Snälla. Kom tillbaka

Den här tråden diskuterar artikeln Snälla. Kom tillbaka.
Inlägg #1: Postat: 2002-04-22 15:15:00
Rebecka
Fint... lycka till...ge inte upp denna gången... kram.
Inlägg #2: Postat: 2002-04-22 18:36:00
Jenni
Hjälplösheten river, men det finns inget du kan göra förens hon ber om hjälp, och tyvärr så händer det inte särskilt ofta.... Lycka till, inget är ditt fel, och tyvärr heller inte ditt problem.
Inlägg #3: Postat: 2002-04-22 20:26:00
Anna
Kände mig väldigt berörd av det du skrivit!
Inlägg #4: Postat: 2002-04-23 05:26:00
Carola
Hjälplösheten är svår. Dina ord kunde lika gärna vara skrivna av mig, tankarna som mal på om vad jag kan o ska göra för en i min närhet. Eller kanske en som varit i min närhet. Kunde jag göra mer? En fråga jag tänker på än idag. Vad kan jag göra idag? Du ringde, kanske jag vågar göra detsamma. Men det är svårt. Man vill bara ta personen därifrån. Men hur?
Inlägg #5: Postat: 2002-04-23 07:32:00
Beatriz Quevedo de Hansen
Smärtan och skuldkänslan i din text finns där. Du har börjat med att räcka ut din hand, släpp inte taget när du upptäcker att hon vill gripa den. Det kommer att bli svårt. Det gäller att du bevarar dig stark. Tack för din medmänsklighet. Kram! Beatriz
Inlägg #6: Postat: 2002-04-23 16:56:00
i
det finns bara en person som måste vilja och det är som du säger, tyvärr bara din kompis det hänger på. jag vet hur lång tid det tog för min bror att bli ren, att vilja bli ren. idag har han varit det i några månader och det enda man kan göra är att hålla tummarna, ge varandra en kram när man ses, lyssna, vara ärlig. ett drogberoende är värre än allt annat, lägg inte skulden på dig själv, det är svårt att rädda någon som inte vill bli räddad. fin text om hur det faktiskt är.
Laddar...