna extemistvågen som sveper över Europa. Människorna måste säga ifrån när sådana antihumanister vill utnyttja situationen för att föra fram sin rasistiska politik.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-04-23 20:37:00
|
filikoster |
Jag är 50 fransman via mödernet. Jag trodde faktiskt att Le Pen var uträknad efter splittringen med f d vapendragaren Maigret. Men egentligen är jag inte förvånad, det finns tom. släktingar till mig där nere som säker röstade på Le Pen. Jag skäms lika fullt. Dock måste det traditionellla etablissemanget faktiskt inse att det är läge att byta kurs, då en röst på Le Pen till 85 är en missnöjesröst och inte en sakfrågeröst. Jospin och de andra har i mångt och mycket sig själva att skylla.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-04-23 22:34:00
|
Carola |
BRA Lena, bra skrivet! Ska tala om att jag är rädd. För hur illa är det ställt runt om i, ja, det "vackra" Europa. Vad strävar människor egentligen efter? Var finns den vackra drömmen om en bättre värld, mer än i ord? Ute i verkligheten är det en annan verklighet. Kan människan inte bättre än så här? Varför blir det så illa ställt? Usch, frågorna är så många.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2002-04-25 16:58:00
|
Michael |
Bojkotta Danmark också, eller? Och sedan Österrike, Italien och varenda ställe där det dyker upp fascister? Finns nog en del svenska kommuner som borde bojkottas också, förresten. Allvarligt talat: Frankrike är å ena sidan ett land där fascismen är stark men å andra sidan också ett land med en framstående kultur och en politisk debatt som är betydligt mer djupgående än den svenska. Mitt råd: Stöd de goda krafterna i Frankrike och protestera mot fascismen! Isolera Frankrike? Leder ingenstans!
|
|
Inlägg #12: Postat: 2002-05-01 17:14:00
|
GX |
Var femte fransos? Förmodligen inte! Prova med var femte röstande! Felet var att fransoserna var lata och stannade hemma istället för att mota fascismen i grind!
|
|