Jag vill inte ha jämställdhet

Den här tråden diskuterar artikeln Jag vill inte ha jämställdhet.
Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2002-04-28 20:05:00
Anna
du är ju för faen dum i huvudet! 20 bast, jag antar att du gick typ media på gymnasiet, alternativt fick barn i 16-årsåldern, för någon vidare utbildning verkar du inte ha...
Vi feminister vill inte alls dra ner killar i skiten, vi vill att tjejer ska ha det lika bra som killarna! Ditt exempel: killarnas löner sänks till tjejernas nivå. Femisnister säger: höj kvinnolönerna till männens nivå!!! fattar du skillnaden?
Inlägg #22: Postat: 2002-04-29 18:16:00
Sofie
annars kan man ju mena att jämställdhet är att kvinnor ska få det lika bra osm män har det, inte att män ska få det lika jävligt som kvinnor har det... funderat på det?
Inlägg #23: Postat: 2002-04-30 16:43:00
elin
det är därför vi måste avfeminin/maskulinisera oss i det vi gör. så att vi kan vara människor, helt enkelt. germaine greer skriver mycket bra om sånt. jämställdhet på patriarkalistiska villkor är inte värt att ha.
Inlägg #24: Postat: 2002-05-02 01:19:00
Charly, en som aldrig misslyckats
Jag fick något väldigt bra berättat för mig en gång.
Ta 2 baseballkort, värdera dom. I din värderingsberäkning räknar du med kostnad för tryck, papper o.s.v.
Låt oss säga att kostnaden blir 5:- för att tillverka korten. De är alltså lika värda. De säljs för 20:-. De är alltså lika värda.
Inlägg #25: Postat: 2002-05-02 01:20:00
Om sedan ett av korten blir väldigt eftertraktat och populärt på marknaden så kommer detta kort slutligen köpas av någon för kanske 100:-. Det andra kortet som inte är speciellt speciellt behåller samma värde. De är helt plötsligt inte lika värda,... på marknaden.
Inlägg #26: Postat: 2002-05-02 01:22:00
Men produktionskostnaden är ju den samma. Är dessa kort då olika värda? Ja, det måste man väl ändå säga. Något man betalar mer för, är väl mer värt än något man betalar mindre för. Eller? Svara på denna fråga innan du fortsätter läsa...
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...