Är du naken?

Inlägg #1: Postat: 2002-04-17 09:12:00
Sten
Som karriärrådgivare ger jag inga generella råd utan utgår från individens intressen och drivkrafter. En expert som vill fördjupa sig byter inte ofta. Linjära chefer byter när de inte blir befordrade."Utvidgande" söker nya uppgifter inom sitt område och episodiker söker ständigt nya utmaningar. Felet är kanske att många tror att ungdomar bara är episodiker. Men alla behöver ha ett grundskydd. Vem har mest intresse att motverka utmattningsdepressioner?Och se till att de får tillräcklig behandling?
Inlägg #2: Postat: 2002-04-17 09:36:00
Peter
Jadå. Och jag menar att "skydden" bör prioriteras enligt min första kommentar. Facken har ju inte gjort så värst mycket för att stimulera akademisk utbildning, och håller ute ungdomar från långsiktiga jobb till förmån för längre anställda. Vad kommer först - fast jobb eller medlemskap? Moment 22.
Inlägg #3: Postat: 2002-04-17 09:50:00
Sten
LO-förbunden och länge dem i TCO motverkade länge akademiker och deras förbund. Det var/och är inte lätt att ha en kvalificerad utbildning på arbetsplatserna. Upplevs som ett hot som när som helst kan göra dig och chefer detroniserade och arbetslösa. Jag vet en hel del om det. Det är inga problem att behålla den mest slagkraftiga organisationen om arbetsgivarna kompenserar de äldre om de sparkas.
Inlägg #4: Postat: 2002-04-17 09:57:00
Peter
Ser i så fall fram emot en LO kampanj för akademisk utbildning och en för att satsa på föryngring av arbetskraften i företagen.... :-
Inlägg #5: Postat: 2002-04-17 11:00:00
Sten
Ja Metall stora satsningar och propaganda för utbildning och har bra samarbete med akademikerna. Men deras dilemma att man då genom överenskommelser med t.ex SIF
Inlägg #6: Postat: 2002-04-17 11:15:00
sten
...får överlämna medlemmarna till dem
Inlägg #7: Postat: 2002-04-17 12:12:00
Fredrik Jung Abbou
Bra rad Sten! Detta ska jag absolut gora nar jag e klar med plugget!
Laddar...